Automatisch shut down NT4.0 Server

Pagina: 1
Acties:

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:56

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Topicstarter
Hoi,
Ik heb hier thuis een AMDK6 draaien als NT 4 servertje (PDC). Daarnaast heb ik 1 WinME bak om mee te werken/gamen/internetten, en 1 W2K laptop die ik meesjouw naar m'n werk.
Ik heb ervoor gekozen om een NT 4.0 domeintje te gebruiken om zo mijn data gescheiden gehouden van m'n vriendin d'r data, en ook van die van m'n broer die hier regelmatig over de vloer komt en ook wel eens wil hobbyen.
Nu is het zo dat die AMDk6 schijnbaar niet erg blij is met continu aanstaan. Ik heb 'm ondertussen een maand of drie 7x24 aan staan, maar na een maand ofzo begint ie rare geluiden te maken (voggus mij ventilator van de voeding), en moet ik 'm een paar dagen met rust laten.
Daar baal ik een beetje van, dus dacht ik aan de volgende oplossing:
Omdat ik de pc pas gebruik na vijf uur 's avonds, en tot max 2 uur 's nachts, zet ik een tijdklok op het stopcontact waar ik de server op heb ingestoken, die om 16:45 de spanning d'r op gooit, en om 02:15 de spanning er weer vanaf gooit.
Als de spanning erop komt, gaat ie automatisch aan, no problemo, maar ik moet wel zorgen dat de server voordat de spanning er weer vanaf gaat uitgaat. Omdat ik nog niet zo'n geavanceerde doos heb, kan ie niet echt shutdownen, en blijft ie dus bij 'It is now safe to shut down' ofzo staan, maar da's geen probleem.
Nu ben ik echter op zoek naar het AT commando voor een geschedulede shut down...ik ken 'm nergens vinden..
Iemand? Bedankt.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het makkelijkste is dat je de NT resource kit te pakken krijgt en daar zit shutgui in. Deze moet met een command-line aan te sturen te zijn en dan sluit ie gewoon netjes af...
Er zijn ook wel andere pakketjes, maar die kan ik niet zo ff bij naam noemen....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Nu is het zo dat die AMDk6 schijnbaar niet erg blij is met continu aanstaan. Ik heb 'm ondertussen een maand of drie 7x24 aan staan, maar na een maand ofzo begint ie rare geluiden te maken (voggus mij ventilator van de voeding), en moet ik 'm een paar dagen met rust laten.
Ik wil niet lullig doen, maar doet een fan vervangen geen wonderen??????

Je KAN natuurlijk moeilijk moeilijk gaan doen zoals je bedenkt, maar dat is stupid imho

Als t alleen fannetje is......

Mijn server heeft laatst nieuwe fans gehad (CPU cooler was gaar) en loopt voorlopig weer perfect. Staat ook 24/7 aan.

Andere server draait inmiddels al bijna 4 maand 24/7, en die fan loopt nog steeds (Highscreen P133 !!!!)