• PinguinFreak
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-02 11:40
Beste mede tweakers,

Onlangs heb ik mijn oude TV verkocht: Philips 37pf5321/12 omdat ik hierop uitgekeken was, hij had een aantal irritaties die voor mij niet door de beugel konden, en dus is deze nu weg. Nu wil ik echter een nieuwe TV, en gezien de prijzen wat betreft FULL-HD nu op een voor mij betaalbaar niveau zijn, is voor mij de keuze simpel, een FULL-HD scherm.

Echter na veel winkels bezocht te hebben, meerdere schermen bekeken, en mijn keuzes op een rijtje gezet heb.. Kom ik er toch niet aan uit. Voor mij zijn er na veel zoeken 3 keuzes over gebleven, maar ik kan de knoop nog niet doorhakken.

Het gaat in deze om de volgende tv's

Philips 42PFL7403/10

Sony 40w4000

Samsung LE40A656

Deze 3 zijn allemaal FULL-HD, en naar mijn idee zijn de verschillen in kwaliteit marginaal. Na wat reviews gelezen te hebben zoals die van hdtvtest.co.uk, over de sony en de samsung, van de philips nog geen kunnen vinden. Lijkt het er naar mij op dat tussen de sony en de samsung, de keuze "simpel" is. Vooral qua kleuren weergave is de Sony beter, alsmede dat deze zonder 100hz tech. met de bravia 2 engine, beter presteert dan een tv met 100hz. Alsmede dat er veel discussies zijn over de 100hz technologie, dan uitzetten, dan weer aanzetten, klinkt me allemaal als een sleur aan het oor.

Dan de philips, deze heeft een zeer lage response time nml. 3 ms, en 100hz tech. waar de sony een response heeft van 8 ms, en de samsung eentje van 5. Van de philips is echter geen review te vinden op internet!

Buiten response tijd en 100hz technologie is er weinig verschil tussen de tv's. Uiteraard de Contrast Ratio's, echter dat kun je niet vergelijken per merk, alleen binnen een merk. Het aantal cd/m2 is voor alle 3 de tv's 500.

Wat betreft prijs tussen de 3 tv's, staat de sony al voor 1228 op internet, de samsung ongeveer het zelfde, en de philips heb ik in de winkel zien staan voor een prijs van 1299. Echter heb ik het niet zo op internet winkels, want ik wil met een tv direct terug naar de winkel kunnen als er iets mis is, echter dan kost de sony in eens een 1700 euro.

De tv gaat puur gebruikt worden voor het gamen op een Playstation 3, alsmede voor HD films op de PS3. heel misschien dat ik mijn PC erop aansluit, maar dat weet ik nog niet.

Zelf heb ik op dit moment de knoop nog niet doorgehakt, en vind 't vooral vanwege de hoge prijs een moeilijke keus. Graag zou ik van jullie een mening weten, naar mijn idee is de philips een goede keus, vooral vanwege de lage response tijd, wat voor gamen toch mooi meegenomen is.

Hopelijk is dit een duidelijke topic start, en anders vul ik het graag aan. Van jullie zou ik graag de mening hebben wat betreft deze 3 tv's.

Alvast bedankt!

Mvg,

Dimitri.

It's not the size of the hammer that matters, it's how you wield it.

Verwijderd

PinguinFreak schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:53:
Beste mede tweakers,

Deze 3 zijn allemaal FULL-HD, en naar mijn idee zijn de verschillen in kwaliteit marginaal. Na wat reviews gelezen te hebben zoals die van hdtvtest.co.uk, over de sony en de samsung, van de philips nog geen kunnen vinden. Lijkt het er naar mij op dat tussen de sony en de samsung, de keuze "simpel" is. Vooral qua kleuren weergave is de Sony beter, alsmede dat deze zonder 100hz tech. met de bravia 2 engine, beter presteert dan een tv met 100hz. Alsmede dat er veel discussies zijn over de 100hz technologie, dan uitzetten, dan weer aanzetten, klinkt me allemaal als een sleur aan het oor.
Waar haal je vandaan dat de kleurweergave van de Sony LCD beter dan die van de Samsung is? Op HDTVtest valt te lezen dat de Samsung zéér nauwkeurig is met kleurweergave. Tevens is een natuurlijke kleurweergave absoluut geen punt bij gamen; enkel voor in de werkelijkheid opgenomen media speelt dat een rol.

Verder zou ik toch echt voor de Sony of Samsung gaan; die produceren gewoon de betere LCD-panelen. Philips TV's hebben ook vaak last van irritante bugs.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je hebt je oude Philips weggedaan voor bugs, en dat zul je met die nieuwe binnenkort weer doen, mocht je weer voor Philips kiezen. Sowieso moet je niet naar de responsetijd kijken van 3ms, want als de Philips TV vervolgens een hoge inputlag heeft, heb je niet veel aan je 3ms. Alles van 8ms en lager is prima, en verschil zul je niet meer zien.

De keuze tussen de Samsung en de Philips is verder een persoonlijke keus, en bij internetwinkels bestellen hoeft echt geen probleem te zijn. Gaat je TV namelijk kapot, dan gebeurt er altijd hetzelfde, de fabrikant zal namelijk iemand langssturen om de TV óf te repareren, óf te vervangen. Of je nu bij een fysieke winkel koopt, of bij een internetwinkel.
Het enige verschil is dat je hem bij een fysieke winkel kunt afgeven mocht er iets mis zijn, maar dan ben je hem vervolgens nog langer kwijt, dan dat je hem door de fabrikant laat ophalen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 17:02
Waarom moet je per se een LCD hebben? Is plasma geen optie?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 14:36
In die Sony zit toch een Samsung paneel ? :)

Ik zou persoonlijk voor de Samsung gaan omdat ik phlillips design niet mooi vind en als ik ze ze zie zijn alleen de hele dure modellen mooi kwa kleuren en beeld

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 18:33
Ik zou eens kijken bij de tv's van Sharp ( Heb zelf de 42XD1EA).

Voordeel van Sharp is namelijk ook dat zij 3 jaar pick-up & return garantie bieden, dat is in deze tijd geen overbodige luxe waarin alles vrij snel kapot gaat of mankementen vertoont !

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis_sla op 01-08-2008 11:55 ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 12:22
Damn... is 40inch niet een beetje groot? (Serieuze vraag, groot scherm is leuk, maar niet als je er te dicht op moet zitten.)

En is een dikke 30+ inch monitor niet een optie?

[ Voor 17% gewijzigd door The - DDD op 01-08-2008 11:11 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 14:36
The - DDD schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:11:
Damn... is 40inch niet een beetje groot? (Serieuze vraag, groot scherm is leuk, maar niet als je er te dicht op moet zitten.)

Verschill tussen een 37" die die had en 40" is echt niet erg groot dus voor hem zelf zou het weinig uitmaken en tis net wat je fijn vind zo zit ik van me 37" op slaapkamer 4/5 meter er van af
maar op kantoor zit ik op de bank als ik niets doe natuurlijk 3 meter van een 42" af en ook dat bevalt goed tis alleen groot :D

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat is er inderdaad mis aan groot? Er is toch niets mooier dan het bioscoopeffect bij je thuis creëren? :) Zeker met een FullHD paneel kan een scherm niet groot genoeg zijn. Ik zit op 2.5m van m'n 40" af, en dat bevalt prima.

Tesla Model Y RWD (2024)

• The - DDD
  • Laatst online: 12-02 12:22
Ik zou er kotsmisselijk van worden :+

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

--MeAngry-- schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:36:
Wat is er inderdaad mis aan groot? Er is toch niets mooier dan het bioscoopeffect bij je thuis creëren? :) Zeker met een FullHD paneel kan een scherm niet groot genoeg zijn. Ik zit op 2.5m van m'n 40" af, en dat bevalt prima.
Ik heb een 50" en zit er een metertje of 3 a 3.5 vanaf en wil soms nog wel dichterbij gaan voor het bioscoopeffect. Fijn hoor. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The - DDD schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:11:

Hijack je dit topic nou omdat je het niet kan voorstellen dat iemand nou eenmaal een grote tv wilt hebben? Als je daar een probleem mee hebt: open een eigen topic en hijack dit topic dan niet. :)

De Philips, ik zou er met een grote boog omheen gaan als ik in het philips topic lees en de nodige (correcte) interpretaties maak. De mooie HDNM zorgt voor de nodige inputlag wat niet leuk is.

Heb je misschien al de LCD en plasma round-up gelezen? http://tweakers.net/specials/lcd-plasma/
Ik zou zelf ook naar een plasma kijken en dan zeker de Panasonic 42PZ80 overwegen :)

Dit is de conclusie van het middensegment: reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2008 14:03 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 00:31
Precies wat chevy zegt, ik zou s ernstig ook naar plasma's kijken.

Kijk ook s naar de specs van de plasma, jij lijkt het belangrijk te vinden. Daarin zie je hoe er gegoocheld wordt met cijfers en dat de specs van de plasma's vele malen hoger liggen.

Gewoon enkele toestellen die in jouw budget liggen gaan testen door je ps3 mee te nemen naar de winkel en daar te gaan gamen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:58

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou even goed kijken of die full-hd issues van philips opgelost zijn, dat was voor mij de reden om de philips 47" te laten staan. Ik heb nu een 46A656 en ben super tevreden met de HD output. Sony vond ik zelf gewoon geen mooi beeld geven in de winkel, maar dat is misschien mijn smaak :).

Plasma is sterker voor SD content, voor HD is LCD over het algemeen scherper.

Ik zou dus zeker voor de samsung gaan, en wel absoluut de 40". te groot bestaat niet, ik zit op 2.5 tot 3 meter van 46" en geniet er elke dag van :>. (Bank zou gerust verder naar achter kunnen, het is dus een bewuste keuze ).

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
RoeLz schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:08:
voor HD is LCD over het algemeen scherper.
Vanwege filters in het scherm, wat velen weer ervaren als lelijk omdat het zo scherp is ;)

Bekijk eens het Plasma vs LCD topic, ga naar de winkel en kijk wat je mooi vind (neem desnoods je PS3 mee, in een goede zaak mag je dat gewoon zelf even checken).

edit: 42" plasma hier en zit 2,5m van het scherm af, wat mij betreft had 46" ook gemogen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 01-08-2008 16:33 ]

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 08:26
De topicstarter wil gewoon een mooie FullHD LCD en dan komen die Plasma fanboys weer het topic vervuilen!
PinguinFreak schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:53:
Nu wil ik echter een nieuwe TV, en gezien de prijzen wat betreft FULL-HD nu op een voor mij betaalbaar niveau zijn, is voor mij de keuze simpel, een FULL-HD scherm.
De keuze qua scherm was al gemaakt. ;)

• PinguinFreak
Ja, de keuze tussen LCD/Plasma was al eerder gemaakt, mijn keuze is toch op LCD gekomen. Dat is een keuze waar ik ook bij blijf.

40" inch is voor mij geen noodzaak, echter gezien de marginale prijsverschillen tussen 37" of 40" kies ik dan liever voor een 40". Ik zit ongeveer 3/4 meter van de tv!

Dat de HD Natural Motion voor input lag zorgde tijdens games dat is iets wat me inderdaad is opgevallen, wat ik vooral las in verschillende topics op het forum, maar wilde toch even jullie mening omtrent de tv!

Nu blijft de keuze dus over tussen de 40a656 en 40w4000. Probleem is, de samsung hebben ze hier wel in de winkel, die mag ik dan ook wel testen, maar de sony is wegens leverproblemen nergens te vinden in de winkel, en dus niet gemakkelijk te testen!

Echter als de verschillen tussen de twee klein zijn, wat ik veelal hoor, dan word mijn keuze denk ik toch de Samsung, puur vanwege de prijs!

Echter rest mij dan nog 1 vraag, de 100hz functie, doet die ook nog iets voor games? Of puur voor gebruik bij films tijdens drukke scenes?

Wederom Bedankt!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 18:33
2 zeer mooie schermen en voor scherpe prijzen !

http://www.foka.nl/site/sharp-lc42x20e-zwart-p-4476.html
http://www.foka.nl/site/sharp-lc46x20e-zwart-p-4477.html

[ Voor 51% gewijzigd door Dennis_sla op 01-08-2008 18:26 ]

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

• Cartman!
  • Niet online
VCDfan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:04:
De topicstarter wil gewoon een mooie FullHD LCD en dan komen die Plasma fanboys weer het topic vervuilen!
Sorry dat 'we' iemand willen helpen een goede keuze te maken hoor. Als het erom gaat dat je zo min mogelijk input lag wilt dan is plasma beter. Uit de TS maakte ik niet op dat het perse LCD moest zijn en denk ik alleen mee voor de beste keuze. Jouw post komt weer over als 'er is iemand die lcd kiest, hopelijk brengt iemand em niet op een ander idee :o'

Daarom zei ik: neem je PS3 lekker mee en of het nu LCD is of plasma, ga testen in die winkel :)

btw, je quote een stukje waarin je zegt dat de lcd/plasma keuze al gemaakt was. Sinds wanneer is FULLHD gelijk aan LCD? Nooit, want plasma kan dat ook... lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 01-08-2008 18:47 ]

• Chevy454
  • Niet online
VCDfan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:04:

De keuze qua scherm was al gemaakt. ;)
De TS is in de winkel wezen kijken maar niemand heeft een glazen bol om te weten of de TS al een plasma had overwogen. Kortom: wat probeer je met die troll uit te lokken? Wat is jouw nuttige bijdrage?
Cartman! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:45:
btw, je quote een stukje waarin je zegt dat de lcd/plasma keuze al gemaakt was. Sinds wanneer is FULLHD gelijk aan LCD? Nooit, want plasma kan dat ook... lezen.
Plasma heeft bij mij de voorkeur maar smaken kunnen verschillen. Alleen is het resolutie voordeel van LCD allang achterhaald, sommige mensen maken echter de onterechte link van FullHD met LCD.
PinguinFreak schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 17:36:
Ja, de keuze tussen LCD/Plasma was al eerder gemaakt, mijn keuze is toch op LCD gekomen. Dat is een keuze waar ik ook bij blijf.
Oké maar mag ik dan weten waarom je daar voor LCD bent gegaan? Je moet namelijk niet alles op internet geloven, je ogen echter wel.
Dat de HD Natural Motion voor input lag zorgde tijdens games dat is iets wat me inderdaad is opgevallen, wat ik vooral las in verschillende topics op het forum, maar wilde toch even jullie mening omtrent de tv!
Heb je de lag zelf waargenomen of enkel via het internet? Het beste is gewoon om het uit te testen.
Echter als de verschillen tussen de twee klein zijn, wat ik veelal hoor, dan word mijn keuze denk ik toch de Samsung, puur vanwege de prijs!
Dan ligt jouw besluit toch al vast? Ga de samsung testen en klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2008 20:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• PinguinFreak
mjn keuze ligt nog niet vast. Ik ga in iedergeval in de winkel de samsung eens testen, alsmede de philips. En eventueel ook nog eens de Panasonic TH42PZ85/80. mocht deze er staan!

Hopelijk kan ik dan tot een degelijke conclusie komen waar ik mijn aanschaf kan baseren.
De panasonic komt inderdaad wel erg goed uit de testen die er gedaan zijn, maar ik zal 'm eens met eigen ogen gaan aanschouwen aan de hand van de PS3.

In iedergeval bedankt voor alle reacties, en als de aanschaf gedaan is zal ik dat zeker nog even melden hier wat het geworden is!

• Cartman!
  • Niet online
PinguinFreak schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:39:
En eventueel ook nog eens de Panasonic TH42PZ85/80. mocht deze er staan!
Ok, dus de LCD/Plasma keuze was dus toch nog niet echt gemaakt ;) ik kan het echt aanraden ze even te zoeken. Kan wel melden dat de PZ85 vaak niet te zien is in winkels helaas (ik heb hem na het zien van de PZ80, die ik heel mooi vond qua beeld, te kopen zonder te bekijken). PS3 mee dus eh, ik kan t niet vaak genoeg zeggen. Misschien is het een idee om niet op zaterdagmiddag te gaan maar op een doordeweekse dag (mits je vakantie hebt dan), denk dat veel winkels dan betere dingen te doen hebben dan jouw PS3 aansluiten. Succes! :)

Chevy454: zonde dat mensen blijven denken dat plasma dat niet kan. Iedereen die ik vertel dat we een plasma hebben verklaart me voor gek, totdat ik uitleg dat wat ze ervan denken jaren verouderd is...

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 13:11
Ik zat in precies hetzelfde schuitje en ik ga voor de w4000.
Redenen waren dat ik herhaaldelijk op avforums en avsforum hoorde dat de kleuren net wat beter waren, hij minder spiegeld en een lagere inputlag heeft (fijn voor online games). De iets betere correctheid van de kleurenspectra wordt overigens wel aangegeven bij hdtvtest.co.uk:

So, in LE40A656, has Samsung finally come up with a candidate that can mount a serious challenge to Sony Bravias at the top of the LCD hill? We believe so. Make no mistake, the Sony Bravias still hold the edge in colour balance and gaming response. And when present, their 100Hz MCFI technology is slightly more accomplished than Samsung's. But with standard-definition video processing, connectivity and most importantly price stacked firmly in Samsung's favour, the future looks extremely rosy for the LE40A656

Je kan ook netjes de grafiekjes van beide reviews vergelijken. Overigens schijnt de samsung weer iets zwarter zwart te hebben door de reflectieve laag :)

Prijsverschillen vallen in nederland nogal mee op het moment. Maar de tvs zijn nogal aan elkaar gewaagd bijna zo sterk dat je kan kiezen welke je wil enkel en alleen op hun uiterlijk, gedrag waar ik me normaal zwaar aan kan irriteren :+

Ik denk dat ik mijn tv bij een respectabele online shop goedkoop koop, even goed nachecken of alles goed is en dan via telefoon bij sony 5 jaar garantie erbij koop. Was dacht ik 90 euro als ik het me goed kan herinneren van het sony topic.
Cartman! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:20:
[...]

Chevy454: zonde dat mensen blijven denken dat plasma dat niet kan. Iedereen die ik vertel dat we een plasma hebben verklaart me voor gek, totdat ik uitleg dat wat ze ervan denken jaren verouderd is...
Helemaal mee eens maar helaas, zo werken mensen nou eenmaal; dat soort slechte ervaringsverhalen zijn godsgruwelijk hardnekkig.
offtopic:
Leuke weebl en bob avatar

[ Voor 14% gewijzigd door MaiorDomus op 01-08-2008 21:34 ]

• Chevy454
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:20:
De meeste mensen kijken naar specs en niet met hun ogen. Ik kijk met mijn ogen en ik geil niet op specs. Ik controleer wel de topics om enige tekortkomingen van modellen te achterhalen maar discussies over LCD vs Plasma negeer ik. Mijn ogen liegen namelijk niet en als of de televisie welke voor mij het beste beeld geeft nou een LCD of een plasma is kan aan mijn aars oxideren. Maar ik sluit geen enkele techniek op voorhand uit.
PinguinFreak schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:39:
mjn keuze ligt nog niet vast. Ik ga in iedergeval in de winkel de samsung eens testen, alsmede de philips. En eventueel ook nog eens de Panasonic TH42PZ85/80. mocht deze er staan!
Geef jouw ogen de kost, het gaat om een hoop geld. Zoek, kijk en test vooral naar verscheidene TV's. Ik zou nooit van mijn leven een Panasonic kopen en toch heb ik er nu al 1 en ik overweeg een 2de te kopen. Gewoonweg omdat die voor mij het beste beeld geven. Niet naar specs kijken, gewoon de PS3 aansluiten, gamen en beoordelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 01-08-2008 21:43 ]

• Ferry34
Chevy454 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 21:36:
[...]

De meeste mensen kijken naar specs en niet met hun ogen. Ik kijk met mijn ogen en ik geil niet op specs. Ik controleer wel de topics om enige tekortkomingen van modellen te achterhalen maar discussies over LCD vs Plasma negeer ik. Mijn ogen liegen namelijk niet en als of de televisie welke voor mij het beste beeld geeft nou een LCD of een plasma is kan aan mijn aars oxideren. Maar ik sluit geen enkele techniek op voorhand uit.

[...]

Geef jouw ogen de kost, het gaat om een hoop geld. Zoek, kijk en test vooral naar verscheidene TV's. Ik zou nooit van mijn leven een Panasonic kopen en toch heb ik er nu al 1 en ik overweeg een 2de te kopen. Gewoonweg omdat die voor mij het beste beeld geven. Niet naar specs kijken, gewoon de PS3 aansluiten, gamen en beoordelen.
Precies wat ik ook zou zeggen.

Een hoop mensen kicken helemaal op specs, maar ze weten niet dat er enorm wordt gegoocheld met cijfers. Wanneer er echt getest en gemeten gaat worden, komt het er heel anders uit te zien.
De specs van een plasma liggen veel hoger. (mij gaat het gewoon om het beeld overigens. kom ik een tv met een andere techniek tegen met een beter beeld dan koop ik die en blijf ik niet aan een bepaalde voorkeur voor plasma ofzo hangen)

Enkele cijfertjes:
contrast bij bijvoorbeeld de Samsung a656 wordt opgegeven als dynamisch, maar het native contrast van een plasma is altijd veel hoger (zoek maar s op ansi contrast, kan je lachen)
refreshrate ligt bij de snelstel lcd's op 3-5 ms, een plasma doet het ruim onder de 1ms
motion resolution: waar een full hd lcd zo'n 300-600 van zn 1080 beeldlijnen overhoudt, houdt een full hd plasma er dus 1080 over

Zoals al gezegd: meenemen die ps3 en ga gamen en films kijken en let goed op fouten of ghosting etc. Ik hoor veels te vaak op internet mensen vertellen dat ze die ene tv hebben gekocht omdat die een (zogenaamd) hoger contrast zou hebben, maar zelf hebben ze er niet naar gekeken. |:(

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 20:57
Misschien niet geheel relevant voor jou maar De Samsung heeft een draaivoet en deze Sony(volgens) niet. Voor mij was dit een groot + punt van de Samsung.

• PinguinFreak
Draaivoet is voor mij geen pre aan een TV. Mijn bedoeling is om 'm op te hangen aan de muur, en dan draait deze toch niet meer.

Verwijderd

waarom willen jullie t altijd op internet kopen? omdat het goedkoper is... tot je tv stuk is,
dan begint t gedonder. (opsturen, verzendkosten, trammeland etc.)
koop em gewoon in de winkel, heb ik iets te doen + je ziet em ook voordat je em koopt ;)

miss is de een in de winkel wel 1700 en de ander 1400, alles heeft een bodemprijs.
ja in de winkel is duurder, maar wat maakt die 100 euro als je de service dichtbij huis hebt.

en nog iets, als je ze naast elkaar ziet zie je t verschil, althans ik zie t hier in de winkel, maar heb je em thuis staan dan ga je dat verschil van 1:1000 heus niet =_='

De sony w4000 heeft wel degelijk een draaivoet.
over beugels hoef je je tegenwoordig niet meer zo druk te maken denk ik :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 13:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:04:
waarom willen jullie t altijd op internet kopen? omdat het goedkoper is... tot je tv stuk is,
dan begint t gedonder.
koop em nou gewoon in de winkel, heb ik ook iets te doen. ;)

miss is de een in de winkel wel 1700 en de ander 1400, alles heeft een bodemprijs.
ja in de winkel is duurder, maar wat maakt die 100 euro als je de service dichtbij huis hebt.

en nog iets, als je ze naast elkaar ziet zie je t verschil, althans ik zie t hier in de winkel, maar heb je em thuis staan dan ga je dat verschil van 1:1000 heus niet =_='

De sony w4000 heeft wel degelijk een draaivoet.
over beugels hoef je je tegenwoordig niet meer zo druk te maken denk ik :)
Garantie is helemaal niet zo'n probleem via interwinkels. Sommige fabrikanten, waaronder Samsung, sturen gewoon een monteur bij jou langs om naar het apparaat te kijken. Dan hoef je zelf dus geen eens naar de winkel =D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:21:
[...]

Garantie is helemaal niet zo'n probleem via interwinkels. Sommige fabrikanten, waaronder Samsung, sturen gewoon een monteur bij jou langs om naar het apparaat te kijken. Dan hoef je zelf dus geen eens naar de winkel =D
om hier op terug te komen;

ik noem een voordeel van een winkel;
Uitgebreide garantie bv, de meeste van deze aanvullende verzekeringen dekken veel breder. (denk aan de stofzuigerslang de grote vriend van het lcd scherm) . Iets wat vaak niet word aangeboden in internetzaken.
Problemen die dus niet binnen jou jaartje -fabrieksgarantie- vallen, worden op internet dus niet gedekt.

je kosten bestaan vaak uit:
  • verzendkosten product naar reperateur/reparateur voorijkosten
  • kosten nieuwe onderdelen
  • loonkosten
  • verzenkosten product naar zaak waar je het heb aangeboden
  • evt verzendkosten terug naar jou toe (of bezine als je het zelf ophaalt)
ook als het wel binnen je garantie valt betaal je als nog
  • verzenkosten heen,
  • aanbied kosten,
  • verzendkosten terug.
kies je om hem optehalen bij je -dealer-
dan kost het je tijd, moeite en ook nog es benzine...

dus wat is, als je afgaat op zekerheid qua garantie, een betere keus?

dan spreek ik uit mijn eigen ervaring en mening,
ik betaal liever 300 euro meer, dan heb ik voor 5 jaar zekerheid dat ik hem hoe dan ook, werkend terug krijg zonder daar meer voor te betalen! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2008 14:08 ]

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:04:
waarom willen jullie t altijd op internet kopen?
Hijack een ander topic over garantie bepalingen.

[ Voor 63% gewijzigd door Chevy454 op 02-08-2008 14:35 ]

Verwijderd

Dan heb jij wel bij een bijzonder winstgierige internetshop gekocht. Meestal zijn alleen de verzendkosten heen voor jouw rekening. Indien het product onder de garantie valt, wordt in de regel verder alles door de internetwinkel op z'n rekening genomen (aanbied kosten, reparatie-kosten/vervangingskosten en verzendkosten terug).

En zoals ik al zei, sturen sommige fabrikanten monteurs aan huis, wat je zelf helemaal niets kost (zolang je product onder de garantie valt uiteraard). Vaak is garantie van fabrikanten zelf ook erg redelijk (via de fysieke winkel gaat garantie immers ook via de fabrikant). Ik heb ieg geen zin om 300,- meer voor eventueel wat extra gemak en tijd bij een garantie-geval te betalen.

• PinguinFreak
Nou, heb de samsung inmiddels getest, en tegen een ander plasma scherm gezet, en de plasma beviel toch beter conform gaming. Helaas hadden ze de sony niet in de winkel, noch in het magazijn, alsmede hadden ze ook de Panasonic PZ80/85/81 niet. Dus die ook niet kunnen testen helaas.

Van de week even kijken of ik de sony en en de pana nog ergens kan vinden, en dan zal ik daarin mijn conclusie gaan trekken.

• Chevy454
  • Niet online
PinguinFreak schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:37:
Nou, heb de samsung inmiddels getest, en tegen een ander plasma scherm gezet, en de plasma beviel toch beter conform gaming.
WAT :? En had jij plasma niet op voorhand al uitgesloten? :( O-)
Van de week even kijken of ik de sony en en de pana nog ergens kan vinden, en dan zal ik daarin mijn conclusie gaan trekken.
Allerbeste beslissing die je kan nemen.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 16:44

Vuvuzela

My spire is forming

PinguinFreak schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 21:37:
Nou, heb de samsung inmiddels getest, en tegen een ander plasma scherm gezet, en de plasma beviel toch beter conform gaming. Helaas hadden ze de sony niet in de winkel, noch in het magazijn, alsmede hadden ze ook de Panasonic PZ80/85/81 niet. Dus die ook niet kunnen testen helaas.
Kan je mij (en anderen) vertellen wat je beter beviel?

Aangezien ik min of meer dezelfde LCD's hoog op m'n lijstje heb staan en er ook wel wat gegamed zal worden. Naast een hoop HD materiaal soms kabel.

De Samsung LE40a656 staat nu iig bovenaan mijn lijstje. Over 4 weken ga ik er 1 kopen. Zal nog wel willen vergelijken oid. Maar ik heb helaas niet een ps3 die ik mee kan nemen om te testen.

I served in a company of heroes.

• PinguinFreak
Wat mij niet beviel, om daar mee te beginnen, en dan heb ik toch zelf de afstandbediening gehad van beide tv's, is dat de kleuren op de samsung niet mooi uitkwamen, heb heel wat gespeeld, maar kreeg ze niet zoals ik het wilde! Misschien stonden ze wel goed hoor, maar in mijn ogen niet wat ik mooi vond!

Daarin tegen kon ik de plasma die er stond wel mooi instellen, en na 5 minuten instellen stond deze eigenlijk bijna voor 99,9% zoals ik het mooi vind. Heb nog even wat gegamed op de beide tv's, gezien als de kleuren op dit showmodel niet goed zijn, op een koopmodel altijd nog anders kan zijn! Voor mijn gevoel reageerde de samsung soms niet lekker bij stukjes in het spel (motorstorm / GT5 Prologue) waar het allemaal sneller ging.
De plasma reageerde op dezelfde stukken echter gewoon soepel!

Maar gezien deze plasma niet de Pana PZ80/85/81 was, en dat toch eigenlijk wel, samen met de sony w4000, mijn voorkeur geniet, wil ik deze 2 eerst nog testen, echter helaas, in de omgeving waar ik woon, hebben ze geen van beide staan!

@Chevy454 .. Klopt inderdaad, echter na wat meer lezen op internet, en nu dus ook het controleren in de winkel, geniet het plasma enigzins mijn voorkeur.

Goed, ik moet opzoek naar een winkel waar een w4000 & Pana staat! Iemand ideeen?

Overigens, in hoeverre, want een 32w4000 staat hier wel in een winkel... Gezien het paneel verschil 8bit vs 10 bit van de 40w4000, mag je deze 2 vergelijken in prestaties?

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-02 21:15
Geen BCC in de buurt? Ik ga deze week de PX80 aanschaffen. Twijfel alleen nog over de grote, een 37'' of een 42''. Miniem prijsverschil maar mijn kamer is niet zo groot, dus zou ik er eventueel te dichtbij zitten dan zou dat kunnen zorgen voor een mindere beeldkwaliteit.

Gaude et aude

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 20:19
Als je wil vergelijken, moet je testen met de 40W4000. Zoals je zegt is het een ander panel.

Wat je wss slecht ervaart aan de samsung is de inputlag van 60ms, dit heeft de sony 40W4000 echter niet.
Tijdens het gamen gaat ook echt alles vloeiend. je moet zoiezo al die hulpmiddelen op uit/min zetten.

Ik heb bewust een LCD gekocht omdat ik in de zomer tot heel laat veel buitenicht in mijn woonkamer heb. De sony reflecteert nagenoeg niet en heeft een grotere lichtopbrengst.

Mijn keuze ging uiteindelijk ook tussen sony LCD en panasonic plasma, heb voor de LCD gekozen.

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45
PinguinFreak schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 01:33:
Daarin tegen kon ik de plasma die er stond wel mooi instellen, en na 5 minuten instellen stond deze eigenlijk bijna voor 99,9% zoals ik het mooi vind. Heb nog even wat gegamed op de beide tv's, gezien als de kleuren op dit showmodel niet goed zijn, op een koopmodel altijd nog anders kan zijn! Voor mijn gevoel reageerde de samsung soms niet lekker bij stukjes in het spel (motorstorm / GT5 Prologue) waar het allemaal sneller ging.
De plasma reageerde op dezelfde stukken echter gewoon soepel!
Dat was ook een van de commentaarpunten in de review van de Samsung op hdtvtest.co.uk, dat de Samsung een relatief grote inputlag had. Dat is wat mij ervan zou weerhouden om de Samsung te halen.

Verder zit ik min of meer in hetzelfde schuitje als de TS, twijfel ook tussen de W4000 en de Panasonic PZ85 plasma. Zitten hier plasma-gamers? Hoe zit het met inbranden van de HUD (bijv. de mini-map bij GTA, of de levensbalk bij Zelda)? Dat zijn toch stukjes beeld die lange tijd op dezelfde plaats in je beeld staan. Het laatste wat ik zou willen is dat je regelmatig pauzes zou moeten nemen om inbranden te voorkomen. Wie kan hier iets zinnings over zeggen?

En voor de TS, de Mediamarkt in Eindhoven heeft zowel de Sony als een heleboel Panasonic plasmas, misschien is dat bij jouw lokale MM ook zo?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 20:34
Mirickle schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:42:
[...]

Dat was ook een van de commentaarpunten in de review van de Samsung op hdtvtest.co.uk, dat de Samsung een relatief grote inputlag had. Dat is wat mij ervan zou weerhouden om de Samsung te halen.

Verder zit ik min of meer in hetzelfde schuitje als de TS, twijfel ook tussen de W4000 en de Panasonic PZ85 plasma. Zitten hier plasma-gamers? Hoe zit het met inbranden van de HUD (bijv. de mini-map bij GTA, of de levensbalk bij Zelda)? Dat zijn toch stukjes beeld die lange tijd op dezelfde plaats in je beeld staan. Het laatste wat ik zou willen is dat je regelmatig pauzes zou moeten nemen om inbranden te voorkomen. Wie kan hier iets zinnings over zeggen?
Ik ben een "plasma gamer" :P maar ik heb nergens last van, als ik uren en uren hetzelfde spel speel, wil het wel eens dat ik op zwart scherm heel licht de hud kan zien, zet ik de tv daarna 2 minuten op tv en kijk dan weer dan is alles verdwenen, ik heb wel de eerste 200 uur van mijn scherm het contrast omlaag gezet maar er zit nu dik 2000 uur op de tv en ik heb er echt geen last van. Toen ik de tv 1 uur had, heb ik een lotr maraton gehouden, toen had ik niet de gaten dat je per input je settings kunt doen, dus voor hdmi voor tv had ik het contrast omlaag gedaan, maar niet voor scart, ik heb toen 9 uur film gekeken op fakkel stand (dynamisch) en omdat de 1:2,35 formaat hebben ipv 16:9 had ik dus boven en onder zwarte balken, toen ik klaar was met kijken schrok ik helemaal kapot, ik dacht ooohh nee de zwarte balken zijn ingebrand, ik de tv op volledig scherm gezet en 2 minuten later was er al niks meer te zien, dit fenomeen heet image retentie is normaal voor plasma, wat oudere crt tv's hadden dat ook.

Ik zou me nergens zorgen over maken, ik ben heel gelukkig met mijn plasma 8)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 17:02
Helemaal met dit bovenstaande stukje eens.

Ik heb de 42PX80 en speel regelmatig GTA4, Battlefield: BC, GH3 en nog veel meer. Dit zijn allemaal games met statische beelden en als ik laat op de avond de tv uitzet na een uur of 4 gamen, zie ik inderdaad het nagloeien van de statische beelden. Net als op een CRT vroeger.

Zet ik echter gewoon mijn digitale ontvanger aan of zet ik het beeld even op analoog (sneeuw omdat er geen coax in zit), dan is het beeld binnen 2 / 3 minuten weer goed.

Top tv's!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Engineer Stewie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:35:
Wat je wss slecht ervaart aan de samsung is de inputlag van 60ms, dit heeft de sony 40W4000 echter niet.
Tijdens het gamen gaat ook echt alles vloeiend. je moet zoiezo al die hulpmiddelen op uit/min zetten.
Hoe erg is de lag van de Samsung 656? De "Game mode" + Firmware updates (die een showmodel wrs. niet heeft) scheelt nog qua lag toch?
Bij de PS3 en 360 "showsetups" in winkels worden ook lcd's gebruikt die inmiddels niet meer zo modern zijn desondanks heb ik nog nooit last gehad van lag of uberhaupt waargenomen.

Pas geleden met een sony 40V4000 gespeeld bij een vriend maar ik vond dat ik wienig grip op de beeldweergave had. Weinig opties om te tweaken. Maar weet niet of dat vergelijkbaar is met de W serie

Ik ga vanmiddag iig langs wat Electronica zaken :P Lastige keus ze hebben stuk voor stuk eigen voordelen, ik haat compromissen sluiten :(

• PinguinFreak
Mirickle schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 09:42:
[...]
En voor de TS, de Mediamarkt in Eindhoven heeft zowel de Sony als een heleboel Panasonic plasmas, misschien is dat bij jouw lokale MM ook zo?
Ben zelf bij MM eindhoven geweest, ongeveer 2 weken geleden, mocht echter de sony 40w4000 niet vinden.
Zodra ik weer mogelijkheid zie, ga ik er nog eens heen, en anders MM roermond! Al hebben ze daar echt maar een klein hoekje voor tv's. Maargoed, misschien wel net die tv's die ik zoek.

Verwijderd

Maciek schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:55:
[...]

Hoe erg is de lag van de Samsung 656? De "Game mode" + Firmware updates (die een showmodel wrs. niet heeft) scheelt nog qua lag toch?
Bij de PS3 en 360 "showsetups" in winkels worden ook lcd's gebruikt die inmiddels niet meer zo modern zijn desondanks heb ik nog nooit last gehad van lag of uberhaupt waargenomen.

Pas geleden met een sony 40V4000 gespeeld bij een vriend maar ik vond dat ik wienig grip op de beeldweergave had. Weinig opties om te tweaken. Maar weet niet of dat vergelijkbaar is met de W serie

Ik ga vanmiddag iig langs wat Electronica zaken :P Lastige keus ze hebben stuk voor stuk eigen voordelen, ik haat compromissen sluiten :(
De lag op de 656 is op te lossen door inderdaad Game Mode in te schakelen of VGA als input nemen. Bij beiden kun je dan echter amper nog beeldinstellingen wijzigen. Zelf heb ik geen last van die inputlag op mijn Samsung 5-serie (die is even groot als op de 656 serie), op Guitar Hero na, maar die heeft een setting om je lag te kalibreren _/-\o_ Bij shooters enzo merk ik er niks van.

• Ferry34
Maciek schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:55:
[...]

input lag en ghosting zijn 2 verschillende dingen:

ghosting krijg je wanneer de refreshtime van het scherm te hoog is. Het beeld laat een soort spoor na van het beeld zoals een harde voorzet bij het voetballen waarbij je achter de bal een klein spoor nog ziet zoals bij een komeet.

Inputlag is de vertraging die optreedt door electronische beeldverbeteraars wanneer je aan het gamen bent. Laten we zeggen dat je een shooter speelt en je wilt snel draaien en schieten. Door de inputlag duurt t net iets langer voordat de acties die jij uitvoert op je controller ook daadwerkelijk op het scherm gebeuren. Dit zijn miliseconden, je ziet t niet, maar hierdoor wordt jij wel als eerste neergeschoten terwijl jij voor jouw gevoel minstens zo snel reageerde als je tegenstander.

• PinguinFreak
Nou, inmiddels weer een paar tv's bekeken, heb ook een mogelijkheid gehad om de Samsung PS50A550 te testen, en moet zeggen dat dit een zeer leuk tv'tje is.

Heb tot op heden nog steeds de W4000 noch de pana's niet mogen aanschouwen.

Echter gaat mijn gedachte toch steeds meer naar plasma, ondank dat mijn CRT'tje voor de pc aan het overlijden is. Dan koop ik daar wel een TFT schermpje voor.

Wat zijn de meningen wat betreft de samsung plasma's ten opzichte van de panna's ?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:24
Mediamarkt Eindhoven moet nog 4x een 40w4000 op voorraad hebben. :)

Hoe ik dit weet? Heb bij de Medemarkt Roermond voor 2550 euro het volgende gekocht:
- Sony 40W4000 (laagste prijs in pricewatch: 1220 euro)
- 5 jaar garantie op de 40W4000 via Actue verzekeringen
- Alphacrypy kaartje
- HP Pavilion DV7-1090ed notebook (laagste prijs in pricewatch: ongeveer 1265 euro)
- 3 jaar garantie op de DV7-1090 via Actua verzekeringen

Volgens mij heeft MM Roermond gee winst gemaakt op deze deal. Echter de 40W4000 is niet op voorraad, wordt pas over 3 weken vereacht. Mediamarkt Eindhoven heeft nog 4 stuks in voorraad, maar alle mediamarkten zijn concurrenten van elkaar. Ik heb maar besloten om te wachten, ik verwacht niet dat ik nogmaals zo'n deal kan krijgen

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
TweakersOnly schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:22:

Volgens mij heeft MM Roermond gee winst gemaakt op deze deal.
ze lachen zich rot, 2x actua erbij das een leuke marge :+

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

TweakersOnly schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:22:
Mediamarkt Eindhoven moet nog 4x een 40w4000 op voorraad hebben. :)

Hoe ik dit weet? Heb bij de Medemarkt Roermond voor 2550 euro het volgende gekocht:
- Sony 40W4000 (laagste prijs in pricewatch: 1220 euro)
- 5 jaar garantie op de 40W4000 via Actue verzekeringen
- Alphacrypy kaartje
- HP Pavilion DV7-1090ed notebook (laagste prijs in pricewatch: ongeveer 1265 euro)
- 3 jaar garantie op de DV7-1090 via Actua verzekeringen
Even een hijackje tussendoor; die Sony heeft een DVB-C decoder aan boord? Dat is wel een heel mooi toestel dan voor dat geld.

PS. Wat is het verschil tussen Actue en Actua verzekeringen? :P lol

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• TweakersOnly
thefox154 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:04:
[...]
ze lachen zich rot, 2x actua erbij das een leuke marge :+
Denk je? Ik betaal in totaal 2550 euro voor de complete set. Daarvan is 180 euro voor de verzekering van de notebook en 130 euro voor verzekering van de televisie. Totaal 310 euro. Dit moet ik aan Actua verzekeringen bnetalen zodra de spullen geleverd zijn.

In de winkel moet ik 2240 euro betalen, dat is dus de restantprijs en bestaat feitelijk uit de televisie, notebook, alphacrypt en bezorgkosten. Volgens mij is hier maar een die lacht, dat is Actua verzekeringen.

Edit: Andere winkels kunnen niet meegaan in de deal. De beste tweede deal kreeg ik bij It's: 2500 euro voor televisie en notebook, echter televisie met 3 jaar garantie en notebook geen extra garantie. De it's had de televisie wel op voorraad, maar voor het prijsverschil wacht ik wel een paar weekjes. :)

[ Voor 19% gewijzigd door TweakersOnly op 11-08-2008 17:21 ]

• TweakersOnly
SgtStrider schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 16:16:
Even een hijackje tussendoor; die Sony heeft een DVB-C decoder aan boord? Dat is wel een heel mooi toestel dan voor dat geld.
Yeps. Bij de MM kun je alphacrypt kaartje kopen, als het niet werkt kun je het terugbrengen.
PS. Wat is het verschil tussen Actue en Actua verzekeringen? :P lol
Niets, beide kosten ze klauwen vol geld. ;)

• PinguinFreak
Iemand die wat licht kan scheppen over de Samsung PS50A550 / PS50P96 ten opzichte van Panasonics? Qua prijs is de samsung enigzins voordeliger.

Echter ik kan de pana's niet vinden in de winkel, de andere 2 wel, en getest, en bevalt goed.
Iemand anders ervaringen met de samsungs?

/// Niet meer nodig: er is al weer een 6 serie van de plasma's .. ///

[ Voor 11% gewijzigd door PinguinFreak op 12-08-2008 01:40 ]

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Al een keuze gemaakt?

• PinguinFreak
Op dit moment nog niet, al vind ik de samsung wel erg aantrekkelijk. Vooral gezien de 50" en een zeer degelijke kwaliteit scherm, en dat voor "weinig" geld. Jammer alleen dat de 5 serie geen degelijke 24p ondersteuning heeft. De 6 serie is weer wat duur, 1759 euro @ redcoon.

Eind deze maand ga ik tot aanschaf over, dus heb nog tijd om een keus te maken.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:23
Al een update?

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1