Dell of Sony

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views

• Jippo00
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 21:52
Hallo,

Ik zoek een nieuwe laptop voor het standaard werk zoals internet, Office, downloaden, filmpje kijken, muziek luisteren en af en toe Photoshop. Ik heb een budget van ongeveer €1000. Ik twijfel tussen 2 notebooks:

Sony VAIO FW11E:
  • Intel Core 2 Duo P8400 - 2.26GHz
  • 3072MB DDR2 - 800 Mhz
  • 250 GB SATA 5400 rpm
  • ATI Mobility Radeon HD 3470 256 MB
  • 16.4" (1600 x 900)
  • €890,20
Dell XPS M1530
  • Intel Core 2 Duo Processor T8300 - 2.4GHz
  • 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2
  • 320 GB (5.400 rpm) SATA
  • NVIDIA GeForce Go 8600M GT met 256 MB
  • 15,4" UltraSharp WSXGA+ (1.680 x 1.050)
  • € 1.158,98 (Inclusief de kortingsbonnen van 10% en 5% zou ie €990,93 kosten)
In principe is de Dell op alle fronten beter:
  • Snellere CPU. Alleen FSB van de Sony is hoger (1066 MHz vs 800 MHz);
  • Meer RAM. Alleen Vista 32bits herkent niet de volle 4GB. Sony heeft wel sneller geheugen (800 MHz vs 677 MHz);
  • 8600M GT scoort ongeveer 6175 3DMark 05 punten tegenover 3510 van de HD 3470;
  • Grotere HDD;
  • Grotere scherm resolutie.
Nu speel ik bijna geen spelletjes, alleen wil ik straks wel Red Alert 3 kunnen spelen :) ! 1080p wil ik wel vloeiend kunnen afspelen maar met UVD van ATI en PureVideo HD van Nvidia moet dit altijd mogelijk zijn, toch?! Ik wil namelijk mn notebook aansluiten op mn FullHD LCD via HDMI. Dit hebben ze allebei.
Ik vind de Sony een stuk mooier en deze heeft 2 jaar garantie tegenover de standaard 1 jaar van Dell. De GPU's van Nvidia kunnen nogal problemen hebben met temperatuurschommelingen en daardoor kapot gaan, toch? En is de Sony al gebasseerd op het nieuwe Montevina platform?
Mijn vraag is dan ook: welke van de 2 notebook's adviseren jullie mij, afgaand op bovenstaande?

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-12-2025
Kies welke je het beste bevalt, zowel qua design en functie.
Ik heb hier een M1530 en ik ben er tevreden mee. De performance verschil zal niet veel verschillen tussen beide, heeft Sony de nieuwere platform dus toekomst gericht. Aan de andere kant is de videokaart een probleem want de HD 3470 is toch wel wat minder.
Qua service heb ik goede ervaringen bij dell, ze komen thuis repareren i.p.v het op te sturen wat zeker een pluspunt krijgt. Anderzijds kan je na x aantal maanden je garantie verlengen.

GPU problemen heb ik niet, ook omdat ik er niet dag en nacht op game. Dus daar hoef je ook niet op te vrezen aangezien je toch niet elke dag zware games draait.

Maar zoals ik al zei, ga eerst kijken welke je aanstaat, want dat is het belangrijkste

Verwijderd

nee de sony's zijn niet gebaseerd op montevina, wnt dan zou het met een P beginnen ipv T.
De verschillen zijn nogal groot om een keus te maken.
de ene is groter, zwaarder en dus irritanter om mee te nemen.
De ander is een oud model dat eigenlijk aan vernieuwing toe is.

Daarnaast is de dell 100 euro duurder en daardoor heeft hij ook flin kwat betere specs.

Uiteindelijk bepaal jij de keuze.
zo ging ik bij het kiezen van de juiste laptop:

1. prijs
2. design
3. specs

Misschien kan je ook even naar de zepto NOX/MYTHOS gaan kijken. de witte mythos ziet er wel mooi uit en heel hele goede specs voor de aangeboden prijs.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
De nieuwe Sony's zijn WEL gebaseerd op Montevina. Daarnaast is er helemaal geen P-processor benodigd voor Montevina en zullen T processors ook nog steeds werken. Dit omdat er gewoon een generieke socket P inzit. Ook zit er bij deze Sony wel een P-processor in.

Daarnaast zou ik persoonlijk gaan kijken welk ontwerp je het mooiste vind. Dat Montevina maakt op zich niet zo veel uit en scheelt alleen een beetje qua geheugenbandbreedte (en dus snelheid) en batterijduur. Verder is het niet zo super vernieuwend. Ook kun je kijken wat je het liefste hebt, een ontwerp wat zich al heeft bewezen of er eentje die zichzelf nog moet bewijzen...

• Jippo00
Heb voorheen een Vaio FZ31E gehad met 8400M GT. Deze voldeed prima aan mijn eisen...af en toe een spelletje trok ie nog wel. De HD3470 is hiermee toch te vergelijken.
Heb in de MM de Sony eens goed bekeken en mobiliteit speelt geen rol voor mij. Dus de grootte en gewicht vind ik niet echt storend. Het toetsenbord vind ik erg fijn en het design is ook prachtig.
Is er niet ergens een winkel waar ik de XPS kan uitproberen? Het enige wat me ervan weerhoudt om de Sony te bestellen is het feit dat je meer krijgt bij de XPS ook al betaal je €100 meer....
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:30:
nee de sony's zijn niet gebaseerd op montevina, wnt dan zou het met een P beginnen ipv T.
De Sony heeft een Core 2 Duo P8400...verschil tussen T en P is toch alleen de TDP van 25W vs 35W?!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Persoonlijk zou ik niet voor die Dell gaan, juist vanwege de resolutie. 1650x1080 is al klein op een 20" scherm, laat staan op een 15" scherm! Dan moet je erin kruipen volgens mij. Photoshoppers zullen erbij zweren, maar ik zou het echt niet willen. Je moet zelf de keus maken. Ik zou voor de Sony gaan mede door de P8400, 10 watt scheelt vrij veel als je op accu werkt. 3470 is in-game ongeveer vergelijkbaar met een 8600m gt (3dmark zegt echt niet alles) je hebt bij de Sony 800mhz geheugen wat een stukkie sneller is, een 16 bij 9 resolutie zodat je hd (ready was het volgens mij) zonder randen af kunt spelen.

Maargoed jij moet de keus maken.

dit filmpje kan misschien van pas komen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wackoz op 01-08-2008 18:38 ]

één is geen, twee is één

• Jippo00
Vind de Sony qua design veel mooier van de XPS. Qua performance heb ik meer dan genoeg aan de Sony en de garantie is ook altijd handig, terwijl ik bij de Dell daarvoor extra zou moeten betalen. Ga m maar bestellen denk ik :P !

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 10:45

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 10% kortingsbon van Dell toch pas vanaf € 1299 ?

Systeem specs

• Jippo00
Ja dat klopt maar ik verwacht dat er binnenkort toch wel weer een nieuwe kortingsbon van 10% komt voor onder de €1299. Heb geen haast dus dan zou ik even hebben gewacht op een nieuwe kortingsbon...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Dell of Sony of Slotje

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.