Toon posts:

Bestanden vanaf internet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds enige tijd als ik .docx bestanden vanaf internet wil downloaden, dat ik ze alleen maar kan opslaan en niet rechtstreeks openen.
Dit vind ik vrij lastig. Ik heb Office 2007 al een keer opnieuw geinstalleerd maar dat neemt het probleem niet weg, evenals de internet-instellingen terug zetten naar de oorspronkelijke instellingen,

Heeft iemand een enig idee hoe dit op te lossen is.

Alvast bedankt!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:05

Freedive

] Ken sent me _

"Internet" als in?
- Internet pagina
- Windows Share
- FTP
Voordat je iets kunt zien vanaf "Het internet" zul je toch altijd iets moeten downloaden.

Maar wellicht bedoel je dat wanneer je op een link naar een .docx op een internetpagina klikt je de optie openen niet krijgt te zien ?
Wellicht kun je dan vermelden welke browser je gebruikt ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Wat ik heb kunnen vinden op Internet is dat IIS geconfigureerd moet worden op onderstaande manier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
   1. Open Computer Management. (Right-click My Computer... Manage...)
   2. Right-click Internet Information Services (IIS) Management... Properties...
   3. Click MIME Types...
   4. Click New... and add the followings:

Extension       MIME Type
.xlsx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.sheet
.xltx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.spreadsheetml.template
.potx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.template
.ppsx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.slideshow
.pptx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.presentation
.sldx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.slide
.docx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
.dotx       application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.template
.xlam       application/vnd.ms-excel.addin.macroEnabled.12
.xlsb       application/vnd.ms-excel.sheet.binary.macroEnabled.12

N.B. These MIME types were added to IIS7 as noted in KB936496.

Wordt dit bestand op een eigen webserver gehost ?
Gaat het om een IIS6 webserver ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om internet explorer 7 en het wordt inderdaad op een eigen webserver gehost.
Ik bedoel dan dat ik dan op een link klik met daarachter het bestand. die kan je dan downloaden en vervolgens kan ik deze alleen maar opslaan en niet direct openen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
De topicstarter zal onder zijn originele account verderposten.

Het moge duidelijk zijn: zorg voor de juiste MIME headers. En eventueel nog de juiste instellingen in IE / verkenner: klik => \[XP/IE6] ipv file opslaan na download, meteen openen

Het is trouwens enorm af te raden. Het nodigt zo uit om - in de temp inet files - op te slaan... Of bedoel je WebDAV? Dan moet je dat natuurlijk op de server zo instellen, zie de handleiding (ik weet niet wat voor server het is).

Hoe dan ook gaat het meer over IE dan Windows, dus wordt het topic (als je het onder je originele account weer hebt gevonden) naar CSA verplaatst.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 04-08-2008 12:16 . Reden: crappy url ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)