• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Hi,

Ik zit met een lastig probleempje. Ik heb bij dell een nieuwe Precision gekocht, met een resolutie 1920*1200. Dit was stom van me want alles is nu gewoon veel te klein. Het probleem is dat ik een business klant ben en dus de laptop niet gewoon kan terugsturen.

Nu zou ik toch graag een scherm hebben met een kleinere resolutie. Bij Dell kan niemand me echt helpen en schepen me af met de zin "u hebt gekregen wat u wou". Ik begrijp deze reactie van Dell wel, maar mijn vraag is nu wat ik zou kunnen doen.

Kan ik naar een of ander herstelpunt gaan (in Belgie?)
Kan ik alleen een scherm bestellen en het zelf er in steken?

Heeft iemand hier ervaring mee? Hartelijk dank _/-\o_

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:30
Dit helpt je niet natuurlijk, maar dat vind ik toch wel het nadeel van Dell. Je kan hetgeen je koopt niet vooraf even ervaren met eigen ogen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt je resolutie toch gewoon lager zetten?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 12:11

ReseTTim

Chocolate addicted

gewoon ffies de dpi instellen op je pc.. wordt meteen alles groter..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Gewoon de schermresolutie wat lager instellen is geen optie? Wordt vanzelf weer beeldvullend gemaakt, al is dat upscalen niet ideaal.

Zit hier ook met een Dell Latitude op m'n werk met een flets 1680x1040 15" schermpje, dus ik weet wat je bedoeld.

_██_
(ಠ_ృ)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 17:11
CodeCaster schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:43:
Je kunt je resolutie toch gewoon lager zetten?
het zal waarschijnlijk een tft/lcd paneel zijn.
Daarvan de resolutie omlaag schroeven maakt het beeld wazig en minder "prettig" voor de ogen.

Mijn ervaring is dat je twee dingen kunt doen.
a) In de eigenschappen van het scherm, de standaard letter groote wat grote zetten. Hierdoor geeft windows de buroblad pictogrammen een wat grotere tekst.
b) Er een ander scherm aan hangen. Daarbij uiteraad wel even kijken bij een winkel welke resolutie en schermgrote prettig werkt.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:09

Ravefiend

Carpe diem!

ReseTTim schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:44:
gewoon ffies de dpi instellen op je pc.. wordt meteen alles groter..
Dit is inderdaad de beste oplossing. Dankzij je hogere schermresolutie zal je uiteindelijk een scherper beeld hebben dan wanneer je laptop met bv. 1440x900 had genomen dus uiteindelijk heb je nu het beste. :+

To confirm: Vooral je resolutie niet liggen aanpassen want dan wordt het gegarandeerd wazig en dat wil je natuurlijk niet. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ravefiend op 01-08-2008 13:49 ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Ja, dat was ik vergeten te zeggen. Ik heb de DPI al hoger gezet. resolutie verlagen is geen optie (te wazig). Ik zou echt op een of ander manier een ander scherm willen

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 07:54
Is er helemaal geen probeerperiode? Je hebt iets op afstand gekocht dus lijkt me dat je hier ook zoń regel hebt van koop op afstand. Snap best dat het anders kan zijn met als je een bedrijf bent maar als bedrijf wil je toch ook wel een beetje zekerheid hebben.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Brilletje kopen? ;)

Heb je aangepaste/custom dpi instellingen gebruikt? Daar kun je namelijk zelf een waarde invullen. (bijvoorbeeld 500% groter).

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12

ResuCigam

BOFH

Cave_Boy schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:49:
Is er helemaal geen probeerperiode? Je hebt iets op afstand gekocht dus lijkt me dat je hier ook zoń regel hebt van koop op afstand. Snap best dat het anders kan zijn met als je een bedrijf bent maar als bedrijf wil je toch ook wel een beetje zekerheid hebben.
Voor een bedrijf geldt de wet koop op afstand NIET!

We do what we must because we can.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06

rimpeldinky

nani?

zet je vraag in V&A, misschien wil er iemand ruilen, zover ik weet zijn schermen uitwisselbaar (je bent dan wel je garantie kwijt!)

*burp*

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
jdm8 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:55:
Brilletje kopen? ;)

Heb je aangepaste/custom dpi instellingen gebruikt? Daar kun je namelijk zelf een waarde invullen. (bijvoorbeeld 500% groter).
Nadeel daarvan is dat de layout van veel websites dan helemaal verpest wordt. Knoppen in frames die buiten beeld vallen, etc.

_██_
(ಠ_ృ)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Kan je hem niet inruilen voor een ander bij je werkgever ?

Lijkt me niet erg productief werken zo, en iemand anders vindt het juist wel prettig waarschijnlijk.
Nou moet ik zeggen dat bij mijn werkgever ook geen keuze wordt geboden, maar heb aan de andere kant geen ervaring met een soortgelijk probleem.

Oudere hoor je er wel over, maar daar zetten we dan de resolutie terug, dat is bij de thinclients en pc's. Bij de laptops is het lastiger, beeld gaat sneller vertroebelen.

Verwijderd

Als je de resolutie verlaagt, doe het dan in stappen dat geen pixels een "halve" of eigenlijk 2 kleuren weer moet geven. Als de native 1920x1200 is, kijk dan eens of je hem kan instellen op 960x600 of desnoods 800x600 - hoewel dat weer teveel van het goede zou kunnen zijn. :)

Verder niet echt handig nu, maar ondanks dat je via internet kan bestellen, loop volgende keer eens gewoon een winkel in en bekijk beeldschermen van het formaat wat je zoekt met de resolutie die je prettig vindt. Overigens bedoel ik dan gewoon zelf kijken - ik weet dat velen het doen, maar je laten adviseren en dan elders enkel bestellen vind ik persoonlijk not-done.

Verwijderd

webinn schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:49:
Ja, dat was ik vergeten te zeggen. Ik heb de DPI al hoger gezet. resolutie verlagen is geen optie (te wazig). Ik zou echt op een of ander manier een ander scherm willen
Dat gaat niet werken. Je koopt als bedrijf, dus val je buiten de wettelijke regels voor consumentenbescherming. Het scherm is verder prima in orde en werkt goed dus je hebt geen poot om op te staan. Gewoon een kwestie van pech.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik dacht eigenlijk dat dpi instellen in Vista een stuk prettiger en met mooier resultaat ging dan in XP... Oftewel, als je er Xp op hebt staan kan een overstap naar Vista de moeite lonen. Dit keer wel even eerst bij iemand anders die Vista heeft even wat spelen zodat je weet of je er wat aan hebt ;)

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 18:39
Atomsk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:34:
[...]

Nadeel daarvan is dat de layout van veel websites dan helemaal verpest wordt. Knoppen in frames die buiten beeld vallen, etc.
Dan moet je een andere browser proberen. Opera bijv. vergroot alles op een nette manier, waardoor een site in elk formaat er goed uit blijft zien.
Pagina: 1