Toon posts:

KPN & Inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een probleem bij iemand met een inbelverbinding. Ik kan perfect inbellen naar 06760 60000 en ik hoor de modem ook netjes zijn karakteristieke (en nostalgische) gepiep maken. Er komt echter geen eind aan dit gepiep, wanneer hij dus je gebruikersnaam en wachtwoord gaat valideren. Uiteindelijk verstrijkt de timeout van de verbinding en klaagt hij dat er geen verbinding kan worden gemaakt omdat de externe modem/computer niet reageert.

Ik kan me vaag iets herinneren dat KPN de inbel klantjes in de ban wilde doen maar is dit dan nu ook echt doorgevoerd? Of zijn er mensen die dit bekend in de oren klinkt?

Mocht dit zo zijn, ik heb al even rondgekeken en ik stuitte op inbellen.org maar heeft hier iemand ervaring mee?

Nog wat specs (denk niet dat het nuttig is maar toch)
WinXP SP3
P3 800
256MB RAM

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

KPN doet dat inderdaad in de ban, dus als ik die iemand was zou ik de goedkoopste DSL verbinding opzoeken en die aanvragen (lijkt tot dusver adsl instap surfen van hetnet te zijn). Dat is al heel snel goedkoper dan inbellen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 02-08-2008 10:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:24:
KPN doet dat inderdaad in de ban, dus als ik die iemand was zou ik de goedkoopste DSL verbinding opzoeken en die aanvragen (lijkt tot dusver adsl instap surfen van hetnet te zijn). Dat is al heel snel goedkoper dan inbellen.
die is nog steeds duur voor mensen die 1 uur per week internetten :)

maar ik ben het met je eens dat er ooit dat moment gaat komen.

edit: ter verduidelijking
maak verbinding
haal mail op (10 minuten)
verbreek verbinding
type reply
maak verbinding
verstuur mail (10 minuten)
verbreek verbinding.

Zo iemand is het ;) en ja die bestaan nog.

edit2:
er bestaat ook niet meer zoiets als adsl tijd surfen ofzo?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 10:27 ]

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:02

Entity

9000rpm

Er zijn nog wel andere aanbieders die 'gratis' inbellen aanbieden, bijvoorbeeld Inbellen.org.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:22:

Mocht dit zo zijn, ik heb al even rondgekeken en ik stuitte op inbellen.org maar heeft hier iemand ervaring mee?
;)

maar toch bedankt voor de post, het is niet dat inbellen.org heel duur is ofzo, ik vind dit (van hun site) nogal een eng voorbehoud
Let op 1! Deze tarieven gelden als u vanuit Nederland gebruikmakend van een KPN Belbasis abonnement inbelt. Als u op een andere manier inbelt (KPN Belbudget, mobiel, andere provider) informeer dan bij uw provider voor de juiste tarieven. Inbellen.org kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor hogere tarieven die in rekening gebracht worden als u gebruik maakt van een ander abonnement dat KPN Belbasis.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 15:40
Hehehe is geen eng voorbehoud, inbellen voor internet is hetzelfde als bellen met een telefoon alleen stuur je data in plaats van tekst over de lijn.

als jij nu gaat inbellen met een mobiel prepaid kaartje betaal je veel meer per minuut dan met een vaste lijn abbonement.
Als je belt met kpn belbudget betaal je ook meer per minuut dan met een kpn belbasis, omdat de minuut tarrieven van belbudget hoger zijn.

Je moet dus gewoon even uitzoeken wat in jouw klant's geval het bellen naar 06760 nummers per minuut kost. Mijn vermoeden is dat ze waarschijnlijk een kpn weekend vrij hebben ofzo iets dergelijks.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:02

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:39:
[...]

;)

maar toch bedankt voor de post, het is niet dat inbellen.org heel duur is ofzo, ik vind dit (van hun site) nogal een eng voorbehoud

[...]
Hmmz, ik was nog niet wakker denk ik, sorry :+

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:55:
Hehehe is geen eng voorbehoud, inbellen voor internet is hetzelfde als bellen met een telefoon alleen stuur je data in plaats van tekst over de lijn.

als jij nu gaat inbellen met een mobiel prepaid kaartje betaal je veel meer per minuut dan met een vaste lijn abbonement.
Als je belt met kpn belbudget betaal je ook meer per minuut dan met een kpn belbasis, omdat de minuut tarrieven van belbudget hoger zijn.

Je moet dus gewoon even uitzoeken wat in jouw klant's geval het bellen naar 06760 nummers per minuut kost. Mijn vermoeden is dat ze waarschijnlijk een kpn weekend vrij hebben ofzo iets dergelijks.
ah dat verklaart ja :)

ik snap het hele modem inbel principe ik vond het alleen een beetje een vreemd voorbehoud, thx voor de uitleg.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

die is nog steeds duur voor mensen die 1 uur per week internetten :)

maar ik ben het met je eens dat er ooit dat moment gaat komen.

edit: ter verduidelijking
maak verbinding
haal mail op (10 minuten)
verbreek verbinding
type reply
maak verbinding
verstuur mail (10 minuten)
verbreek verbinding.

Zo iemand is het ;) en ja die bestaan nog.

edit2:
er bestaat ook niet meer zoiets als adsl tijd surfen ofzo?
2 maal 20 minuten per dag is al flink wat per maand. En adsl tijdsurfen is al duurder bij 4 uur per maand.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dynacomp
  • Laatst online: 22-11 11:33
KPN Directinternet is bereikbaar op 06760-12321
Hiervoor moet nummerherkenning van de lijn aanstaan, en de inlognaam is kpn, wachtwoord maakt niet uit.
Om mail te versturen moet de SMTP server ingesteld worden op : smarthost.directinternet.nl

I'm the operator with my pocket calculator

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-12 15:40
CyBeR schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

2 maal 20 minuten per dag is al flink wat per maand. En adsl tijdsurfen is al duurder bij 4 uur per maand.
Heel even hierop reagerend maar verder eigenlijk offtopic.
Mensen zoals de kennisen van de TS ken ik ook. Dat zijn in mijn geval mensen die principieel tegen het betalen van iets zijn waar ze geen gebruik van maken. Die betalen dus liever per gebruik en dat ze daardoor duurder tot fors duurder uit zijn is iets wat ze accepteren.

Ik heb zelf de stel regel zodra je met telefoon tikken voor internet boven de 20 euro uitkomt op normale basis word het tijd om te kijken naar een vaste lijn abbonement. Maarja er zijn gewoon mensen die dat eigenlijk niet willen. Daar leg je zoiets een of twee keer uit, en daarna respecteer je hun keuze. (lees het is hun geld en zij mogen het besteden.)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1