Hardeschijf aanschaffen via advanced RMA

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-01 14:35
Zoals je weet kan je als je hdd defect is een RMA aanvragen via bijvoorbeeld Western Digital.
Nu is het zo dat je een advanced RMA kan aanvragen waarbij ze de schijf opsturen en dat jij je defecte hdd pas terug stuurt als je de nieuwe hebt ontvangen. doe je dat niet dat halen ze een bedrag af van je creditcard.

In geval van een Raptor 150gb (winkelwaarde 150 euro+) brengen zij slechts $171.60 in rekening,
Ongeveer 110 euro dus inc verzendkosten.!
Stel ik wil een 2e schijf dan kan ik toch een nep RMA aanvragen en vervolgens 171.60 betalen omdat ik dus geen schijf terugstuur, dan ben ik nog altijd 40 euro goedkoper uit dan bij de goedkoopste webshop een hdd aanschaffen?
Het is maar een idee ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Tja... wel de manier om invoerrechten te omzeilen. Over een RMA produkt hoef je namelijk geen invoerrechten te betalen volgens mij. Echter ben je de boel wel aan het belazeren en als iedereen dit zou doen dan is het snel afgelopen met deze service van Western Digital...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Waarom probeer je niet uit?

Let je wel op: misschien hanteert WD toch koersverschillen...

Edit: ik vraag me af of WD wel goed heeft nagedacht over die speciale service

[ Voor 83% gewijzigd door Silver7 op 01-08-2008 12:24 ]

Verwijderd

Je moet ten eerste zeker zijn van hoe de dollar omgerekend wordt naar euro, en of het wel degelijk ook dat bedrag gaat zijn in de regio Europa.
Verder kan het zijn dat je op een zwarte lijst komt te staan bij WD.
Maar kan idd een idee zijn, echter misschien niet al te slim om dat hier te posten, denk niet dat het echt geapprecieerd wordt.

• K3ke
Op zich is het toch niet nadelig voor Western Digital ? die krijgen gewoon de gemaakte kosten.

• K3ke
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:23:
Je moet ten eerste zeker zijn van hoe de dollar omgerekend wordt naar euro, en of het wel degelijk ook dat bedrag gaat zijn in de regio Europa.
Verder kan het zijn dat je op een zwarte lijst komt te staan bij WD.
Maar kan idd een idee zijn, echter misschien niet al te slim om dat hier te posten, denk niet dat het echt geapprecieerd wordt.
Waarom mag ik het niet posten dan? het is toch niet illegaal wat je doet ?
Het zou idd kunnen dat je het dan 1x kunt doen gezien je op een zwarte lijst terecht komt. Maar daar zeggen ze niks over op hun site.

[ Voor 11% gewijzigd door K3ke op 01-08-2008 12:29 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

lier

MikroTik nerd

K3ke schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:27:
Dat zal vast in de voorwaarden van de RMA genoemd worden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
[...]

denk je nou echt dat dit gaat werken? Hier kom je 1x mee weg, hooguit 2x. Daarna kan je de garantie van WD vergeten, omdat je misbruik maakt van hun systeem.

Verwijderd

Het zou idd kunnen dat je het dan 1x kunt doen gezien je op een zwarte lijst terecht komt. Maar daar zeggen ze niks over op hun site.
Van mij mag je posten wat je wilt, maar kan zijn dat er een slotje op komt, ik waarschuw alleen maar.
De vraag is dus of het al dan niet illegaal is. Kan wel degelijk officieel onder de noemer "oplichting" vallen of op een andere manier tegen de voorwaarden ingaan.

• K3ke
gideon82 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:29:
[...]

denk je nou echt dat dit gaat werken? Hier kom je 1x mee weg, hooguit 2x. Daarna kan je de garantie van WD vergeten, omdat je misbruik maakt van hun systeem.
Leg uit waarom ik dan misbruik maak? ik betaal toch netjes de gemaakte kosten? er staat nergens dat je misbruik maak als je je hdd niet terugstuurt, alleen dat de gemaakte kosten van de creditcard afgehaald worden?

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 08:50

mjl

Ugh

[...]

Tja het kan, je kunt tenslotte zeggen dat je de schijf opgestuurd hebt maar nooit door ze is ontvangen...

Er is natuurlijk wel een addertje onder het gras:
Je moet wel een serienummer hebben dat geldig is voor een RMA. Mocht deze originele schijf alsnog stuk gaan kun je geen 2de keer een RMA aanvragen voor die schijf.

Dus voor elke schijf die je zo "besteld" moet je er al 1 in je bezit hebben, en daarnaast kun je de helft van je schijven niet nogmaals voor een RMA aanbieden als je ze echt nodig hebt. Dus uiteindelijk ben je 20 euro per schijf goedkoper uit ... is dat het wel waard al dat gedoe?

En dan is er inderdaad een risico dat als je dat vaak doet WD zich wel gaat afvragen of je ze niet in de zeik neemt en je RMA ontzeggen op een moment dat je deze echt nodig hebt (en geloof me, deze heb je in de toekomst vast eens nodig!).

Oja, en het is gewoon niet netjes .... dit riekt naar zwendelarij voor een paar centen voordeel.

[ Voor 8% gewijzigd door mjl op 01-08-2008 12:37 ]

-------

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Zoals mjl zegt kan je het maar 1x doen per aangekochte schijf. En ook is de kans groot dat ze je gewoon een refurbished schijfje oposturen. Dus voor amper 20euro minder krijg je iets dat mss niet zo nieuw meer is...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit vind ik teveel vallen onder het misbruik maken van serviceregelingen danwel dat het enige vorm van fraude zou kunnen zijn en daarmee past deze vraag niet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.