JVC TH-G30 of Panasonic SC-PT460EG

Pagina: 1
Acties:

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 16:39
Hee,

Ik zit 'n beetje te twijfelen of ik een JVC TH-G30 of een Panasonic SC-PT460EG Home Cinema Set moet kopen.
Heeft iemand misschien ervaring met deze sets?
Volgens mij zijn ze qua specs gelijk ( 1000W, 1080p up-scaling, optische ingang, HDMI, 5.1).

Alvast Bedankt!

Ciaoo :)

• ShitHappens
  • Laatst online: 22:18
De Panasonic heeft een iPod dock en USB ingang, doet ook aan DivX (.avi en .divx) op zelf gebrande DVDtjes, speelt DVD-RAM af (maar ja... wie gebruikt dat nou) en heeft ook een scart-uit. Gebruikt slechts 0.4W bij stand-by, de JVC 0.8. Panasonic heeft een overzichtelijk en duidelijk OSD.

De JVC's subwoofer geeft een veel groter gebied weer, OSD kan niet in NL, FM radio kan 50 voorkeuze zenders aan, Panasonic slechts 30. De speakers van de JVC zijn groter dan die van de Panasonic.

Download eventueel de handleiding van beide sets, en kijk naar de mogelijkheden en naar al het andere wat je tegen komt.

Owja, mijn Panasonic komt dinsdag binnen, misschien zegt dat ook wat :p
Succes met je keuze!

• fabian92ff
Bedankt voor je reactie, maar de JVC heeft volgens mij ook USB ingang (2.0), en speelt ook Divx af.
Het voorkeuze-zenders aantal is ook niet echt een doorslaggevende factor. En ik heb vandaag mn Cambridge Advanced English exame gehaald dus moeite met OSD in et engels heb ik niet :P

Even een lijstje O-) :
JVC | Panasonic
1000W | 1000W
USB | USB
Divx | Divx
- | iPod (niet dat ik er een heb)
1080p | 1080p
HDMI | HDMI
40Hz - 1,500Hz(Sub) | 31Hz - 220Hz(Subwoofer)
SCART | SCART
50 zenders | 30 zenders
0.8 W stand-by | 0.4 W stand-by
Optische ingang | Optische ingang

En de blauwe lichtjes van de JVC passen mooi bij mn blauwe lichtje van m'n Samsung 2232BW O-)
Qua prijs zijn ze bij de Correct beide 299, bij online winkels is de Panasonic vaak rond de 260, de JVC rond de 240.

Verder staat op de site van Panasonic dat hij over HDMI versie 1.3 met Deep Colour beschikt. Maar ik heb toch geen Full HD Tv , ik sluit em via een HDMI-DVI kabel aan op mn 22" monitor...

De JVC komt trouwens over 2 weken pas uit in NL.

En zou je misschien als je je Panasonic binnen hebt kunnen vertellen of tie ook .srt ondertiteling automatisch pakt?

Het komt nu eigenlijk gewoon uit op: naar de winkel en beide setjes beluisteren en kijken welke beter klinkt :P

Wel een moeilijke keus iniedergeval ....

Ciaoo

[ Voor 12% gewijzigd door fabian92ff op 01-08-2008 21:48 ]

• fabian92ff
Heb vandaag de JVC gekocht :D, hij klinkt super! Klinkt voller dan de Panasonic en daarom heb ik voor de JVC gekozen.

Ciao

• ShitHappens
Volgens de handleiding zou ie de .srt 's gewoon moeten pakken als ze dezelfde bestandsnaam hebben als het .avi of .divx bestand.

MAar aan die info heb je nu weinig als je al de jvc hebt :p

• fabian92ff
In de handleiding van mn JVC staat dat ie wel 6 verschillende soorten aftiteling kan afspelen dus dat is mooi :D

Verwijderd

Ik zit nu ook zo wat te kijken naar de JVC, maar vroeg me af of je er stands kunt bij krijgen, kvind er namelijk niets over terug.
Iemand een idee? :)

• ShitHappens
Ja, gewoon die van Vogel (of een merk dat daar een beetje op leek, wordt hier nog wel ns genoemd) kunnen ze op. Bij de JVC van mijn ouders zaten standaard muur-hangers meegeleverd, dus misschien bij deze ook wel.

• fabian92ff
Achterop de speakers zit een gat voor een schroef, dus je kan in principe ook gewoon schroefje in de muur en em daar aan op hangen. Of.......

Je koopt een ikea lamp, zaag die doormidden, ff glad schuren, dopje maken, schroef erin, draad door de paal, en je hebt je eigen speakerstand voor 7 euro ipv. 40-100 euro ;)

edit:(op kieskeurig vind je trouwens mijn review over de TH-G30 ^^)

[ Voor 10% gewijzigd door fabian92ff op 06-08-2008 11:29 ]

Pagina: 1