Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gevraagd met voeding Be Quiet! Dark Power 850 Watt

Pagina: 1
Acties:

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 10:06
Ik heb een paar vragen over mijn nog te assembleren pc.

Vandaag heb ik een Pc opgehaald bij de firma azerty, nu heb ik echter een aantal vragen waarmee zij mij niet verder kunnen helpen.

Ik heb zo bijvoorbeeld de mogelijkheid om op mijn moederbord een 24 pins ATX (als ik het goed heb) kabel aan te sluiten, dus dat doe ik. Hiernaast moet ik echter nog wel een EATX12V kabel aansluiten, waarbij ik de keuze heb tussen P4(4 pins voor bij 1 processor) of P8(8 pins voor bij meerdere processoren). Ik weet echter niet of mijn Core 2 Duo (E8400 dus meerdere KERNEN) ook geldt als meerdere processoren, en dus ook niet of ik een P4 of P8 kabel moet gebruiken.

Ook heb ik 2x een ATI HD 4870 GPU van het merk Powercolor in mijn beestje gestopt, alleen heeft deze 2 voedingsaansluitingen, moet ik deze beide aansluiten? Ook meen ik ergens op de ATI website gelezen te hebben dat je met de HD 4870 geen Xfire gate meer nodig heb, is dit juist, of doe ik er goed aan deze toch te gebruiken?

Ook heb ik een kabeltje dat eruit ziet als de aansluiting van een fan uit mijn voeding hangen, ik kan echter in mijn handleiding niet vinden waar die moet? Misschien in de PWR FAN aansluiting op mijn MoBo??? ik heb geen idee

Nog 1 ding, ik heb beschikking tot 4 fan aansluitingen op mijn Voeding. Op de kabels staat max 1,2 A/14,4 W en max 1 fan per kabel. Ik heb echter 6 fans aan te sluiten, wat is een goede manier om toch die 2 extra fans aan te sluiten?

EDIT: Hebben SATA HDD & DVD stations alleen een SATA Power kabel uit men voeding en een SATA DATA kabel vanaf mijn MoBo nodig of moet ik nog iets met die 6 pins (Of is dit CS/MA/SL?? ik heb namelijk geen jumpers ontvangen bij HDD noch bij DVD station...)

Dat waren een hoop vragen en ik hoop dat er iemand hulp kan bieden, aangezien ik graag morgen wil beginnen met software installatie.

Bij voorbaat dank,
Thomas de Boer

P.S.
Spec:
Processor: E8400 met Thermalright koeler + Scythe SFlex AFF21E,
Geheugen: 4 GB OCZ Reaper HPC
HDD: Samsung Spinpoint F1 640 GB
GPU: 2 x Ati Radeon HD4870
MoBo: Asus P5E WS Professional
Voeding: Be Quiet! Dark Power 850 W

Beetje rare volgorde, maarja. Als er nog iets essensieels ontbreekt, zeg het dan maar.

[ Voor 6% gewijzigd door twjdeboer op 01-08-2008 17:43 ]

• Billy_de_Tukker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik heb de 750watt versie van deze voeding en die fan aansluiting kan inderdaad op de PWR_FAN header.
Over de videokaarten: je moet op beide videokaarten beide aansluitingen gebruiken, hoe het met crossfire zit weet ik niet precies maar je kunt volgens mij de 2 crossfire bruggen gebruiken.

Als stroomkabel naar het moederbord kun je de p8 stekker gebruiken. (let wel op zitten bij deze voeding meerdere kabels met 8 pinnen meegeleverd, dus zorg dat je de goede pakt(staat wel in de manual welke))

Je hardeschijven sluit je inderdaad alleen met die 2 kabels aan je hebt voor zover ik weet geen jumpers nodig.

De 4 fans die je het moeilijkst met het moederbord kan verbinden sluit je op de voeding aan. De 2 fans die overblijven sluit je op het moederbord aan.
(heb zelf als case de coolermaster cm690, hierin heb ik de 2 top exhaust op de voeding samen met de fans voorin en onderin. De de rear exhaust en side panel fans heb ik op het moederbord aangesloten.) Hoop dat je er iets aan hebt.