Toon posts:

tv aan computer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gforce 8800GT kaart in mijn pc met een monitor eraan.
Nu wil ik als 2e beeldscherm onze tv gebruiken zodat we daar divx enzo op kunnen kijken. Ik heb mijn comp en tv met elkaar verbonden via een hdmi-kabel.
In de nvidia control pannel wordt de tv herkend en heb ik hem ingesteld op dualview.
Ik krijg nu af en toe beeld en af en toe niet. Als ik beeld krijg is het alleen een achtergrond en verder niks. Sleep ik er iets naar toe dan verdwijnt het beeld weer.
Het is trouwens een philips hd-tv.

iemand een idee?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 16:18
Om te beginnen, wordt eea wel herkend door Windows ? Zo ja, krijg je wel gewoon je buroblad op de Philips ?

Heb je het probleem alleen met Divx, kan je wel gewone DVD's afspelen ?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie tussendoor steeds mijn buroblad op de tv maar hij knippert en valt tussendoor ook tijden weg.
In mijn NVIDIA control panel herkent hij de tv gewoon constant.
Ik kan verder helemaal niks doen op mn tv....

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even een mededeling waardoor je probleem meteen duidelijk is: De nvidia 8-serie ondersteund niet de mirror/video overlay modus meer die de 6- en 7-serie nog wel hebben. Je zult dus elke keer handmatig je videoafspeelvenster naar je tweede scherm moeten slepen en maximaliseren.

Als je dezelfde resolutie op je HD-tv als je scherm in kan stellen is dat ook handig, omdat je dan gewoon Clone in kan schakelen (tenzij je niet wilt dat er mensen mee kunnen kijken via de tv wat jij aan het doen bent op je pc)

Verder zou je nog kunnen proberen om je tv via s-video aan te sluiten als de hdmi-kabel failt. (beide in case of back-up kan natuurlijk ook (al kan je wel 'maar' 2 schermen per grafische kaart aangesloten hebben)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Yippie
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 01:03:
ik zie tussendoor steeds mijn buroblad op de tv maar hij knippert en valt tussendoor ook tijden weg.
In mijn NVIDIA control panel herkent hij de tv gewoon constant.
Ik kan verder helemaal niks doen op mn tv....
Klink als een brakke kabel, of is de afstand misschien te lang. Stekkers aan beide kanten gecontroleerd ?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
Wiethoofd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 01:03:
Even een mededeling waardoor je probleem meteen duidelijk is: De nvidia 8-serie ondersteund niet de mirror/video overlay modus meer die de 6- en 7-serie nog wel hebben. Je zult dus elke keer handmatig je videoafspeelvenster naar je tweede scherm moeten slepen en maximaliseren.

Als je dezelfde resolutie op je HD-tv als je scherm in kan stellen is dat ook handig, omdat je dan gewoon Clone in kan schakelen (tenzij je niet wilt dat er mensen mee kunnen kijken via de tv wat jij aan het doen bent op je pc)

Verder zou je nog kunnen proberen om je tv via s-video aan te sluiten als de hdmi-kabel failt. (beide in case of back-up kan natuurlijk ook (al kan je wel 'maar' 2 schermen per grafische kaart aangesloten hebben)
Met de vlc mediaplayer moet die overlay wel gewoon lukken toch?

who put a "stop payment" on my reality check

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

DaRk PoIsOn schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 03:59:
[...]
Met de vlc mediaplayer moet die overlay wel gewoon lukken toch?
Als die full screen mirroring softwarematig kan opwekken is dat inderdaad mogelijk.
Ikzelf gebruik GOMPlayer, en hiermee is het niet mogelijk. Gewoon venster naar andere scherm slepen en op (Alt+)Enter drukken en je hebt full screen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
mijn kabel is 2,5 meter dus dat valt mee. Het is wel een nieuwe kabel dus misschien is hij gewoon kapot ofzo. Hoopte dat het een instelling was ofzo. Heb nu constant knipperend beeld..

• Yippie
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:28:
mijn kabel is 2,5 meter dus dat valt mee. Het is wel een nieuwe kabel dus misschien is hij gewoon kapot ofzo. Hoopte dat het een instelling was ofzo. Heb nu constant knipperend beeld..
Ga je het nu dus eerst controleren met een andere kabel ?
Zoals aangegeven, ook al is geprobeerd via Svideo aansluiting ?

Probeer ook nog is om de videokaart aansluiting om te wisselen, dus de uitgang die je nu voor de tv wilt gebruiken aansluiten op je monitor en nog is proberen op die andere aansluiting naar je tv.

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens.
Tijdje weg geweest maar ik ben weer in nederland.
Ik heb de kabel omgeruild en toen deed hij het. Zoveel gedoe met instellingen en dan blijkt het gewoon de kabel te zijn :P
Bedankt in ieder geval!

• Yippie
Dus toch de kabel, goed dat je in ieder geval ook de oplossing post :)
Veel kijkgenot gewenst.
Pagina: 1