Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn servertje (normale pc) met windows small business server Norton Ghost 14.0 en een externe harde schijf gekocht. Met de bedoeling om 1x per nacht een volledige systeemimage te maken. Bij het installeren komt de melding besturingssysteem wordt niet ondersteund. Hier baal ik ontzettend van. En idd op de doos staat Windows Vista home basic/home premium/business/ultimate of windows xp home/professional/media center met sp2. Is er een manier om Norton Ghost toch te kunnen installeren op small business server? Anders heb ik het pakket voor niks gekocht. In principe zou het moeten werken toch? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. :)

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten gaat het niet werken. Voor server 2003 is er een aparte versie (een flink stuk duurder). Jij probeerd client software op een server te installeren en dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het SBS OS staat niet vermeld in de lijst van ondersteunde OS'en, en zal ook niet te installeren zijn. Er is namelijk een zakelijke versie van de Ghost-software, en die zul je nodig hebben (Symantec Backup Exec for Windows Small Business Server).

Mailservers zoals SBS gebruiken een store die niet zomaar te Ghosten is, vandaar dat je standaard Ghost er niet op gaat werken. Typisch een geval van pech gehad :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ghost is niet voor server OS-en.
Als je google had gebruikt dan had je dit kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de versie van sbs die je draaid ook niet helemaal legaal is ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:20:
Ik neem aan dat de versie van sbs die je draaid ook niet helemaal legaal is ? ;)
jawel hoor... anders zou ik norton ghost ook niet legaal gekocht hebben :P

Norton Ghost doet toch eigenlijk niks meer dan een 1 op 1 kopie van je drives maken?
Volgens deze site kun je met norton ghost 2003 bootfloppies maken die een backup van je schijven weg kunnen schrijven, alleen is deze oplossing voor mij niet relevant omdat er élke nacht automatisch een image weggeschreven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oudere versies van Ghost (of DriveImage) kunnen inderdaad vanaf floppy's of bootCD een image maken. Maar dat vereist handmatige input en herstarten van de server. Ghost kan de backups on-the-fly maken zonder reboot, maar werkt gewoon niet onder een server OS. Ook de standaard Acronis TrueImage doet dat niet, je hebt een serverversie nodig. Opnieuw: pech gehad, gegokt en verloren.

Je zou een virtuele server kunnen draaien, en dan elke nacht de file kunnen backuppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:15:
Oudere versies van Ghost (of DriveImage) kunnen inderdaad vanaf floppy's of bootCD een image maken. Maar dat vereist handmatige input en herstarten van de server. Ghost kan de backups on-the-fly maken zonder reboot, maar werkt gewoon niet onder een server OS. Ook de standaard Acronis TrueImage doet dat niet, je hebt een serverversie nodig. Opnieuw: pech gehad, gegokt en verloren.

Je zou een virtuele server kunnen draaien, en dan elke nacht de file kunnen backuppen.
Hoe bedoel je dat met virtuele server? Kan Norton Ghost dan wel de schijven backuppen? Dan is het probleem opgelost, maar het is toch vreemd dat het installatie programma het afbreekt terwijl het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Hij bedoelt dat je je server gaat virtualiseren op een XP/Vista machine. Je kunt dan wel Ghost gebruiken / installeren onder XP/Vista en dan de virtuele machine backuppen...
Het is een beetje omslachtig maar zou wel werken naar mijn idee...

Uiteraard moet je hiervoor dus je SBS server gaan virtualiseren, hier moet je natuurlijk wel kennis van hebben en ook zin in hebben. De P2V converters van VMware zijn overigens wel goed hiervoor, heb het nooit met SBS getest maar wel met andere Domain Controllers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:12:
Hoe bedoel je dat met virtuele server? Kan Norton Ghost dan wel de schijven backuppen? Dan is het probleem opgelost, maar het is toch vreemd dat het installatie programma het afbreekt terwijl het wel kan?
je kunt verschillende virtuele PCs draaien onder een normaal OS, en dan het bestand dat de virtuele PC representeert backuppen. Maar het is een noodoplossing, beter is om een Ghostversie voor SBS te kopen (zie mijn eerdere bericht) of minder vaak te willen backuppen via die bootdisks of CD.

En nee, Norton Ghost kan het dan nog steeds niet. Forget Norton Ghost, dat gaat gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als ik je goed begrijp wil je eigenlijk dus een reguliere backup kunnen maken?
Wat is er mis met de SBS Backup en een goede recovery procedure? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:56:
Als ik je goed begrijp wil je eigenlijk dus een reguliere backup kunnen maken?
Wat is er mis met de SBS Backup en een goede recovery procedure? :)
Nou, met sbs backup moet je eerst sbs installeren en kun je niet zo alles (sbs en bestanden en instellingen) overzetten. Norton Ghost gaat dus niet werken :(:( Weet iemand een freeware/open source programma dat sbs kan backuppen op een vergelijkbare manier zoals norton ghost dat doet?
IIg bedankt voor alle antwoorden!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:37:
Nou, met sbs backup [...] kun je niet zo alles (sbs en bestanden en instellingen) overzetten.
Weet je dat zeker, of denk je dat? :)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 02-08-2008 12:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:37:
[...]

Nou, met sbs backup moet je eerst sbs installeren en kun je niet zo alles (sbs en bestanden en instellingen) overzetten. Norton Ghost gaat dus niet werken :(:( Weet iemand een freeware/open source programma dat sbs kan backuppen op een vergelijkbare manier zoals norton ghost dat doet?
IIg bedankt voor alle antwoorden!! :)
Niet 100%, maar met SBS kun je tegenwoordig een hele goede bare-metal restore doen. Je hebt niet per sé een commerciele tool nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:43:
[...]

Weet je dat zeker, of denk je dat? :)
Ik heb het opgezocht en daaruit bleek dat je sbs opnieuw moet installeren en dan VANUIT sbs de backup terug moet zetten, nou vind ik dat niet zo handig, en heb ik liever dat zoals bijvoorbeeld norton ghost dat doet, dat je gewoon met een boot cd opstart en dan binnen een uur alles weer compleet draaiend hebt, dus zonder eerst sbs opnieuw te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 16:41
Gewoon Acronis True Image Enterprise server gebruiken.
Ik heb hier 14 Windows servers staan waaronder ik met 1 van de 6 citrix server een probleem had.

Heb met acronis een bare metal recovery gedaan en alles draait weer 100%

Tevens had ik een snapshot gemaakt en deze eens op een compleet andere server (hardware) gerestored en werkte prima....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

struik978 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:36:
Gewoon Acronis True Image Enterprise server gebruiken.
Inderdaad heel mooi product, heb er ook mee gespeeld. Maar er hangt wel een stevig prijskaartje aan, en het gaat hier volgens mij om een homeserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
je zou dan ook bijv ook Acronis home kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

struik978 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:44:
je zou dan ook bijv ook Acronis home kunnen gebruiken.
Die doet het niet op een server OS, en de TS heeft SBS (2003 neem ik aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
je hebt ook speciaal een Acronis voor SBS, kijk maar eens op http://www.acronis.com/smb/products/ATISBS/

Download een trial en de rest weten jullie wel ;)

[ Voor 38% gewijzigd door struik978 op 04-08-2008 13:19 ]

Pagina: 1