Toon posts:

[IIS 6.0 / Windows 2003] FTP wel schrijf, geen leesrechten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk heb ik hem in de goede subdir geplaatst zo niet, mijn excuses.

Ik heb een vraag over het volgende. Ik heb via IIS 6.0 binnen een Windows 2003 omgeving een ftp server draaien. Het inloggen en benaderen van buitenaf gaat prima en zonder problemen. Ik heb dan ook een paar mappen aangemaakt die ook netjes te zien zijn.

Nu wil ik het volgende regelen, althans proberen of het kan. Zodra een user inlogt op de FTP server MAG hij/zij de drie mappen zien, ze mogen deze openen en ze mogen er bestanden inplaatsen. Maar nu komt het wat ze niet mogen. Ze mogen de inhoud van de map niet zien, het liefst wil ik dat het lijkt alsof de map geheel leeg is voor ze. Kan dit makkelijk geregeld worden binnen windows 2003 en iis 6.0. Ik heb al binnen windows 2003 met de rechten gestoeid maar elke keer als ik denk dat ik het heb, krijg ik access denied te zien en dat is nauw net te hoog.

Alvast bedankt.

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

jin

?? Dan kunnen ze dus ook niet controlleren of het plaatsen goed is gegaan.

Volgens mij (correct me if im wrong) , krijg je als je schrijf rechten hebt automatisch leesrechten.

Je kan de bestanden niet "verbergen" op deze manier.

Maar waarom mogen ze niet de bestanden zien in de mappen?

Twitch

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb even geen IIS6 met FTP bij de hand maar is het geen kwestie van het directory browsing (/listing) vinkje uit zetten? Even uit de blote bol...

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 01-08-2008 09:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Show/Display Folder Content is ook een optie dacht ik ....

Verwijderd

Topicstarter
jin schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:28:
?? Dan kunnen ze dus ook niet controlleren of het plaatsen goed is gegaan.

Volgens mij (correct me if im wrong) , krijg je als je schrijf rechten hebt automatisch leesrechten.

Je kan de bestanden niet "verbergen" op deze manier.

Maar waarom mogen ze niet de bestanden zien in de mappen?
Het is niet noodzakelijk voor de gebruikers om te controleren of de bestanden met succes aangekomen zijn. Een redactie team zorgt voor de rest (natuurlijk met leesrechten aangevinkt).

De reden van het niet inlezen van de bestanden is omdat de "Adverteerders" niet mogen inzien welke advertenties hun concurrenten insturen. Het gaat hierbij om een blad waarbij alles leveranciers onder een account inloggen op de ftp server.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:28:
Ik heb even geen IIS6 met FTP bij de hand maar is het geen kwestie van het directory browsing (/listing) vinkje uit zetten? Even uit de blote bol...
Je hebt helemaal gelijk, maar als je de "READ Permissions" uit vinkt krijg je een melding acces deneid als je inlogt op die map.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou sowieso zorgen voor een nette webpagina met een HTTP upload; voorkomt ook veel gezeik bij bedrijven waar FTP'en niet mogelijk is. 9 v.d. 10 keer werkt HTTP wel en FTP niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:34:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar als je de "READ Permissions" uit vinkt krijg je een melding acces deneid als je inlogt op die map.
Nogal wiedes, het eerste wat een FTP client zal doen na het inloggen is de inhoud van de huidige directory opvragen.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 01-08-2008 09:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:31:
Show/Display Folder Content is ook een optie dacht ik ....
Je bedoelt waarschijnlijk List Folder/Read Data Maar ook als die uit staat kijg je de melding Acces Denied

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:34:
Ik zou sowieso zorgen voor een nette webpagina met een HTTP upload; voorkomt ook veel gezeik bij bedrijven waar FTP'en niet mogelijk is. 9 v.d. 10 keer werkt HTTP wel en FTP niet.
Dat zal dan het alternatief worden als het op deze manier niet gaat. De mensen waren de afgelopen drie jaar gewend op deze manier te werken, alleen liep alles via een Mac Ftp Server.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:34:

[...]

Nogal wiedes, het eerste wat een FTP client zal doen na het inloggen is de inhoud van de huidige directory opvragen.
Ja ok logisch natuurlijk maar is er ook een manier om wel in te loggen maar niets te zien zonder de melding te krijgen acces deneid. Daar gaat het nauw net om.

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

jin

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:33:
[...]

Het is niet noodzakelijk voor de gebruikers om te controleren of de bestanden met succes aangekomen zijn. Een redactie team zorgt voor de rest (natuurlijk met leesrechten aangevinkt).

De reden van het niet inlezen van de bestanden is omdat de "Adverteerders" niet mogen inzien welke advertenties hun concurrenten insturen. Het gaat hierbij om een blad waarbij alles leveranciers onder een account inloggen op de ftp server.
Voor elke leverancier een eigen inlog account maken, dan voor elke "leverancier" hoofdmap maken, daarin kunnen ze dan hun bestanden plaatsen. Enkel op deze submap geef je ze rechten...

Twitch

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Is dit niet een kwestie van de rechten op een geupload bestand zo aanpassen dat alleen de owner daarvan leesrechten erop heeft? Dan kunnen ze de bestanden wel zien, maar kan iedereen alleen zijn eigen bestanden downloaden. Aan alleen de bestandsnamen hebben ze niet zoveel lijkt me?

Vicariously I live while the whole world dies

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Gerote reclamecampagne voor nieuw product XYZ.pdf' lijkt me al een boel zeggen als de concurrentie het ziet ;) Misschien net zo handig om inderdaad iedereen een eigen directory te geven - en dan indien nodig de documenten via een serverside scriptje buiten zicht te verplaatsen als je niet wil dat het bedrijf zelf ze nog kan zien (en verwijderen).

Als je alleen de boel onzichtbaar maakt, loop je het risico op gelijke bestandsnamen.

Dit heeft trouwens weinig van doen met netwerken zelf, dus ik verplaats je topic naar Windows Servers en Server-software. En geef er meteen een titelwijziging mee, aangezien 'IIS 6.0 Vraag' helemaal niets zegt over het belangrijkste: wat je nu vraagt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1