Toon posts:

Actieve speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een active speakerset voor mijn htpc. Ik heb nu een Z5500 van Logitech maar ik vind het geluid iets tegen vallen. Vooral het midden gebied mis ik. Mijn oud stereo setje vind ik voor wat betreft stereo muziek luisteren beter klinken. Ik ben al aan het google geweest, naar de winkel geweest, maar heeft nog een resultaat opgeleverd. Vooral in de winkel is moeilijk te bepalen hoe een speakerset klinkt, en of dit beter klinkt als mijn z5500 set. Iemand hier ervaring met een goede active speakerset? Die er ook nog mooi uitziet..

Edit:

even voor de duidelijkheid ik zoek een speakerset voor surround (films bekijken), en voor stereo (geripte cd's beluisteren wel in lossless).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 14:25 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:33

lier

MikroTik nerd

Zeker...maar daarvoor is het wel noodzakelijk als je een indicatie van je budget aan geeft. Kan de meest mooie voorstellen doen die zeker beter klinken dan je huidige set, maar misschien heeft een andere auto (om maar wat te noemen) een hogere prioriteit... ;)

Heb je trouwens al rond gekeken op internet ?
Zijn er nog bepaalde zaken waar de luidsprekers aan moeten voldoen ?
Computer speakers of (bijvoorbeeld) monitoren die ook in studio's gebruikt worden ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Staat dat oud stereosetje in dezelfde kamer als de PC en beperk je je tot 'good old stereo', schaf je dan een verloopkabel aan, kost hooguit een tientje....

Verwijderd

Topicstarter
@lier

Echt budget heb ik eigenlijk niet, maar laat ik eens wat noemen. Ik dacht aan rond de 500 - 1500 Euro. Heb mij eigenlijk nog nooit verdiept in een goede speakerset. Ik heb al gekeken op internet maar nog niet echt iets gevonden. Zijn er op internet wat goede forum's, sites op dit gebied? De set is bedoeld voor mijn Htpc pc en mijn Squeezebox in de woonkamer. Het is bedoeld voor stereo geluid, maar ook om een filmpje te bekijken, dus dolby digitaal, dts.

@jempivs

Stereo staat in mijn hobby ruimte. Die heb ik inderdaad via een verloopstekkertje aan mijn computer hangen. In de woonkamer wil ik ook dolby digitaal, dts kunnen afspelen.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10

iNFiNiTY-

pro

Gravity XXL, beter vind je niet voor je pc prijs/kwaliteit :)

[ Voor 18% gewijzigd door iNFiNiTY- op 02-08-2008 10:20 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

in een budget van 500-1500 euro kun je heel wat leuks doen. het is me niet helemaal duidelijk of het stereo of surround moet zijn.

Voor muziek (stereo) zal een stereo-set al snel beter klinken, minder speakers om aan te sturen in het zelfde budget. je hoeft dan niet te letten op dts/digital etc omdat dit voor surround is, en dat gebruik je dan niet. Kijk naar een goede set speakers en een leuke versterker. Doet het ook goed met films (zonder surround natuurlijk) en bevalt mij prima, maar ik luister ook meer muziek dan dat ik films kijk.

Voor films is surround natuurlijk leuk, maar dan is actief volgens mij lastig te vinden, ook omdat je voor dts, dolby etc een reciever nodig hebt die het signaal ontvangt en dat is dan ook gelijk een versterker.

voor beiden geldt eigenlijk dat je zelf gewoon moet gaan luisteren bij je locale muziekboer

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 02-08-2008 13:40 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Heel erg bedankt voor de reacties, maar ik ga toch mijn plan wijzigen. Na hier veel gelezen te hebben in het forum, en eigenlijk wel enthousiast geraakt heeft mijn Logitech Z5500 heeft de woonkamer verlaten. Voorlopig mijn oude stereo terug gezet. Ik ben ik toch van plan een A/V reciever te gaan aanschaffen. Ik ga denk eerst voor de stereo opzet, en later voor surround. Misschien een mooie Onkyo TX-XR606 met Kef speakers. Heb jullie nog aanbevelingen, tips en opmerkingen… ik hoor het graag! (tip 1: ga zelf luisteren… ga ik zeker doen!).
Pagina: 1