Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische uitvoering programma's, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 20:30
Beste allemaal.

Op dit onderdeel heb ik totaal geen verstand. Vandaar dat ik ook geen zoektermen kan gebruiken. Ik weet écht niet hoe het heet en hoe ik het zou moeten realiseren.

Wat ik wil:

Wij scannen aardig wat documenten in via een scanner, waarna de documenten door Abby Finereader pro gehaald worden. Dat is een programma die de gescande documenten omzet in een word/exel/pdf bestand. Zodat er ook in gewerkt kan worden achteraf.

Het aanklikken van, scannen, accepteren, doorsturen naar Abby Finereader en opslaan op een lokatie neemt veel tijd in besag, zeker omdat we het veel doen.

Waar moet ik beginnen met nadenken/maken of zoeken? Is er en mogelijkheid d.m.v een "script"? deze programma's automatisch te laten werken zodat er maar op 1 knop geduwd hoeft te worden?

Default mappen aanwijzen en etc zodat er 1 jpg scan in een map staat, met een word document van dat jpg.scan bestand.

In welke hoek moet ik zoeken, waar moet ik beginnen??
Wie geeft me het licht :)

Hoe moet ik dit oplossen, in welke hoek moet ik zitten?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar AutoIT ? Daarmee kun je al een hele bult acties 'automatiseren'. Verder zou je eens kunnen kijken of Abby Finereader (ik ben er zelf niet bekend mee) eventueel met batches of scripting overweg kan; kijk eens in de documentatie of informeer bij de leverancier.

[ Voor 112% gewijzigd door RobIII op 01-08-2008 14:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tomino
Top, dankjewel zover.

Maar, zoals ik in mijn SP al aangaf, in welke hoek moet ik een beetje zoeken om te googlen? Je geeft gelijk al een programmaatje aan, wat prima is uiteraard. Maar nu weet ik nog niet echt waar ik naartoe moet als ikk zelf wat onderzoek uit wil voeren ;) :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:44
RobIII schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:32:
eventueel met batches of scripting overweg kan
/hint ;)

Specs

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Weet niet precies wat je nou geautomatiseerd wilt hebben en hoe je scant, maar dit is onze situatie.

We scannen op een copier met ftp mogelijkheid.
Verschillende afdelingen hebben hun eigen knop, je kan per knop instellen of je PDF of TIFF extensie wilt gebruiken.

Automate gebruiken we om elke X min de betreffende folders te controleren, en zo ja de bestanden te verplaatsen naar de webserver/dataopslagserver. Eventueel kan die ook bestanden bewerken met elk programma die je maar wilt. Je kan het per stap instellen, en ook nakijken.

Deze zijn dan via intranet te bereiken. Beveiliging is via AD aan de hand van group. ( lees en/of schrijf rechten etc ).

• Tomino
Gekeken naar AutoIT. Echter dit vereist Scripting kennis. Is er ook een programmaatje die wellicht ook script, maar het uitlegt voor een leek dmv wizards oid. Zeg maar iets wat iedereen kan.

Of vraag ik nu écht te veel :o :+

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Tomino schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:39:
Gekeken naar AutoIT. Echter dit vereist Scripting kennis. Is er ook een programmaatje die wellicht ook script, maar het uitlegt voor een leek dmv wizards oid. Zeg maar iets wat iedereen kan.

Of vraag ik nu écht te veel :o :+
Kijk is bij mijn post over Automate, en hier een link met tutorials zodat je kan zien hoe het werkt.
Laat even weten wat je er van vindt, maar houdt er rekening mee dat je zelf toch eea op moet gaan zetten om aan je persoonlijke wensen te voldoen. Denk wel dat dit een uitstekend hulpmiddel voor je kan zijn.

• Tomino
Hmm, ben er een beetje mee aan de slag gegaan. Gaat tot nu toe erg goed!!! Dit is zo ongeveer wat ik wilde.
Auto tutorials waren zeer nuttig.

Dankjullewel!
Pagina: 1