Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMS modem via script

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hi All,

Voor de omgeving die ik beheer ben ik op zoek naar een SMS modem. Mijn zoektocht tot nu toe heeft nog niks opgeleverd, omdat ik een specifiek requirement heb, namelijk aansturing via standaard Windows commandline.

Op onze applicatie wil ik graag een uitbreiding realiseren waarbij in geval van calamiteit een (iedere keer verschillende) selecte groep klanten per SMS gewaarschuwd zal worden. Hiervoor heb ik apparatuur nodig die ik op de bestaande omgeving kan aansluiten en mij een mogelijkheid geeft om SMS geautomatiseerd (zie hieronder) te verzenden. Dit zal per calamiteit van enkele sms tot hooguit een tiental berichten zijn. De calamiteiten komen overigens vrij incidenteel voor, dit is gelukkig geen wekelijkse bezigheid. Het volume te versturen berichten zal laag zijn.

De applicatie heeft een interface met een standaard Windows Server 2003 omgeving, waarbij ik commando's kan aansturen alsof ze werden uitgevoerd in de Windows functie 'uitvoeren' (start>uitvoeren/run). Er is geen mogelijkheid voor standaard Java/VB/etc scripting in de applicatie. De server beschikt over zowel seriële als USB aansluitmogelijkheden. Wat ik graag wil is dus bijv:
"c:\program files\sms\sendsms.exe /t:+31612345678 /b:Er is een calamiteit, pas op!" kunnen aanroepen.

SMS via internet is geen optie, omdat continuiteit vereist is. Een sms service kan er bij wijze van spreken morgen mee ophouden.

Ik heb al bij diverse bedrijven geinformeerd die dit soort apparatuur verkopen, maar niemand lijkt mijn vraag te begrijpen... ik krijg echt de meest onmogelijke antwoorden :X

Iemand hier een idee welk apparaat op mijn wensen aansluit?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het niet meer de vraag "Welke software is er beschikbaar voor SMS-modems"?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Korakal schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:12:
Voor de omgeving die ik beheer ben ik op zoek naar een SMS modem. Mijn zoektocht tot nu toe heeft nog niks opgeleverd, omdat ik een specifiek requirement heb, namelijk aansturing via standaard Windows commandline.
Denk niet dat je dit gaat lukken, zo'n apparaat zal er niet zijn. Je zou eens met een beveiligingsfirma kunnen gaan praten en zien hoe die dit oplossen, maar je toepassing en eisen zijn zo specifiek en vereist telefoonhardware en computerhardware, abonnement etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

Maar hoezo heb je niet de mogelijkheid om iets te (laten) maken/scripten? Als je een 3rd party executable van een SMS pakket kan plaatsen en uitvoeren kun je daar toch ook een klein proxy programmatje neerzetten dat op een andere manier interfaced met iets dat SMS verstuurt?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:17:
Is het niet meer de vraag "Welke software is er beschikbaar voor SMS-modems"?
Nouja, ik moet ook de hardware hebben die dan weer van die software gebruik kan maken. Maar het pijnpunt ligt inderdaad bij de software.
gambieter schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:19:
[...]

Denk niet dat je dit gaat lukken, zo'n apparaat zal er niet zijn. Je zou eens met een beveiligingsfirma kunnen gaan praten en zien hoe die dit oplossen, maar je toepassing en eisen zijn zo specifiek en vereist telefoonhardware en computerhardware, abonnement etc.
Nouja, dat probeer ik dus, dat praten... maar ik heb het zoals bovenstaand ook aan diverse bedrijven voorgelegd en allemaal komen ze met antwoorden waaruit duidelijk blijkt dat ze geen idee hebben van waar ze het over hebben of hoe uberhaupt de software in elkaar steekt die bij de hardware wordt geleverd.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is de simpele oplossing van mobieltje-via-COM-poort-aan-de-bak-hangen geen optie? Kijk naar de sig van Erkens, werkt prima. Maarja, wel beetje houtje-touwtje-oplossing.

En communiceren met de COM-poort is vast in elke C-tutorial wel behandeld en command-line-argumenten parsen is ook zo moeilijk niet. Beetje hulp van Erkens over de communicatie met je mobieltje en zoiets lijkt me zo gepiept? Hoewel niet echt productie-omgeving-waardig, toegegeven.

[ Voor 45% gewijzigd door Osiris op 01-08-2008 16:22 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Stoffel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:20:
Maar hoezo heb je niet de mogelijkheid om iets te (laten) maken/scripten? Als je een 3rd party executable van een SMS pakket kan plaatsen en uitvoeren kun je daar toch ook een klein proxy programmatje neerzetten dat op een andere manier interfaced met iets dat SMS verstuurt?
Da's misschien nog wel een idee. Maar dan moet ik nog steeds wel iets hebben wat batchgewijs is aan te sturen. De meesten programma's die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn prachtige GUIs waar je vanalles kan inkloppen, maar niet via de commandline.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:21:
Is de simpele oplossing van mobieltje-via-COM-poort-aan-de-bak-hangen geen optie? Kijk naar de sig van Erkens, werkt prima. Maarja, wel beetje houtje-touwtje-oplossing.
Nou, zoiets zou het wel moeten zijn ja! Alleen dan zit ik met de ontvangst, in de serverruimte is die niet al te best en met externe modems kun of moet je vaak een losse antenne gebruiken.

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:52
De meeste GSM-telefoons kunnen dit standaard,
en als je een telefoon kiest die SMS text-mode ondersteunt,
hoef je je ook niet te verdiepen in PDU-mode.
Verbind je telefoon met een usb/serieel-kabeltje aan je computer en
kijk eens op http://www.smssolutions.net/tutorials/gsm/sendsmsat/.

Maar wie zegt dat internetservices niet betrouwbaar zijn? Of anders neem je een abonnement op 2 internetservices en bedenk je iets van een fall-back-optie.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wij gebruiken hier op werk de sms dienst van KPN:

http://zakelijk.kpn.com/b...lnotificatie-sms-info.htm

Je stuurt een email naar een adres, bijvoorbeeld 0612345678@969sms.nl, en dan komt de email als sms op de telefoon. Werkt perfect, wij gebruiken het dus ook voor onze standby diensten. (Je kunt dat sendmail.exe gebruiken om het vanaf de commandline of via script te doen)

[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 01-08-2008 16:32 ]

https://powershellisfun.com

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
jipenjanneke schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:26:
De meeste GSM-telefoons kunnen dit standaard,
en als je een telefoon kiest die SMS text-mode ondersteunt,
hoef je je ook niet te verdiepen in PDU-mode.
Verbind je telefoon met een usb/serieel-kabeltje aan je computer en
kijk eens op http://www.smssolutions.net/tutorials/gsm/sendsmsat/.
Thanks, ik zal eens kijken of er hardware is die aan de genoemde vereisten voldoet.
Maar wie zegt dat internetservices niet betrouwbaar zijn? Of anders neem je een abonnement op 2 internetservices en bedenk je iets van een fall-back-optie.
Niemand die me de continuiteit kan garanderen en daarnaast wil het internet hier nog wel eens stuk zijn... liever iets lokaals, het gaat om bedrijfskritische waarschuwingen.
Daarnaast wil ik 't eigenlijk in een volgende stap ook gaan gebruiken voor servermonitoring, en de meest voorkomende verstoring in de bereikbaarheid zijn netwerkissues; dan begin ik dus al niks meer met internetservices. De kwaliteit daarvan ligt echter buiten mijn verantwoordelijkheid.
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:28:
Wij gebruiken hier op werk de sms dienst van KPN:

http://zakelijk.kpn.com/b...lnotificatie-sms-info.htm

Je stuurt een email naar een adres, bijvoorbeeld 0612345678@969sms.nl, en dan komt de email als sms op de telefoon. Werkt perfect, wij gebruiken het dus ook voor onze standby diensten
Ondanks eerder genoemde bezwaren zal ik 'm toch in de overweging meenemen, thanks!
edit:
Heb er even snel naar gekeken, maar ik zie dat er kosten in rekening worden gebracht voor het ontvangen. De ontvangers zijn echter klanten van ons bedrijf, dus die gaan we geen kosten in rekening willen brengen!

[ Voor 36% gewijzigd door Korakal op 01-08-2008 16:34 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

ralpje

Deugpopje

Wie garandeert dat je GSM provider morgen nog SMS-jes kan versturen? ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ik zie daar toch iets grotere continuiteit dan een willekeurige internetservice, waar ik een interface naartoe zou moeten bouwen... misschien valt 't ook wel mee, maar ik durf het er gewoon niet op te gokken.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Is Diafaan oproep voor netwerken dan misschien iets? (http://www.diafaan.com/products.html?p=ovn) Je hebt dan wel een modem nodig en het kost 885 euro, maar er is veel mogelijk hiermee.

[ Voor 6% gewijzigd door Tags NL op 01-08-2008 16:47 ]

https://powershellisfun.com

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:46:
Is Diafaan oproep voor netwerken dan misschien iets? (http://www.diafaan.com/products.html?p=ovn) Je hebt dan wel een modem nodig en het kost 885 euro, maar er is veel mogelijk hiermee.
Zoiets zoek ik ja! Deze is dan wel heel erg overkill voor mijn gebruik, maar het voldoet in ieder geval wel aan de vraag. Thanks!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Ook een tip: www.gin.nl

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik heb dit een jaartje of 2 al werken.

Ik gebruik hiervoor een Siemens TC35i GSM modem voor op de compoort.
Afbeeldingslocatie: http://people.su.se/~leifj/doc/html/tc35.gif
Daarin zit een simpel prepaidkaartje.

De modem wordt aangestuurd via SMS-It. ( http://www.mawnet.com/02/manual.html )

Dat pakket ondersteunt ook command-line (zie handleiding)
How do I send a message from an external application, through the command line?
SMS-it can be called from an external application through command line parameters.
The format is

SMS-it.exe
Type[SMST¦SMSF¦SMSR¦SMSP¦SMSOL¦SMSGL¦SMSWAP]
Recipient
{SMSOL:Operator}
Message¦File

Example SMS-it.exe SMST MAW "Happy New Year"

will send a message by text message to the contact MAW with the contents "Happy New Year".
Nadelen van deze oplossing vind ik dat t versturen relatief traag gaat, mijn ervaring is +/- 20-30 sec per sms (ding maakt per sms een aparte verbinding met modem, stuurt en verbreekt)

Sneller (en goed werkend imho) is Clickatell. Dat is dan via internet. Voordeel is dat je daar de hele batch direct kunt afleveren ipv 20sec per ontvanger. Zeker bij grotere aantallen.

Andere optie is NowSMS. Die kan ook via de commandline, mbv een simpel scriptje.
Zie http://www.nowsms.com/support/bulletins/tb-nowsms-008.htm

Nadeel van NowSMS is de prijs (is uitgebreid pakket, echt voor high-volume messaging).
Voordeel is dat NowSMS SMS-over-GPRS ondersteunt, wat t een stuk sneller verstuurt (mits je provider het ondersteunt)

Kwa bereik heb ik geen problemen gehad, een simpele GSM-plakantenne op de Siemens werkt prima. Ding heeft nog tijdje zelfs in Redbus gehangen, antenne met dubbelz plakband bovenop de patchkast ;)

Voor mij wordt ie gebruikt voor P2000 alarmeringen, icm zelfgeschreven filterproggie. Als er wat aan t handje is, krijg ik t op mn 06 ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 01-08-2008 22:43 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een SMS modem ga je niet vinden.
Een doodnormaal willekeurig ander modem echter wel.
(Als in: een doodnormaal eerste de beste analoog 56K modempje of ISDN modempje).
Die kan je rechtstreeks op de SMSC (SMS Centrale) van KPN laten inbellen en een SMS laten versturen. (zelfde manier waarop je GSM dat ook zou doen). Daar heb je natuurlijk ook software bij nodig en dat kan als ik het goed weet met de eerder genoemde dafiaan. Of je met dafiaan ook command line kan sturen, ik denk het wel. Moet je even uitzoeken.
Geen abonnementskosten e.d., de lijn word gewoon zo lang omhoog gehouden totdat de kosten voor het versturen van de SMS binnen zijn.

Los van dit alles kan je met een Linux server, en een hierboven besproken modem en wat gratis software dit gewoon voor elkaar krijgen.

Alles kan stuk.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
DJSmiley en remco_k, bedankt voor de info! Hier heb ik wat aan, ik ga beide opties bekijken! De verzendtijd is overkomelijk denk ik, want het zal echt een handjevol mensen per keer betreffen en het komt niet op de minuut (al doet 'calamiteit' anders vermoeden, maar dat is het toch wel degelijk ;))De Siemens TC35i was ik al eens eerder tegengekomen en zag er goed uit. Denk dat ik zo een heel eind verder ben, thanks iedereen voor het meedenken!
Pagina: 1