IIyama Prolite E511S problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-09-2024

smc

Member of the Redeemercows

Topicstarter
Ik heb in 2005 een IIyama Prolite E511S LCD monitor gekocht. Het ding kostte me toen1050 euro maar ik had ruimte gebrek en kon mijn CRT niet langer kwijt.

Mijn CRT was van IIyama en die ik daarvoor gebruikte (en als servermonitor dienst deed) ook. Aangezien de prijs/prestatie van IIyama best goed was besloot ik dus de E511S te kopen.

Na ongeveer een jaar begaf de monitor het. He deed het telkens eventjes maar dan sloeg het beeld zwart. Na een tijdje stilstaan deed hij het dan weer eventjes. De winkel (mycom) nam geen verantwoordelijkheid en stuurde me door naar IIyama zelf. Deze zijn de monitor keurig op komen halen en na een 6-tal weken weer terug gebracht.

Helaas na weer ongeveer een jaar begaf de monitor het weer met dezelfde problemen. Weer IIyama ingeschakeld en dit keer een refurbished monitor terug gehad. Helaas wel met een dooie pixel in het midden van het scherm (en het moeten er minstens 3 zijn om om te kunnen ruilen) wat ik voorheen niet had.

Na minder dan een jaar weer dezelfde problemen. Ik IIyama bellen maar die wou niets meer doen omdat de garantie zou zijn verlopen. Na lang aandringen van mijn kant kon ik de monitor langsbrengen. gelukkig woon ik niet zover van Schipholrijk af dus dat heb ik gelijk gedaan. Terwijl ik wachtte is het voedingsboard van de monitor vervangen. Ze probeerde me wel telkens te verleiden om te betalen door er elke keer "geintjes" over te maken maar dat heb ik geweigerd/genegeerd.

Nu doet de monitor het dus weer even maar ik verwacht toch dat hij het niet langer houdt dan een paar maanden tot een jaar voordat hij weer stuk is. Gezien hoe het de vorige keer ging verwacht ik dan niet meer zoveel van de IIyama servicedesk.

Voor alle duidelijkheid: Het is niet extreem stoffig, heet, shokkerig of anders "ongezond" voor de monitor op mijn kamer.

Ik heb IIyama hierover gemailed of ze dit normaal vonden voor een monitor van 3 jaar oud die toen 1000 euro heeft gekost. Ik kreeg daarop een aabieding om de monitor weer op te sturen zodat ze nakijken of de voeding goed geplaatst is. Als dat zo was dan moet ik 200 euro onderzoekskosten betalen, als er een fout is dan zullen ze het repareren. Afgezien dat ik mijn monitor dan weer een tijdje moet missen heb je voor 200 euro tegenwoordig een nieuwe monitor dus dat ga ik natuurlijk niet doen!

Aangezien dit dus de 2e monitor (originele en refurbished) is die deze afwijking vertoont van deze serie vraag ik me dus of of andere E511S gebruikers hier ook last van hebben (gehad)?

Ikzelf vindt dat een LCD monitor toch zeker 10 jaar mee mag gaan. Zoals gezegd gaat dat ook op voor mijn oude CRTs dus voor een apparaat van ruim 1000 euro verwacht ik dit dan zeker ook.

ZOu ik dit nog kunnen aankaarten bij de consumentenbond oid? Helaas heb ik geen rechtsbijstandsverzekering.

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik ben bang van niet een scherm inderdaad mag je al blij zijn tegenwoordig als je 3jaar krijgt,

tis allemaal wegwerp geworden en inderdaad ook met een TFT / LCD TV van 1000+ euro word er zo mee omgegaan, vaak is de fabrikant keihard en verschuilen ze zich achter de Pixel Normen, of gewoon ja eerlijk is eerlijk 3 jaar garantie is 3 jaar garantie

ik zelf vind ook een scherm 10jaar mee moet gaan maar terwijl ik dat zeg weet ik ik een TV / TFT vervang binnen 3 jaar

Je kan het altijd proberen nooit geschoten is altijd mis maar in dit geval is je garantie gewoon verlopen en een scherm repareren kost veel geld, vandaar ze vaak zeggen koop een nieuwe is goedkoper dan de reparatie (tenzij die het echt waard is ) maar ongetwijgeld zjin er nu betere modellen op de markt voor minder geld en als je dan 400 bij moet leggen op die 200 reparatie kosten heb je voor 600 een totaal nieuw scherm..

Anders steek je er 200 euro in en krijg je volgend jaar eht zelfde wattan ? kan je weer 200 euro voor een reparatie betalen...

Kortom nooit geschoten is altijd mis , is het mis opzoek gaan naar een ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Je zou misschien eens kunnen kijken met een multi metertje wat je spanning doet...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc

smc

Topicstarter
Fastex schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:23:
Je zou misschien eens kunnen kijken met een multi metertje wat je spanning doet...
Om te kijken of er veel pieken op komen bedoel je?

Maar dan zou mijn andere apparatuur daar toch ook last van moeten hebben (zelfde groep)

Maar ik zag al in ene recente test van 22Inch monitoren (350-600 euro) dat iiyama er al helemaal niet meer in voorkomt. Searches op GOT leveren ookn iet echt positieve berichten op dus inderdaad

Als hij stuk gaat dan geen iiyama meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc

smc

Topicstarter
Mektheb schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:23:
Ik ben bang van niet een scherm inderdaad mag je al blij zijn tegenwoordig als je 3jaar krijgt,
Mee eens maar eigenlijk heb ik maar een (1) jaar garantie gehad (en dat nu dus 2 keer achterelkaar)

Het product (van ruim 1000 euro) heeft dus maar een jaar naar behoren gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smc

smc

Topicstarter
Nou het is weer zover hoor.

Nu ruim een jaar na de derde reparatie is de moitor weer stuk. Ik heb net een bericht naar de helpdesk gestuurd maar verwacht daar eigenlijk erg weinig van.

Laat iedereen gewaarschuwd zijn. PAS OP MET IIYAMA monitoren !!!

Pagina: 1