Toon posts:

camera stelt niet meer scherp,maar maakt wel een goede foto

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een sony h2 en nu heb ik het volgende probleem.
Als ik een foto wil maken, stelt hij dus niet meer scherp...er komt geen piepje en groen lampje dat brandt.
Verder maakt hij nog wel goede foto's,wat ik vreemd vind. Ik klik gewoon op de knop,moet 1sec wachten en de camera maakt een foto...(wel trager geworden dus)

Wat is er nou aan de hand met deze camera? heb ik hem verkeerd ingesteld of is hij kapot (begin van het einde?)

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe is het met de accu? Al eens een andere geprobeerd?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Sallin schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:31:
Hoe is het met de accu? Al eens een andere geprobeerd?
Kan dat daaraan liggen??? Wat een interessant gebeuren met die digicams!

Verwijderd

Topicstarter
O, haha, maar de sony h2 heeft oplaadbare batterijen!
Kan het daaraan ook liggen dan???

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
wat bedoel je met goede foto's?
Scherpe foto's?

Heb je hem niet op handmatig scherpstellen staan?

Verder is het een bekend probleem hij de H2/H5 serie dat de half-press shutter kapot gaat.
Dat zou dus goed kunnen bij jou. Als hij pas scherp gaat stellen als je hem helemaal indrukt is die kapot.
Neem contact op met sony over eventuele garantie/reparatie.

Wellicht is het verstandig om naar een andere cam uit te gaan kijken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is makkelijk en goedkoop om uit te proberen :). Ik zou eerst simpele dingen proberen voordat ik ingewikkelde dingen ga verdenken.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
madmaus schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:59:
wat bedoel je met goede foto's?
Scherpe foto's?

Heb je hem niet op handmatig scherpstellen staan?

Verder is het een bekend probleem hij de H2/H5 serie dat de half-press shutter kapot gaat.
Dat zou dus goed kunnen bij jou. Als hij pas scherp gaat stellen als je hem helemaal indrukt is die kapot.
Neem contact op met sony over eventuele garantie/reparatie.

Wellicht is het verstandig om naar een andere cam uit te gaan kijken.
''

Hij maakt idd nog scherpe foto's.
Maar hij gaat idd pas scherp stellen als ik hemhelemaal indruk...ik zie pas als de foto gemaakt is, of de foto scherp is of niet...dus iedere keer een verrassing eigenlijk.

Dus jij ziet het zo, dat er niet veel meer aan te doen is? Gaat deze camera ws binnenkort helemaal kapot denk je??? Of blijft het zo altijd???

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-01 22:01
Een ander defect kan natuurlijk altijd voorkomen maar dat staat los van dit defect.

Dus inprincipe moet het hierbij blijven. Er is geloof ik niets aan te doen zelf.
Ik heb zelf ook een sony H2 gehad en ik had op het dpreview forum een hoop gelezen over dit probleem.

Je kan een mailtje naar sony sturen om te vragen wat het kost om te repareren.
Maar ik geloof niet dat het de moeite waard is.

Als je ermee kan leven kan je het natuurlijk zo laten.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Voordat je een topic opent verwachten we dat je zelf eerst een poging doet om je probleem op te lossen of er achter te komen wat het is. Gezien de reacties hier is het een bekend probleem waar voldoende over te vinden is op google.

De beste oplossing lijkt me om gewoon contact op te nemen met de fabrikant of de winkel waar je de camera hebt gekocht :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.