• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:22

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
Ik heb nu het A7N8X Deluxe moederbord. Nu heeft dit moederbord een com port header en een bijbehorende bracket.

Ik zit te overwegen om te upgraden naar een P43/P45 systeem en wel op basis van de Asrock P43R1600Twins-WiFi. Hier zit ook een com port header op, echter geen bracket meegeleverd (op zich tegenwoordig niet onlogisch..)

Mijn vraag is dus, kan ik de bracket van mijn huidige moederbord gebruiken op het asrock moederbord?
Zo nee, moet ik wellicht een pci kaartje kopen met daarop een com poort?

nope

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, in bijna alle gevallen zijn die headers gewoon compatible. Ik heb zelf ook wel eens brackets van merk A gemengd met een mobo van merk B.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt er vanuit gaan dat dit gewoon gaat werken. In beide manuals zul je echter de pinouts terug vinden, dus op die manier kun je het altijd even controleren.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
In de asus manual staat geen pinout opgegeven...
Ik neem aan dat het geen kwaad kan aan het moederbord als ik het gewoon probeer?

nope

• Microkid

Microkid

Smile

Gewoon proberen. Meestal is het een 10-polige header waarvan 1 hoekpin geblokkeerd is. Zo kan je in elk geval de juiste orientatie bepalen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mocht TS (of iemand anders) toevallig ook een LPT poort header hebben en die niet gebruiken... Mijn DM staat zeer open voor je!

hier hebben we http://tweakers.net/aanbod voor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 08-08-2008 05:31 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat is wel echt het AT tijdperk, LPT headers/brackets... Met een retro-systeem bezig toevallig? :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

PD2JK schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:34:
Dat is wel echt het AT tijdperk, LPT headers/brackets... Met een retro-systeem bezig toevallig? :)
mini-itx systeempje met een LCD scherm dat met een parallelle poort aansluiting werkt :)

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
PD2JK schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 00:34:
dude, ik heb zowaar nog een parallele laserprinter staan die het nog perfect doet }:O :P

nope

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

bloody schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:11:
[...]
dude, ik heb zowaar nog een parallele laserprinter staan die het nog perfect doet }:O :P
Dat zal best, maar die heb je vast aangesloten op de vaste LPT poort van je moederbord. Dus niet via een header -> bracket -> printer. :)

Hier doet een LaserJet IV ook nog wel eens wat werk...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PD2JK schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:25:
[...]

Dat zal best, maar die heb je vast aangesloten op de vaste LPT poort van je moederbord. Dus niet via een header -> bracket -> printer. :)

Hier doet een LaserJet IV ook nog wel eens wat werk...
Steeds meer mobo's hebben weer LPT headers, omdat de backplates gevuld worden met USB, firewire en netwerkpoorten.

Ik heb hier bijvoorbeeld een spiksplinternieuw Gigabyte EG45GM-DS2H bord liggen, en die heeft doodleuk nog een LPTheader op het bordje zitten. Waarschijnlijk zien we dat nog totdat we compleet van alle legacy meuk afzijn (dus PS/2, serieel, parallel, fdd connector, de hele ISA bus :P)

• Microkid

Microkid

Smile

Terw_Dan schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:08:
[...]
Ik heb hier bijvoorbeeld een spiksplinternieuw Gigabyte EG45GM-DS2H bord liggen, en die heeft doodleuk nog een LPTheader op het bordje zitten. Waarschijnlijk zien we dat nog totdat we compleet van alle legacy meuk afzijn (dus PS/2, serieel, parallel, fdd connector, de hele ISA bus :P)
Ook dat zie je langzaamaan opduiken. Ik heb hier een "Legacy free" mobo van Intel. Geen lpt, floppy, isa, ps/2, serieel enz. Er zit alleen USB en Sata op. Ruimt wel lekker op op het mobo. Gewoon een kwestie van tijd voordat deze antieke connectors uitsterven.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
PD2JK schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:25:
[...]

Zie ook opmerking van Terw_Dan.
Bijna geen enkel mobo van tegenwoordig heeft nog een connector op de backplate zitten... Alleen MSI wil nog wel eens een connector op de backplate bevestigen maar dan heb je het met de A merken echt wel gehad. :)

nope

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ikzelf heb een Asus P5E X38. Ik wil ook graag een COM-poort / RS232 / Serial, maar ik kan echt geen header vinden. :/ Zit er wel een header op? Google zegt mij niets..

Gulfstream G650

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

salimrmaf schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:27:
Ikzelf heb een Asus P5E X38. Ik wil ook graag een COM-poort / RS232 / Serial, maar ik kan echt geen header vinden. :/ Zit er wel een header op? Google zegt mij niets..
Je handleiding kan je dat beter vertellen dan Google... En nee, het zit er niet op.

Je zal dus een PCI of PCIe kaartje moeten kopen met een stel COM poorten + evt. LPT poort.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn P5E bordje heeft een COM header en een LPT poort op de backplate :P
Pagina: 1