Is ASUS X70KR-7S047C onbekend type notebook?

Pagina: 1
Acties:

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 16:27
Ik heb de mogelijkheid een 2de hands asus laptop te kopen, type X70KR-7S047C. Nu ben ik natuutlijk eerst gaan zoeken over dit type en ik kan er weinig over vinden.

Op tweakers helemaal niks, geen nieuws, pricewatch of forum resultaten.

Google kom ik wel een aantal winkels tegen die hem ooit verkocht hebben, de info daar is minimaal. Dit is ongeveer wat er te melden is:
* Display: 17" WXGA+ Resolutie 1440x900
* Processor: Mobile AMD Turion 64 X2 TL64 Dual-Core (2,20GHz)
* L2 Cache: 1MB
* Geheugen: 3GB (1x2GB, 1x1GB) PC5300 DDR2 SODIMM
* Videokaart: ATi Mobility Radeon HD2400
* Harddisk: 250GB
* Microsoft Windows Vista Home Premium

En op de asus web site is vreemd genoeg ook bijna niks te vinden. Ja wel via support maar dan een leeg download sectie, geen firmwares geen manuals niks...Ik heb ook een email gestuurd aan asus maar daar heb ik tot nu toe geen reactie op gehad.

Is er iemand die deze laptop kent, die me verder kan helpen. Wil uiteraard weten wat jouw ervaring is met dit type.

Uiteindelijk wil ik er ook windows XP of een nieuwe vista op installeren (zonder alle standaard meegeleverde software) maar dan moet de hardware wel ondersteund worden enzo. De software/drivers zijn dan dus ook niet te vinden bij asus.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
De X series zijn vaak wat minder bekend en zijn dan ook de budget uitvoeringen van de reguliere Asus laptops. Het type is altijd wel te herleiden naar een ander Asus model. Alles met -Kr achtervoegsel heeft dezelfde componenten en dus zijn dir drivers te gebruiken. Over het algemeen ook BIOS updates (eigen risico).

Ik gok dat dit een F7 behuizing is. Dan zou je een relabelde F7Kr hebben:
http://www.asus.com/produ...=0&model=1864&modelmenu=2

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10
Nja, GENETX, laatst las ik ook dat de X-serie vaak OEM notebooks zijn die door winkel(keten)s samengesteld worden. Hierover was laatst ook al een discussie in volgens mij het Aanbiedingen-topic.

Overigens cubuz, kun je ook nog even kijken op www.asustreiber.de, daar staan veel drivers voor de ASUS notebooks.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Zou ook kunnen, maar dat in het verleden ook wel met de Z92 en A6 serie gebeurd. Ook weet ik dat de F3 serie wel customizations heeft. Volgens mij kan dat met elke Asus laptop. Maar bij de X serie worden volgens mij over het algemeen oude voorraden weggewerkt zoals tragere HDD's en bv geen bluetooth.

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 16:27
Het model X70 is inderdaad een retail versie, asus zelf geeft ze uit onder F7 op pro70 versies. Dit via ASUS te horen gekregen. Software/bios/drivers etc kunnen van deze types gebruikt worden.

Thanks!!