Toon posts:

[2003] Server hangt bij Applying computer settings...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, met mijn Windows Server 2003 heb ik een probleem. Deze blijft maar hangen bij het opstarten op 'Applying Computer Settings...'. Dit gebeurde natdat ik Active Directory heb geinstalleerd voor mijn domein, waarna een reboot nodig is. Nu kom ik er alleen nog in via safe mode.

Hieronder de instellingen die ik heb gebruikt, domeinnaam vervangen door domein.nl.

Computer name server.domein.nl
Domain: domein.nl

Bij mijn netwerkkaart staan de primaire DNS IPs goed, ook is de server IP, Gateway, etc daar allemaal correct ingesteld volgens de dingen die ik van TransIP heb ontvangen.

Bij de DNS instellingen het volgende, zijn nogal wat, ik zet alleen de hoofdstructuur neer:

domein.nl
- _msdcs
- _sites
- _tcp
- _udp
- _domaindnszones
- _forestdnszones
- (same as partent folder) SOA [60] server.domein.nl
- (same as partent folder) NS ns1.domein.nl
- (same as partent folder) NS ns2.domein.nl
- (same as partent folder) NS server.domein.nl
- (same as partent folder) A 80.69.89.***
- (same as partent folder) A 192.168.0.1
- ns1 A 80.69.**.**
- ns2 A 80.69.**.**
- server A 192.168.0.1
- server A 80.69.89.***

Heb delen van de IPs even uitgecomment hier ook. Er is geen reverse lookup zone.De DNS Events geven geen errors.

DNS, DHCP staat geinstalleerd. Rol van de server is DHCP, Domain Controller en DNS server.

Ik las eerder al dat het aan APC Powerswitch software kon liggen, dit is bij mij niet het geval, dat staat niet geinstalleerd.

Het event log geeft bij opstarten flink wat errors, namelijk:"

- The time provider NtpClient can't access sources.
- Unable to bind to the unerlying transport for 0.0.0.0:80. (error 15005)
- Cannot register the URL prefix http://*.80/Microsoft-Server-ActiveSync for site 1.
- Dynamic registration of the DNS record bladiebla.xgn.nl in cname server.xgn.nl failed (opvallend is hier dat het oude IP staat, van de vorige server dus)
- The DHCP server stopt servicing clients

Hopelijk kunnen julie mij in de goede richting wijzen, alvast bedankt!

Verwijderd

DNS probleem denk ik. In een domein moeten clients en servers naar een interne DNS verwijzen. In dit geval vul je dus bij DNS server zijn eigen IP in en niet die van je provider gebruiken. Wel vreemd dat je geen waarschuwing hebt gekregen tijdens installatie van de AD. Eventueel kan je in de DNS instellingen op je server forwarders maken naar de DNS servers van je provider.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:30:
Wel vreemd dat je geen waarschuwing hebt gekregen tijdens installatie van de AD.
Die wizard hoeft geen rekening te houden met je design, stel, ben je bezig met een eigen AD in een DMZ omgeving met een public IP space.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Bij mijn netwerkkaart staan de primaire DNS IPs goed, ook is de server IP, Gateway, etc daar allemaal correct ingesteld volgens de dingen die ik van TransIP heb ontvangen.
Ik denk dat je hier fout gaat. Je DNS instelling op je DC van je AD moet naar de machien zelf wijzen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties (zie dat ik het Windows Server forum zo laat in de avond over het hoofd had gezien, excuus daarvoor ;))

Als ik het goed heb verander ik het primary DNS bij mijn netwerk connection naar IP adres van de server zelf (80.69.89.***) of moet dit de localhost zijn (127.0.0.1)? Even voor de zekerheid, voordat ik weer naar het datacentrum rijd :P

Edit: Is het nodig om daarna AD opnieuw te configureren voordat deze werkt, zo ja, hoe haal ik de oude configuratie dan weg in Safe mode? Aangezien je daar een bericht krijgt dat dit niet mogelijk is om in Safe mode te doen, en het systeem vraagt om het in Normal mode te draaiten (wat dus niet werkte :P). DCPROMO /forceremove leek het werk niet te doen ook toen ik dat probeerde eerder.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 14:59 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mag ik vragen wat de reden is dat je een Domain controller zomaar aan een publiek netwerk hangt? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:52
Je kan 127.0.0.1 doen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erin inderdaad op dat ik flink verkeerd ben begonnen na nog wat extra onderzoek. Dit is eigenlijk de eerste server die we zelf gebruiken (hiervoor alleen enkele managed dedicated gehad, maar vanwege het prijsverschil gaan we het nu zelf proberen te regelen). Voor een webserver is de Domain Controller dus helemaal niet nodig lijkt het?

Probleem is nu dan dat alles bij het opstarten blijft hangen op Applying Computer Settings, en ik daardoor dus niet de domain controller role eraf kan halen, en dit de oorzaak lijkt te zijn. Ik heb de DNS op 127.0.0.1 staan, zelfde probleem. Heeft iemand suggesties om mijn gepruts op te lossen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:45:
Voor een webserver is de Domain Controller dus helemaal niet nodig lijkt het?
:D

Euh.. Nee.
Tenminste, als jij gewoon een normale webdoos met wat ASP.NET of PHP meuk wil ophangen niet nee.
Probleem is nu dan dat alles bij het opstarten blijft hangen op Applying Computer Settings, en ik daardoor dus niet de domain controller role eraf kan halen, en dit de oorzaak lijkt te zijn. Ik heb de DNS op 127.0.0.1 staan, zelfde probleem. Heeft iemand suggesties om mijn gepruts op te lossen?
Ja, dat is dat je eens goed nadenkt wat je nu precies wilt, daar de vereisten van op papier zet en dan pas het ding gaat installeren voor de taken die je 'm wil laten doen.

Ik zou gewoon opnieuw installeren, en dit keer alleen die rollen inzetten die je ook echt nodig hebt.
Als je daarna ook nog eens de Security Configuration Wizard eroverheen jast zit die machine ook nog eens goed dicht qua services die je niet nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is wel weer wat werk, eigenlijk stond alles net reop (php, mysql, email dingen instellen). Er is geen mogelijkheid om de Domain Controller er gewoon af te gooien zodat ie weer goed opstart, of hem zo goed op te laten starten dat ik em in normal mode eraf kan halen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 20:01 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op zich leuk dat je iets zelf wilt doen omdat dat goedkoper is, maar onthoud je wel dat je nu alles zelf moet doen, en dat dit soort grappen ook productiviteit / geld kosten?

Want dit lijkt me een beetje te veel op hobby-bobben. Het is imho allemaal basiskennis tot nu toe, heel goedkoop te leren door een goed boek te kopen...

Dit is geen verwijt, ik heb zelf geen managed hosting bedrijf of iets in die richting. Maar ik heb wel mijn vraagtekens of deze weg alleen uit kostenbesparing zo verstandig is...

Mijn advies zou eerder zijn om eerst een half jaartje half managed half zelf te doen. Dan heb je altijd de fallback van managed...

[ Voor 11% gewijzigd door Gomez12 op 01-08-2008 20:20 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:55:
Hmm, dat is wel weer wat werk, eigenlijk stond alles net reop (php, mysql, email dingen instellen).
Tja, pech.

Maar een verse install met dit keer enkel de Application Server rol (IIS + ASP.NET e.d.) en daarachteraan de SCW gebruiken levert je tenminste een configuratie op waar je zeker van weet dat die doet wat ie doen moet, en niet 1078329 andere zaken waardoor je binnen de kortste keren je hoster voor aan de telefoon hebt hangen omdat de rook uit je kast komt vanwege alle botnets die je aan het rondstrooien bent met een insecure houtje-touwtje installatie.

Mag ik je nog een suggestie doen? :)
Pak iets als VMware Server/VirtualPC en ga eens in een virtuele omgeving lopen kloten met het opzetten van je webserver - als een soort van proof-of-concept.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 01-08-2008 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de tips en suggesties. Dat van VirtualPC is geen gek idee ;)
Windows is nu in ieder geval opnieuw geinstalleerd, dus ik kan beginnen met de instellingen goed zetten en bekijken. Hopelijk gaat het nu wel zoals het moet ;)
Pagina: 1