Toon posts:

Beeldscherm probleem: Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb onlangs een wachtwoord op de pc gezet voor iemand anders. Hiervoor ben ik de bios ingedoken en heb ik 2x een wachtwoord ingesteld: eentje voor de bios en eentje voor het opstarten.

Alleen als de pc nu opstart krijgen we geen beeld. Alsof er een kabel verkeerd is aangesloten. We hebben niks aan de kabels veranderd naar mijn weten en ik ga ze dalijk voor de tweede keer allemaal loskoppelen en weer aansluiten.

Ik vroeg mij af wat kan allemaal de oorzaak zijn? Het lijkt alsof dat wachtwoord gedoe de oorzaak is maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.

Het type beeldscherm is een Samsung Syncmaster 920n

Met vriendelijke groet,
Jeroen

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:18

Freedive

] Ken sent me _

Werkt je beeldscherm wel op een andere pc?
Batterij van je moederbord er even uit, opstarten zonder batterij, batterij er weer in en dan opstarten.

En anders;
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Freedive schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:04:
Werkt je beeldscherm wel op een andere pc?
Batterij van je moederbord er even uit, opstarten zonder batterij, batterij er weer in en dan opstarten.

En anders;
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Waarvoor denk je dat het clear-cmos jumpertje is op een moederbord ? :+

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:07:
[...]

Waarvoor denk je dat het clear-cmos jumpertje is op een moederbord ? :+
Tsja, maar dat is vaak moeilijker vinden voor mensen dan een batterij.

Verwijderd

Freedive schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:08:
Tsja, maar dat is vaak moeilijker vinden voor mensen dan een batterij.
Meestal zo'n 5cm naast de batterij met de tekst 'clear-cmos', dit lijkt mij gezonder dan de PC aanzetten zonder batterij. Maar ik weet eerlijk niet of het echt iets uitmaak, hoe dan ook lijkt het mij beter om mensen de correcte manier te leren niet ?.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:12:
[...]

Meestal zo'n 5cm naast de batterij met de tekst 'clear-cmos', dit lijkt mij gezonder dan de PC aanzetten zonder batterij. Maar ik weet eerlijk niet of het echt iets uitmaak, hoe dan ook lijkt het mij beter om mensen de correcte manier te leren niet ?.
Ik heb vaak zat boekjes erbij moeten pakken en manuals moeten downloaden omdat er geen clear cmos jumper te vinden was. Of het verder uitmaakt geen idee, ik doe het sinds jaar en dag op deze manier en heb verder nooit ergens last van gehad :)
Denk niet dat het nuttig is om hierop door te gaan, daar dat het topic hier niet over gaat ;)

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:37

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:12:
[...]

Op zich heb je gelijk, maar niet alle borden hebben een clear CMOS jumper en zoals al gezegd is, is een batterij makkelijker te vinden.

Ik zou de PC ook niet aanzetten zonder batterij, maar de min en plus pool even kortsluiten met een paperclip/sleutel/whatever (als het maar metaal is).

Verder is het wel heel erg vreemd dat je geen beeld meer krijgt als je je BIOS passwords instelt, denk dat er wat anders aan de hand is. Probeer iig de monitor (zoals al eerder voorgested) eens even op een andere machine.

[ Voor 26% gewijzigd door Kluk-Kluk op 01-08-2008 20:16 ]