Toon posts:

2 Schermen (1 om te gamen, ander voor msn/internet)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.495 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een 20" en ik ben van plan er een 17" bij te kopen te samen met een ATi HD4870.
Is het mogelijk dat ik terwijl ik (bv. COD4) speel op mijn 20". Dat ik gewoon ingame met mijn muis richting mijn 17" ga waar op dat moment msn/firefox openstaat om dan gewoon daar in te werken?
En ik dan gewoon terug mijn muis kan verslepen naar de 20" om verder COD4 te spelen?

Of gaat dit gewoon weg niet?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:02
Nee kan niet, je zult moeten alt-tabben. Hoe wil je anders naar rechts kijken in een spel? Dan zou je alleen naar links kunnen kijken }:O

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12 19:08
Hmm, vindt het wel een goede vraag eigenlijk.

Als je je buroblad "uitrekt" en een spel in de max resolutie van monitor 1 speelt, dan hou je theoretisch de ruimte op monitor 2 over. Iemand met ervaring, of dit kan testen ?

Eventueel met een 2de grafische kaart als bovenstaand niet mogelijk is ?

Ben wel bang dat het niet werkt, omdat Windows maximaliseert en automatisch de reso van het spel aanpast, toch raar, aangezien Windows gewoon draait, zou je er toch bij moeten.

Update: Zie dat eerdere post een dualmonitor setup heeft en zegt dat het niet werkt. Neem aan dat die dat niet zegt als die het niet heeft geprobeerd. Blijf het raar vinden.

Op mijn laptop in de docking, als ik een videobestand open in WMP gaat die automatisch full screen op het ene scherm, terwijl het andere scherm nog beschikbaar is. Moet toch een oplossing voor zijn.
En Samsung had toch een scherm aangekondigd met een klein schermpje eraan ? Maken ze dan gebruik van Vista's sideview of zo...

[ Voor 34% gewijzigd door Yippie op 01-08-2008 13:47 . Reden: update ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:56

beany

Meeheheheheh

KhaZ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:34:
Nee kan niet, je zult moeten alt-tabben. Hoe wil je anders naar rechts kijken in een spel? Dan zou je alleen naar links kunnen kijken }:O
Klopt helemaal.

Vraag is, wat gebeurt er als je er een 2e muis/toetsenbord aan hangt??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Nee, dat gaat nooit werken. Het spel eist je muiscursor op zodat je naar links en rechts kan kijken.
beany schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:44:
[...]

Klopt helemaal.

Dan heb je 2 muizen waarmee je niet naar rechts kan gaan.

[ Voor 57% gewijzigd door NiteSpeed op 01-08-2008 13:46 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je spel zal de focus verliezen op het moment dat je MSN, Firefox, of welke andere applicatie dan ook activeert. Voor zover ik weet zijn er erg weinig spellen die dit leuk vinden, zeker bij fullscreen spelen!

En wat betreft de muis; er zijn spellen die de muis overnemen van Windows, hierbij zul je bij 'uit het beeld gaan' geen pijltje zien op je rechterscherm.
Ik heb drie muizen aan m'n laptop: een touchpad voor onderweg, een bedrade muis voor op m'n bureau en een wireless muis als afstandsbediening, voor wanneer ik films kijk of een spelletje speel op m'n tv. Ik heb nu echt niet drie muisaanwijzers ofzo hoor :?

[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 01-08-2008 13:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Een 2de grafische kaart zou ik er nog kunnen instoppen, maar wel niet dezelfe.
Dan zou het een HD4870 zijn met een 1950 Pro.

Maar als het (not in game) mogelijk is om in éen scherm je windows menu balk beneden te zien en daarin een scherm maximaliseert en het daar ook in blijft. En daarnaast maximaliseer je msn in het scherm waar geen windows menu balk is. Dan zou het toch ook moeten lukken met een game?
Het enige waarin ik daar een probleem zou zien is: dat je muis niet verandert (gaming crosshair -> normal mouse pointer)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan wel als je de video opties niet op Full Screen kunt instellen. Dus het vinkje bij Full Screen weghalen.

Draaien met je muis bewegen is dan dus natuurlijk wel uitgesloten en zal je met je toetsen moeten draaien.

Ik speel zelf World of Warcraft op die manier maar kan toch draaien met de muis door de movement implementatie zoals die in WoW is geimplementeerd.

Als je Full Screen speelt zul je dus altijd moeten alt-tabben helaas. Je kan dan niet zomaar uit je actieve window naar het andere.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
En als ik nu eens mijn game pauzeer, zodat ik die game mouse cursor krijg. Kan ik dan gewoon van scherm wisselen of als ik gewoon alt-tab, blijft mijn game dan openstaan inplaats van te minimaliseren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

Klopt helemaal.

Dat maakt geen bal uit, je blijft maar 1 cursor houden namelijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:47:
En als ik nu eens mijn game pauzeer, zodat ik die game mouse cursor krijg. Kan ik dan gewoon van scherm wisselen of als ik gewoon alt-tab, blijft mijn game dan openstaan inplaats van te minimaliseren?
Nee, want een fullscreen app moet de focus blijven behouden.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

L-A 👌

Enige oplossing is dan Windowed spelen :).
Zo speel ik ook altijd bijv FM, dan kan je de cursor zo in het andere scherm zetten etc. Moet je wel even kijken of je spel dat fatsoenlijk ondersteund, maar dat zal best wel.

[ Voor 68% gewijzigd door sky- op 01-08-2008 13:50 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:46:
Een 2de grafische kaart zou ik er nog kunnen instoppen, maar wel niet dezelfe.
Dan zou het een HD4870 zijn met een 1950 Pro.

Maar als het (not in game) mogelijk is om in éen scherm je windows menu balk beneden te zien en daarin een scherm maximaliseert en het daar ook in blijft. En daarnaast maximaliseer je msn in het scherm waar geen windows menu balk is. Dan zou het toch ook moeten lukken met een game?
Het enige waarin ik daar een probleem zou zien is: dat je muis niet verandert (gaming crosshair -> normal mouse pointer)
Maar die applicaties draaien niet echt Full screen die draaien gemaximaliseerd <-- is dat een woord :?
en die applicaties claimen niet je muis. Bij oudere spellen zoals Quake 3 heb je nog altijd zo dat je het windowed kan spelen maar dan moet je eerst naar de rechterbovenhoek om je muis vrij te krijgen en dan pas kan je naar je andere scherm.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je kan ook je spel windowed spelen(en dan tot max grootte uitrekken), en wanneer je naar het andere scherm wilt, even op esc/pauze/whatever drukken zodat je cursor terugkomt, dit werkt bij mij wel met UT2004(1x1600x1200 CRT monitor en het andere scherm is een LG HDTV)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Als je alt-tabed dan verliest je game de focus en krijgt een andere app de focus. Dan zit je weer met je windows muis. Volgens mij is dat hetzelfde als minimaliseren.
Sommige games staan het wel toe om buiten je game te gaan met je muis, maar dit zorgt meestal voor onaangename situaties. eens je muis buiten het gamevenster reageert de game niet meer op je muisbewegingen, en dan sta je daar rin rondjes naar rechts te draaien of te schuiven. Ook kun je dan voorhebben dat je nog slechts de laatste 100 pixels hebt om naar rechts te gaan, terwijl je nog 1000 pixels hebt om naar links te gaan :s

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik speel games zoals COD4, Crysis, ETQW in windowed mode (ik weet dat ETQW dit kan maar van de andere niet?), ik rek die uit zodat hij héel mijn 20" in neemt.
Hiervoor heb ik ook al mijn msn Messenger over het hele 17" scherm uitgerokken.

Ik zit ingame en wil opeens iets zeggen, wat doe ik dan?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik gebruik zelf 3 schermen :) , en ik speel bv WoW in windowed mode maar kan gewoon als ik alt tab door mijn windows omgeving heen spelen dus dat betekend

scherm 1 : filmpje
scherm 2 : wow
scherm 3 : msn surven etc

Simpel als ik weer verder ga met WoW klik in de game want je ziet de game gewoon nogsteeds op je scherm en dan speel je verder en word hij auto Fullscreen , wil ik ff wat zeggen tegen iemand op msn gebruik ik ff alt tab dan opend hij het schermpje van die gene ff leuteren en weer alt tab terug naar WoW etc etc

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:56:
[...]
Ik zit ingame en wil opeens iets zeggen, wat doe ik dan?
Alt-tab naar MSN, typen, alt-tab terug naar de game en spelen :)

Het voordeel is dat je kunt zien wat men typt voordat je alt-tab doet. Ik heb op mijn 2e scherm altijd TV staan of handige informatie bij games ofzo. Denk aan een plattegrond, wapen namen, cheats (:+) etc.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
W8, als ik het goed begrijp is het zo:
20", game window mode, maar wel maximised in 20" screen.
17", msn maximised in de 17".

Ik game, focus zit op 20". Maar opdat zelfde moment kan ik wel zien als iemand mij een bericht zendt? Dus ook al is de focus niet op msn gericht, toch ga ik in dat scherm al mijn berichten zien?

Ik wil antwoorden, dus ik alt-tab (mijn game gaat wel nog openblijven staan maar zo ietwat greyed-out (of minimaliseerd die?). Ik antwoord in msn. Alt-tab terug en de focus staat weer ingame.

Am I wrong?

Ook, als mijn windows menu balk alleen in het 20" scherm staat, hoe kan ik het dan voor mekaar krijgen dat ik toch die "oranje-lichtgevende balkjes" van mijn contactpersonen kan zien in het 17" scherm?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:04:

Ik game, focus zit op 20". Maar opdat zelfde moment kan ik wel zien als iemand mij een bericht zendt? Dus ook al is de focus niet op msn gericht, toch ga ik in dat scherm al mijn berichten zien?

Ik wil antwoorden, dus ik alt-tab (mijn game gaat wel nog openblijven staan maar zo ietwat greyed-out (of minimaliseerd die?). Ik antwoord in msn. Alt-tab terug en de focus staat weer ingame.

Am I wrong?

Ook, als mijn windows menu balk alleen in het 20" scherm staat, hoe kan ik het dan voor mekaar krijgen dat ik toch die "oranje-lichtgevende balkjes" van mijn contactpersonen kan zien in het 17" scherm?
Heb je bepaalde Programma's voor ; Ultramon ... kan je de balk spiegelen op je andere scherm....
maar vergeet niet dat je resoluties hetzelfde moeten zijn op beide schermen anders kan die de fout ingaan... (maar dat moet je even testen....

• Big Womly

Big Womly

Je startbalk van windows naar je 17"er slepen.
En volgens mij opent MSN zijn vensters niet automatisch, dus moet je alt-tabben voordat je kan lezen wat je correspondent geschreven heeft.
Ook zal je game niet uitgrijzen of whatsoever. Die blijft mooi doorlopen. Als je in een gevecht of een race zit kun je dus best eerst pauzeren voordat je alt-tabbed.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:04:

Am I wrong?

Op het moment dat je de game gemaximaliseerd draait en niet fullscreen dan kun je er gewoon uit bewegen in de meeste gevallen, zonder dat het minimaliseert. De vraag is alleen of dat met iedere game zonder problemen kan. Volgens mij namelijk vaak niet.

Makkelijkste oplossing is een 2e pc overigens :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik moet al-tabben om te kunnen zien of er iemand op msn iets zegt heeft het ook niet veel nut.
Dan kan ik dat gewoon in éen scherm doen ook.
Als dat het geval is ga ik er mij geen 2de aanschaffen.
Mocht msn dat nu wel updaten, dat zou wel nog interessant zijn.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:22:
Als ik moet al-tabben om te kunnen zien of er iemand op msn iets zegt heeft het ook niet veel nut.
Dan kan ik dat gewoon in éen scherm doen ook.
Als dat het geval is ga ik er mij geen 2de aanschaffen.
Mocht msn dat nu wel updaten, dat zou wel nog interessant zijn.
Je zult sowieso moeten alt-tabben om msn te kunnen gebruiken, maar je kunt natuurlijk wel gewoon de info op het 2e scherm zien, dus als je daar je contactlist en msn vensters neerzet, dan zie je gewoon wat iemand zegt en wie er online komt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laatste vraagje, wat ik nog niet echt heb kunnen afleiden.
Als ik ingame alt-tab naar mijn msn venster, blijft het windowed game venster dan open staan of minimaliseert die naar de menu bar? (het zou handiger zijn moest die blijven staan, openen duurd toch wel ietsjes)

Dus eigenlijk: is het alt-tabben gewoon de muis laten verspringen van focus?

• Mektheb
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:34:
Als ik ingame alt-tab naar mijn msn venster, blijft het windowed game venster dan open staan of minimaliseert die naar de menu bar? (het zou handiger zijn moest die blijven staan, openen duurd toch wel ietsjes)

Blijft staan zoals die was :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok very nice, dan komt er wel eentje denk ik :D.

Nu moet ik alleen nog te weten zien te komen hoe ik mijn "oranje buttons in windows menu bar" in het msn scherm kan krijgen inplaats van op de menu bar *-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:45:
Ok very nice, dan komt er wel eentje denk ik :D.

Nu moet ik alleen nog te weten zien te komen hoe ik mijn "oranje buttons in windows menu bar" in het msn scherm kan krijgen inplaats van op de menu bar *-)
Welke oranje buttons bedoel je?

• Mektheb
Terw_Dan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:47:
[...]

"vroeg het me hetzelfde al af"

• BackSlash
  • Laatst online: 05-12 09:26
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:34:

De werking van windows blijft gewoon hetzelfde als met 1 monitor... Als je met 1 monitor alt-tabt, minimaliseert hij het venster toch ook niet :) Zorg gewoon ervoor dat je msn venstertjes in je 2e scherm staan, die kun je gewoon bekijken terwijl je ingame zit op monitor 1 (ook bij fullscreen).

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Big Womly

Big Womly

Terw_Dan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:47:
[...]

Windows XP met xp theme trekt je aandacht bij geminimaliseerde vensters door ze oranje te laten oplichten. Ik denk dat hij het daarover heeft

Verwijderd

Topicstarter
mbsaerens schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:55:
[...]

Windows XP met xp theme trekt je aandacht bij geminimaliseerde vensters door ze oranje te laten oplichten. Ik denk dat hij het daarover heeft
Inderdaad.
Dus als iemand mij een bericht zendt verschijnt dat op mijn windows menu balk en flikkert dit oranje.
(dus gewoon zoals je een programma opent zie je dat ook zo bij msn-gesprekken).

En de vraag is dus om die van mijn menu-balk weg te krijgen en die ergens te kunnen positioneren in het main messenger scherm.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12 00:03
Dat zal je volgens mij toch echt met een programma als Ultramon moeten regelen denk ik, of gewoon in windows (weet niet zeker of het mogelijk is) msn in het algemeen toewijzen aan je 17" scherm. Want kijk zelf maar eens wat er gebeurd als je alt-tabt:

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3299/alttabpreviewry2.jpg

Hetgeen waar je voor kiest wordt dus naar voren gebracht, tenzij je dat met Ultramon anders instelt. Ik kan kijken of ik m'n 17" geval aan m'n laptop kan connecten om het nog eens echt goed te checken.

EDIT: Spuit11

één is geen, twee is één

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Installeer Ultramon, stretch de taakbalk op de 2e monitor en zet daar je messenger neer.

• Mektheb
ff oftopic : Leuke Wallpaper :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

De vragen die je stelt zijn met een beetje zoeken en logisch nadenken ook prima door jezelf te beantwoorden. De volgende keer dat dus eerst even doen voordat je een topic start :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.