Ben van plan om mijn pc te upgraden.
Ik heb nu een half brak mobo (bsod's te wijten aan het mobo).
Dus ga ik alleszinds al van mobo veranderen.
Maar toch heb ik nog enkele vragen:
1) Volgens Azerty heeft de P5B SE als verschillen: 4 ipv 6 sata aansluitingen, 3 inplaats van 2 PCI 1 sloten en als (voordeel? maar denk dat het gwn niet is aangepast) 1333 FSB tov. 1066 bij de P5B Retail. Het prijs verschil is zo'n €10 maar ik heb er 2 nodig (in oudere pc komt mijn huidige cpu enz. en wil dit niet met brak mobo).
Dus, zijn er nog meer verschillen of zijn dit de enige?
2) Ik heb nu een E4400 @ 3Ghz met een arctic 7 freezer pro. Die wordt onder load zo'n 55° (case: antec 900)
Hoe groot is het prestatieverschil tussen de Q6600 op 3Ghz of diezelfde op 3.6Ghz? (dan weet ik wel geheugen ik aankoop)
En is dat een merkbaarverschil in prestatie met mijn E4400 nu?
Ook, ga ik die wel nog cool kunnen houden als ik hem overclock?
3) Dit geheugen zal ik vermoedelijk kopen: http://azerty.nl/producten/product_d...800mhz-2x.html
Is dit voldoende goed?(wegens de lage prijs)
Ik heb nu een half brak mobo (bsod's te wijten aan het mobo).
Dus ga ik alleszinds al van mobo veranderen.
Maar toch heb ik nog enkele vragen:
1) Volgens Azerty heeft de P5B SE als verschillen: 4 ipv 6 sata aansluitingen, 3 inplaats van 2 PCI 1 sloten en als (voordeel? maar denk dat het gwn niet is aangepast) 1333 FSB tov. 1066 bij de P5B Retail. Het prijs verschil is zo'n €10 maar ik heb er 2 nodig (in oudere pc komt mijn huidige cpu enz. en wil dit niet met brak mobo).
Dus, zijn er nog meer verschillen of zijn dit de enige?
2) Ik heb nu een E4400 @ 3Ghz met een arctic 7 freezer pro. Die wordt onder load zo'n 55° (case: antec 900)
Hoe groot is het prestatieverschil tussen de Q6600 op 3Ghz of diezelfde op 3.6Ghz? (dan weet ik wel geheugen ik aankoop)
En is dat een merkbaarverschil in prestatie met mijn E4400 nu?
Ook, ga ik die wel nog cool kunnen houden als ik hem overclock?
3) Dit geheugen zal ik vermoedelijk kopen: http://azerty.nl/producten/product_d...800mhz-2x.html
Is dit voldoende goed?(wegens de lage prijs)