Toon posts:

Donkerder in PS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een klein probleempje met mn photoshop CS3.
In photoshop zie ik de kleur WIT als een andere kleur, een beetje geelachtige kleur, maar sla ik het op en upload het op internet, dan zie ik het wel gewoon als wit.
Normaal zie ik (bijv. hier op tweakers) de kleur wit wel als wit, maar alleen in het programma photoshop niet.
Ik kan nu aan mijn instellingen van beeldscherm zitten en het in orde krijgen, maar dat doe ik liever niet, want in alle andere programma's heb ik geen problemen.
Als ik nou opsta en dan kijk naar het scherm(met een andere hoek) dan zie ik de kleur wit wel als wit in photoshop.

mijn scherm : samsung syncmaster 2032MW
ps vesie : CS3
videokaart: nvidia 8600GT

Heb hier en op google gezocht, maar niks bruikbaars gevonden,
dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen met hoe ik de kleur wit gewoon als wit kan zien in photoshop.

Bvd!

Verwijderd

Misschien dat je Photoshop kleurenblind is? :+

Kan je CS2 lenen van een kennis/maat, dan kan je uitzoeken of het aan CS3 ligt of aa
n jou systeem software.

Verwijderd

Je hebt niks gevonden over kleurprofielen? Lijkt me sterk. Ik denker eerder dat je het gewoon eerst hier vraagt omdat dat lekker makkelijk is.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 19:10 ]

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je toevallig je drivers van de monitor ook geinstalleerd o.i.d.? Omdat Photoshop nogal een chique softwarepakket is, houdt het ook rekening met het kleurenprofiel van je scherm enzo. Hoe het precies zit, weet ik ook niet. Ik heb in ieder geval hetzelfde gehad toen ik een nieuwe monitor had aangeschaft en netjes de cd van deze monitor in de computer had gehad. Kweet niet precies hoe je het kan fixen...