Toon posts:

surround door elkaar en functioneert slecht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb gister de surroundset G51 gekocht. maar toen ik ze in mn moederbord plugte deden maar 2 boxjes het en de sub. dus ik 4 uur bezig geweest het proberen te maken zeggen mensen op een ander forum dat het gewoon een kwestie is van een geluidskaart aanschaffen. nu heb ik dus de razer barracuda in mn pc. en uit alle boksjes komt wel geluid maar het zit helemaal door elkaar. LS is bijv centr en RS is heel zacht, eigenlijk onhoorbaar. weten jullie misschien wat ik hier aan kan doen?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Heb je 'm met de 2 kanaals RCA of 6 kanaals direct aangesloten? In het eerste geval kun je alleen gesimuleerde 6 kanaals stereo krijgen (want je levert maar 2 kanalen aan). In het tweede geval is je geluidskaart verantwoordelijk voor het aansturen van alle zes de individuele kanalen, en moet je dus een geluidskaart hebben die dat kan.

Waarschijnlijk heb je bij je barracuda deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/siteimages/articles/cuda_sound/p1010012_thumb.jpg

...en dan is het slechts een kwestie van de 6 logitech kabeltjes op de juiste manier op de 6 kleurtjes frotten. het kan best zijn dat de kleuren niet overeenkomen, daar is niet echt een standaard voor dacht ik. Gewoon even expirimenteren of de boekjes erbij pakken.

[ Voor 38% gewijzigd door SeatRider op 02-08-2008 09:53 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem met allemaal kleine jacks aangesloten. die kaart is wel oke, er zit software bij waar je in kunt stellen of je 2.1 5.1 of 7.1 wilt etc. klik ik op 5.1 dan gooit hij alles door de war.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 13:18

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 09:54:
ik heb hem met allemaal kleine jacks aangesloten. die kaart is wel oke, er zit software bij waar je in kunt stellen of je 2.1 5.1 of 7.1 wilt etc. klik ik op 5.1 dan gooit hij alles door de war.
Als je van modus wisselt, wijst de barracuda andere kanalen toe aan de verschillende kleurtjes. je moet dus goed kijken hoe bij 5.1 de verdeling is (zie handleiding). Daarna goed in de software van de barracuda. Als je twijfelt of je g51 stuk is kun je natuurlijk altijd een hoofdtelefoon op die jacks aansluiten en kijken of de kanalen dan wel allemaal even hard zijn (wat me zou verbazen, want normaal zijn surround kanalen altijd zachter dan fronts).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
rechstachter is onhoorbaar. maar de set is niet kapot denk ik. als ik stereodraai doet alles het wel goed

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

klinkt alsof de pluggen niet goed verbonden zijn, waarschijnlijk denkt de rechtsachter nu dat ie een sub is, krijgt alleen lage tonen en kan dat niet weergeven. Zit er zo'n surround test programma in? (rondvliegende helicopter ofzo) dan kun je het geluid volgen en als het niet goed rond gaat de betreffende stekkers verwisselen

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
dat zou erin moetten zitten maar die functie is bij mij nergens te bekkenen :S t is een rare toestand allemaal. weet iemand een programmatje ervoor? want in windows gaat t niet helemaal goed
Pagina: 1