Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
-
Om SMD leds te verwijderen raad ik je aan om een kant te verhitten en er dan voorzichtig een naald onder te schuiven. Daardoor gaat de ene kant los. Verhit de andere kant en haal het ledje weg. Gebruik bij het solderen een heel, heel klein beetje secondelijm of een pincet om het ledje op z'n plek te krijgen. Gebruik bij voorkeur een loep. Ideaal is zo'n geval met ingebouwde lamp (misschien bij je oma, voor haar borduurwerk
gebruik het dunst tin dat je kan vinden, bij voorkeur 0,5 mm of kleiner.
En veel succes!
Verwijderd
Verder heb ik er de ballen verstand van
En m'n netwerkkaart doet het wel weer, maar hij heeft last van capaciteitsproblemen i.v.m. de hoogfrequente spanningen
Verwijderd
ik heb ooit me nokia gemod .. (das nog veel meer priegelen)Op dinsdag 20 februari 2001 22:03 schreef dfr0st het volgende:
dunne spijker erin, werk gewoon
een messing spijkertje werkte het beste..
je moet zorgen dat ie een klein beetje uitsteekt (rest wegzagen)
en eerst goed warm laten worden... (zon ding koelt binnen 1 sec af naar gewone temp)
met een hele fijne punt (0.3mm)
en 0.23mm soldeer met harskern
en dit alles op een temp van 315 celsius.
alleen een nadeel dat soldeerstation koste iets van 1500 piek ofzo.
Dus voor thuis zou ik ook een 15W (220V) boutje gebruiken.
Let in iedergeval op de temp (max 315C)
en de tijd dat je het ledje verhit.
Verwijderd
Net zoals de onderdeeltjes boven op een Duron of Thunderbird. Eigenlijk hoor je dat helemaal niet te solderen, gaat normaal in een bad.
Als je het met de hand wil doen zal je een zo klein en licht mogelijk soldeerboutje nodig hebben. En niet lang 'leuten'
Eigenlijk hoor dit je dit niet te solderen?Op woensdag 21 februari 2001 23:13 schreef Hooi het volgende:
Eigenlijk hoor je dat helemaal niet te solderen, gaat normaal in een bad.
Grappig dan dat ik daar m'n geld mee verdiend heb.
Zo ja, kheb 2 SMDtjes op m`n GeForce omgezet naar een andere plaats. Dit heb ik gedaan met een Weller Mini2000 (12W)
Dit ging wel redelijk goed.
Verwijderd
ik bedoel dat SMD speciaal voor fabriekmontage ontwikkeld is.
Niet geschikt voor bouwpakketten e.d.
Als jij je geld verdient (hebt) met SMD's solderen heb ik respect voor je, is niet echt makkelijk werk lijkt me.
dacht een gewoon ledje
Gewoon veel flux gebruiken.
oja, btw. Normaal gaan SMD-prints niet in een bad, maar in een oven.
Als je een cpu-slot moet vervangen ofzo, dan pas gebruik je een (tin)bad.
mmm, ruzie met het linkje...
Verwijderd
mzzl
Verwijderd
Iig veel suc6
Verwijderd
Of gaat het dan juist beter...???
Ken ik niet gewoon die oude smd eraf solderen en dan de nieuwe er op lijmen? Met van die elektrolijm ofzo...
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
dat kan heel best, moet je van die lijm met zilver poeder erin nemen, werkt opzich wel... maar dat spul is reeete duur, en geleidt volgens mij minder goed dan gewoon tin. de weerstand wordt volgens mij beswel wat hoger van, maar het is te proberen.Op donderdag 08 maart 2001 20:06 schreef Demoniac het volgende:
Ken ik niet gewoon die oude smd eraf solderen en dan de nieuwe er op lijmen? Met van die elektrolijm ofzo...
(ik zou voor solderen gaan, weet je zeker dat het uiteindelijk goed werkt, als het er eenmaal op zit)