[dual monitor] Nvidia Geforce 8600GT kleurprofiel probleem

Pagina: 1
Acties:

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een Club3d 8600GT PCIe videokaart met twee monitoren (dvi+vga), alleen doet het volgende probleem zich voor:
Hoewel ik de multi-monitor functie op dual view heb staan kan er niet een verschillend kleurprofiel voor de twee monitoren geladen worden. Dit is bijzonder lastig omdat ik nu mijn monitoren niet met een spyder3pro kan kalibreren.
Via google is er aardig wat over dit probleem te vinden maar al die informatie komt telkens weer op dezelfde conclusie uit: dual view inschakelen..
Op de een of andere manier presteert het geheel ook om (volgens de device list) vier monitoren te zien:
-default monitor
-default monitor
-plug and play monitor
-Sony SDM-X73 DVI digital

Op mijn vorige videokaart had ik altijd de laatste twee en dat werkte prima. De laatste videokaartdrivers zijn uiteraard aanwezig.
Weet iemand een oplossing of heeft er iemand ervaring met dit probleem?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even samenvattend:
1x 8600GT van club3d
2 monitoren waarvan 1 met dvi aangesloten op de eerste dvi ingang van je 8600GT en monitor nummer 2 met een dvi->vga-verloopstukje op de tweede dvi aansluiting aangesloten.
In nvidia controlpanel je monitoren ingesteld op dualview met 2 dezelfde of 2 verschillende resoluties?

Verwijder eerst eens alle 4 de monitoren uit de devices list en start je computer opnieuw op. als het goed is worden er nu 2 nieuwe devices gevonden.

En om meerdere kleurprofielen te enablen op je nvidia-kaart moet je nView Desktopmanager gebruiken om twee verschillend van elkaar zijnde kleurprofielen te gebruiken. In mijn geval gebruik ik 2 dezelfde monitoren (Samsung 226BW) met custom kalibrated instellingen in de monitor zelf.

Je kan ook eens elke monitor apart kalibreren en het kleurprofiel apart opslaan en later inladen via de eigenschappen bij hardware van elke monitor.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Recoil
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:05:
Even samenvattend:
1x 8600GT van club3d
2 monitoren waarvan 1 met dvi aangesloten op de eerste dvi ingang van je 8600GT en monitor nummer 2 met een dvi->vga-verloopstukje op de tweede dvi aansluiting aangesloten.
In nvidia controlpanel je monitoren ingesteld op dualview met 2 dezelfde of 2 verschillende resoluties?

Verwijder eerst eens alle 4 de monitoren uit de devices list en start je computer opnieuw op. als het goed is worden er nu 2 nieuwe devices gevonden.

En om meerdere kleurprofielen te enablen op je nvidia-kaart moet je nView Desktopmanager gebruiken om twee verschillend van elkaar zijnde kleurprofielen te gebruiken. In mijn geval gebruik ik 2 dezelfde monitoren (Samsung 226BW) met custom kalibrated instellingen in de monitor zelf.

Je kan ook eens elke monitor apart kalibreren en het kleurprofiel apart opslaan en later inladen via de eigenschappen bij hardware van elke monitor.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Als ik ze allemaal verwijder komen ze net zo vrolijk alle vier weer terug... Waar in nView desktop manager kan ik het kleurprofiel gedeelte vinden dan? Ik zie het niet staan..
Als ik een profiel apart inlaad wordt het direct op beide monitoren toegepast.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Recoil schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:16:
[...]
Als ik ze allemaal verwijder komen ze net zo vrolijk alle vier weer terug...
raar, maar het is niet anders in dit geval, als ie op beide maar beeld geeft.
Waar in nView desktop manager kan ik het kleurprofiel gedeelte vinden dan? Ik zie het niet staan..
In het tabblad 'Profiles'
Als ik een profiel apart inlaad wordt het direct op beide monitoren toegepast.
Zorg dat je nView Desktop Manager op Enabled hebt staan en als het goed is kan je in het bovengenoemde tabblad nu wel een profiel per monitor kiezen.

Verder kan je als het goed is ook zonder nView DM kleurprofielen per monitor aanwijzen.
- Rechtsklik op een leeg stuk scherm -> Eigenschappen
- Tabblad 'Instellingen'
- Het scherm kiezen waar je het profiel op toe wilt passen -> Geavanceerd
- Nieuwe 'pop-up', nu naar het tabblad 'Kleurbeheer'
- Toevoegen klikken en je kan je custom .icm/.icc kiezen
Bovenstaande herhalen voor monitor 2.

• Recoil
  • Niet online
Wiethoofd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:49:
[...]

raar, maar het is niet anders in dit geval, als ie op beide maar beeld geeft.

[...]

In het tabblad 'Profiles'

[...]

Zorg dat je nView Desktop Manager op Enabled hebt staan en als het goed is kan je in het bovengenoemde tabblad nu wel een profiel per monitor kiezen.

Verder kan je als het goed is ook zonder nView DM kleurprofielen per monitor aanwijzen.
- Rechtsklik op een leeg stuk scherm -> Eigenschappen
- Tabblad 'Instellingen'
- Het scherm kiezen waar je het profiel op toe wilt passen -> Geavanceerd
- Nieuwe 'pop-up', nu naar het tabblad 'Kleurbeheer'
- Toevoegen klikken en je kan je custom .icm/.icc kiezen
Bovenstaande herhalen voor monitor 2.
De desktop manager staat op enabled, onder profielen (heb de nederlandse versie) kan ik alleen speciale nView profielen laden, geen kleurprofielen.
Als ik het simpelweg via display properties etc probeer wordt hetzelfde kleurprofiel weer voor beide monitoren gebruikt.. I'm lost.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt dus niet de allernieuwste drivers. Je moet gewoon 175.16 downloaden vanaf de nVidia site en installeren. De boel wordt wel Engels, maar is in ieder geval up to date.

Verder kan je 'Natural Color' installeren in het geval dat je Samsung monitoren hebt (even die term door google gooien moet werken).

Je hoeft niet m'n hele post te quoten, een deel kan ook, of je replied gewoon in het tekstvak onder de posts met Quick Reply er voor

• Recoil
  • Niet online
Die heb ik dus wel de 175.19 zelfs, in het nederlands. Zojuist de engelse geprobeerd maar het helpt niet. Via nView desktop manager kun je onder profiles echt alleen maar met nView profielen werken.
Pagina: 1