Toon posts:

[Debian]Wel directory's maar geen losse bestanden commitbaa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt het vaagste probleem ooit met SVN :) Ben al een paar dagen van alles aan het proberen, compleet google uitgepluist maar kom nergens hetzelfde probleem tegen. Hopelijk weet 1 van jullie de oplossing! Heb al tig x een svn server geinstalleerd maar ben dit nog nooit tegengekomen.

Omschrijving:
Ik kan wel mappen adden -> committen naar mijn repository maar geen lossen bestanden

Omgevingsdetails:
HTTPD: apache2 incl mod_dav_svn
CP: DirectAdmin
SVN : 1.4.2

Apache Conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<Location />
    DAV svn
    SVNParentPath /var/svn
    AuthType Basic
    AuthName "Subversion repository"
    AuthUserFile /etc/svn-auth-file
    Require valid-user
</Location>

My findings:
Ik heb in /var/svn/ mijn repositories staan, en in elke repos een post-commit hook waarin ik in de public_html folder van de website een svn update uitvoer.

Bij setup doe ik dan ook in die folder een checkout van de repos, vervolgens bij elke commit veranderd het gelijk op de site.

Maar nu, kan ik dus alleen hele mappen adden en committen en geen lossen bestanden. Ik kan wel reeds bestaande losse bestanden gewoon bewerken en committen.

Heb wel nog iets interresants gevonden. Ik ging op de server zelf in de checkout staan van die repos en ging daar een file adden / committen. same story, lukte niet. Daarna had ik die folder weggehaald en ipv een checkout via http://svnserver/repos deed ik file:///var/svn/repos. Daarna kon ik op de server zelf wel adden / committen.

Overigens de add gaat wel goed, maar als ik daarna commit krijg ik dus :
code:
1
2
Error: PROPFIND request failed on '/xxxxxx/public_html/test.html'  
Error: Could not open the requested SVN filesystem

Als ik de repos aanroep via de browser kan ik wel gewoon lossen files bekijken.

Rechten probleem is het iig ook niet, want heb zelfs de svn base folder (/var/svn) -R 777 geven en gechowned naar apache:apache.

Ik ben ff met stomheid geslagen 8)7

Wel erg typisch dat nadat ik op de server de checkout via file:/// deed het wel goed ging en via http:// dus niet. Misschien dat dat bij 1 van jullie een belletje doet rinkelen!

Mijn dank is groot! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 20:23 ]

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:59

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Werkt het wel als je SVNPath gebruikt in plaats van SVNParentPath?

Gromba.nl

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik idd nog niet geprobeerd, en jahoor zo werkt het wel.

Echter is dit zeker niet de setup die ik wil, aangezien er 100+ verschillende repos op moeten en ik niet voor elke repos een apache vhost wil maken. Daarnaast zou ParentPath toch gewoon moeten werken?

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:59

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Klinkt als het zelfde probleem als in dit topic, misschien heb je er wat aan?

Gromba.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanks!

Dat deed iig wel ParentPath werken, echter het kan zo maar vind het ten eerste mooier om geen $url/svn/$repos te hebben maar gewoon $url/$repos.
Daarnaast heb ik het op andere servers altijd zo gedaan en heb er nooit problemen mee gehad. Dat was dan wel op CentOS, maar goed de apache en svn lijken me hetzelfde.

Ben toch erg benieuwd of er iemand is die weet waarom het op de ene server wel kan en de andere niet :)

Mijn vermoeden is een of andere mod_dav conf instelling.

Ik blijf ook doorzoeken, als ik meer weet post is het (Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 13:59 ]