Toon posts:

Subwoofer ondersteboven plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de Logitech Z-5500 te gaan kopen.
Alleen door door indeling van mijn computer kamer kan ik de subwoofer niet goed plaatsen.

Nu zit er en luchtgat/uitgang aan de[b] linker kant van de sub.
En aan de linkerkant staat een muur, dus de lucht kan niet weg.

Daarom dacht ik als ik de sub ondersteboven zet, dan zit het gat rechts en is er niks aan de hand.

Kan dit? Werkt de sub dan nog prima? of is het slecht voor de electronica?

Graag jullie reactie en eventuele ervaring..

gr
Leon

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 10:52 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:27
Puntje, laat die dikgedrukte teksten aub. weg. Dat leest een beetje vervelend.

Slecht voor de electronica zal het niet zijn. Als ikhet goed heb is de sub front-fire. Dus kwa klank zal het niet veel uitmaken.

Ik weet niet of er pootjes onder zitten voor demping? Dan zal je zelf iets moeten knutselen.

Maar draai hem gewoon om en kijk hoe het klinkt. Klinkt het prima: prima!

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:41:
Slecht voor de electronica zal het niet zijn. Als ikhet goed heb is de sub front-fire. Dus kwa klank zal het niet veel uitmaken.

Ik weet niet of er pootjes onder zitten voor demping? Dan zal je zelf iets moeten knutselen.

Maar draai hem gewoon om en kijk hoe het klinkt. Klinkt het prima: prima!
Okey bedankt, ik ga hem nu bestellen bij Bol.com, Heel veel goedkoper vind ik hem niet, en bij bol heb ik zekerheid,, Er zitten geen pootjes onder, dus dat moet goed komen

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je bij de bouwmarkt van die vilten voetjes haalt en daarvan er een stel 'onder' plakt kan het prima, die dempen het dreuenen een beetje en voorkomen krassen als er per ongeluk een zandkorreltje tussen de sub en het laminaat komt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:11:
Als je bij de bouwmarkt van die vilten voetjes haalt en daarvan er een stel 'onder' plakt kan het prima, die dempen het dreuenen een beetje en voorkomen krassen als er per ongeluk een zandkorreltje tussen de sub en het laminaat komt.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken, bedankt voor het advies, morgen zit hij bij de post

Zal de postbode vrolijk van worden, inmens grote doos >:)

Verwijderd

Lekker Lloyd Banks luisteren nu

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, On Fire !!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 20:13 ]

Verwijderd

Ga je die sub strak tegen de muur plaatsen? Dat is vrijwel nooit een goed plan, tenzij je van boembas houdt. Dit soort subs hoor je minimaal 30cm van de wand te houden, en dan kun je 'm ook gewoon rechtop laten staan. :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:20:
Ga je die sub strak tegen de muur plaatsen? Dat is vrijwel nooit een goed plan, tenzij je van boembas houdt. Dit soort subs hoor je minimaal 30cm van de wand te houden, en dan kun je 'm ook gewoon rechtop laten staan. :)
Ik heb de Z-5400 versie en de achterkant van de sub (waar de koelribben zitten) op 5cm van de wand af (links helemaal vrij, rechts op een halve meter m'n computerkast). Dit lijkt mij geen probleem.

De luchtuitgang strak tegen de muur aanzetten is nooit slim (en ook niet leuk voor diegene aan de andere kant van de muur).

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Wat dan wel weer slim is om een prop in je BR poort te stoppen. Ik heb het ook bij mijn z2300 set gedaan en de bass klinkt nu een stuk strakker. Hij booooomt dan dus ook niet meer zo. En je kunt hem dan wel gewoon op zijn pootjes laten staan.

http://raptr.com/Doppert/about

Pagina: 1