Hallo,
ik ben nu al een tijdje zoet met het volgende probleem:
mijn e-mail is alleen via owa te bereiken, Rpc over Http en push mail willen niet connecten met de server. Ik kan prima versturen en ontvangen.
Achtergrond
Ik gebruik de volgende hardware:
Host server - Quad core CPU, 8 gb RAM, 500 gb Raid
Windows server 2003 STD x64
VMware server 2.0 RC1
DC/DNS/Webserver - Virtual server, 1 Core, 2 gb RAM, 2 x 50 gb HD
Windows server 2008 x64
IIS 7
Domain controller
DNS
Exchange server - Virtual server, 2 Cores, 2 gb RAM, 1 x 50gb , 1 x 100gb HD
Windows server 2008 x64
IIS 7
Exchange 2007 x64
Wat heb ik gedaan
Ik heb de nieuwe exchange 2007 (server 2008) naast mijn oude exchange 2007 (server 2003 STD) opgebracht. Deze nieuwe exchange server werd netjes opgenomen in de farm. Om de handel over te zetten van de oude naar de nieuwe server, heb ik:
Ik ben erop gedoken als een hongerige luipaard in een lege savanne. Na veel speuren kwam ik oa op deze website:
http://www.buit.org/2008/...erver-2008/#comment-57324
Er schijnt dus iets te zijn met IPv6. Klinkt aannemelijk. Ik heb de stappen doorlopen. Registry aangepast, vinkje uitgezet bij netwerk properties en mijn host file naar onderstaand aangepast :
82.161.224.192 mc-srv-102.mavado.local
82.161.224.192 mc-srv-102
127.0.0.1 localhost
Maar, helaas. Ik krijg geen verbinding met mijn Exchange server. De server is overigens gewoon te pingen ( intern ) en er is niets aan de firewall aangepast. Is er iemand die mij dit probleem al heeft getackeld?
Edit
Nog een puntje van aandacht.Ik heb een certificaat van DigiCert. Als ik dit certificaat in mijn IIS 7 opvoer, krijg ik een error. De melding is dat het certificaat niet klopt met het pending request. Gekke is, dat het certificaat wel verschijnt in de certificaat lijst en ik kan het kiezen bij de HTTPS binding in IIS.
Edit 2
Inmiddels is het certificaat goed geïnstalleerd. Maar helaas, nog geen push mail of rpc over http
Edit 3
Het wordt steeds vreemder. Mijn mobile device maakt nu een connectie, maar in plaats van het binnenhalen van e-mail, krijg ik de webinterface te zien.... wot the...RPC over HTTP is nog steeds een no go.
ik ben nu al een tijdje zoet met het volgende probleem:
mijn e-mail is alleen via owa te bereiken, Rpc over Http en push mail willen niet connecten met de server. Ik kan prima versturen en ontvangen.
Achtergrond
Ik gebruik de volgende hardware:
Host server - Quad core CPU, 8 gb RAM, 500 gb Raid
Windows server 2003 STD x64
VMware server 2.0 RC1
DC/DNS/Webserver - Virtual server, 1 Core, 2 gb RAM, 2 x 50 gb HD
Windows server 2008 x64
IIS 7
Domain controller
DNS
Exchange server - Virtual server, 2 Cores, 2 gb RAM, 1 x 50gb , 1 x 100gb HD
Windows server 2008 x64
IIS 7
Exchange 2007 x64
Wat heb ik gedaan
Ik heb de nieuwe exchange 2007 (server 2008) naast mijn oude exchange 2007 (server 2003 STD) opgebracht. Deze nieuwe exchange server werd netjes opgenomen in de farm. Om de handel over te zetten van de oude naar de nieuwe server, heb ik:
- mijn lokale DNS aangepast
- ip verplaats van oude naar nieuwe server
- mailboxen gekopieerd naar nieuwe mailstore
- nieuwe send connector aangemaakt
- RPC over HTTP proxy feature geinstalleerd
- Certificaat gereissued en ingevoerd in IIS 7
- URL geredirect van mail.mavado.nl/owa naar mail.mavado.nl
Ik ben erop gedoken als een hongerige luipaard in een lege savanne. Na veel speuren kwam ik oa op deze website:
http://www.buit.org/2008/...erver-2008/#comment-57324
Er schijnt dus iets te zijn met IPv6. Klinkt aannemelijk. Ik heb de stappen doorlopen. Registry aangepast, vinkje uitgezet bij netwerk properties en mijn host file naar onderstaand aangepast :
82.161.224.192 mc-srv-102.mavado.local
82.161.224.192 mc-srv-102
127.0.0.1 localhost
Maar, helaas. Ik krijg geen verbinding met mijn Exchange server. De server is overigens gewoon te pingen ( intern ) en er is niets aan de firewall aangepast. Is er iemand die mij dit probleem al heeft getackeld?
Edit
Nog een puntje van aandacht.Ik heb een certificaat van DigiCert. Als ik dit certificaat in mijn IIS 7 opvoer, krijg ik een error. De melding is dat het certificaat niet klopt met het pending request. Gekke is, dat het certificaat wel verschijnt in de certificaat lijst en ik kan het kiezen bij de HTTPS binding in IIS.
Edit 2
Inmiddels is het certificaat goed geïnstalleerd. Maar helaas, nog geen push mail of rpc over http
Edit 3
Het wordt steeds vreemder. Mijn mobile device maakt nu een connectie, maar in plaats van het binnenhalen van e-mail, krijg ik de webinterface te zien.... wot the...RPC over HTTP is nog steeds een no go.
[ Voor 11% gewijzigd door M617573 op 02-08-2008 12:26 ]