Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een laptop (ASUS F3sr) met daarop vista voorgeinstalleerd. Ook is er nog een recovery partitie aanwezig die eventueel deze vista installatie terug kan zetten.
Nu wil ik XP erbij opzetten.

Overal lees je dat je dan het beste eerst XP kan installeren en dan vervolgens vista. Dit heb ik geprobeerd door eerst XP te installeren en vervolgens gebruik te maken van de recovery image.
Helaas hielp dit niet
Ook met tooltjes als BCDEdit en Vistaboot PRO kom ik er niet uit.

Ook als ik bijvoorbeeld eerst de vista erop zet, vervolgens een XP installatie doe en dan de tooltjes gebruik. en ook niet als ik een andere vista dvd erin doe die dan de bootloader hersteld en dan de tooltjes gebruik in vista.

Als ik hem configureer als dual bootable, en ik wil er XP mee opstarten, dan krijg ik de melding dat /NTLDR niet gevonden kan worden.

Iemand een oplossing? Ik heb hier op GOT al wat lopen zoeken, maar toch niet echt gevonden wat ik zoek. Het meeste heb ik dus in feite al geprobeerd.

Groeten,
Remco

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 13:50 . Reden: meer info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige oplossing die ik nu zie is de volgende:
1 Installeren XP
2 Installeren een 'eigen' vista
3 backuppen van de bootmanager zoals die nu is
4 recovery image terugplaatsten over de 'eigen' vista image partitie
5 terugzetten van de gebackupte bootmanager

Dit zou moeten werken lijkt me... maar dit is toch niet echt een oplossing waar ik echt blij van wordt.....
Dus hoop dat iemand nog wat voor me heeft...

Het is namelijk wel van belang dat ik die vista erop houdt die vanaf de recovery image geinstalleerd kan worden, dit ivm met m'n werk en de ondersteuning en bla bla bla...
Dus het zou fijn zijn als ik er gewoon een eigen installatie naast kan hebben waar ik wel gewoon mee kan doen en laten wat ik wil.

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat ik geen reactie krijg... heb het probleem namelijk nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
Als het systeem NTLDR niet kan vinden dan verwijs je waarschijnlijk naar de verkeerde partitie. Voor de rest zou ik even hier kijken:

http://www.pronetworks.org/forum/about88231.html

http://www.setup32.com/re...ta-and-xp-with-vista-.php

Ik zit zelf ook met een dual boot probleem maar ik zal je topic niet hijacken ;)