• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Op onze postbussen van Groupwise staat een limiet. Voor de gebruikers is prominent op de taakbalk daarvan af te lezen hoeveel procent er in gebruik is.
Voor homedirectories willen we ook een limiet instellen. Alleen is er geen gebruikersvriendelijke indicatie (zoals bij GW) om de quota stand te kijken. Enige optie is via de verkenner, map en eigenschappen klikken en dan weten de meeste users nog niks.

Bestaat er een third party progje die dit wel heeft en bijv. in de systemtray iets laat zien o.i.d. ?
Alvast dank.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 20:16

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, hoort dit wel in dit forum? Voor zover ik je begrijp vraag je namelijk om een Windows programma...

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:56
Dit hoort volgens mij inderdaad bij Client Software, maargoed.
Er zijn wel wat 3rd party progsels die doen wat jij wilt.
Een aardige is SpaceMon, is wel betaald, maar met de dollarkoers van tegenwoordig is dat geen probleem ;)

• MauvL
Ik heb 't bewust hier gezet omdat ik denk dat:
- het onderwerp "verzuipt" onder Windows....
- de expertise van Novell hier waarschijnlijk meer aanwezig is.

Hoe dan ook, ik ga op zoek naar Spacemon... Thnx

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het argument dat het ergens anders ondersneeuwt gaat niet echt op natuurlijk ;)
Ook denk ik dat de gemiddelde tweaker het daar ook wel vindt

Move --> WC --> WSS

:P

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2008 19:33 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ten eerste moet je dan wel Quota management op je Servers hebben aanstaan, maar dan werkt onder Windows in ieder geval voor clients quota.exe als een systray app die waarschuwt hoever je op je profile limiet zit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HEK2oRrUKIXHAHVae595HvE9/full.gif

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
is een gadget in de windows sidebar

Inventaris - Koop mijn meuk!

• MauvL
alt-92 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:41:
Ten eerste moet je dan wel Quota management op je Servers hebben aanstaan, maar dan werkt onder Windows in ieder geval voor clients quota.exe als een systray app die waarschuwt hoever je op je profile limiet zit: ...
Dank!
Quota management voor de Netware services is geen probleem.
Maar waar haal ik quota.exe vandaan? ;(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het ding heet eigenlijk proquota.exe en zit standaard in XP - al was dat ook vrij simpel door een dir /s *quota.exe te vinden natuurlijk ;)

Geen idee of die ook reageert op NW policies, anders moet je wellicht de bijbehorende Windows GPO registry waarden maar gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2008 11:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1