Toon posts:

Mogelijkheden internet stacaravan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stacaravan op een camping. Nu zou ik hier graag een computer neer willen zetten, met toegang tot internet. Er is geen kabel/telefoon aansluiting dus moet ik volgens mij kijken naar Mobiel internet. Als er nog een andere mogelijkheid is, zou ik deze graag willen horen.

Nu heb ik begrepen dat KPN al enkele producten in deze categorie aanbied, maar ik weet niet of dit wel bij mij past. Bij zakelijk heb je abbonement waarmee een kaart die je in een laptop moet steken. Ik denk dat dit dus niet van toepassing kan zijn op de pc ?

De minimale eisen zijn:
  • Surfen, dus inclusief filmpjes streamen e.d.
  • Onbeperkt internet, dus geen geklooi met een FUP
  • Downloaden met een stabiele snelheid
  • Online gamen zal volgens mij niet gaan, maar zou wel welkom zijn.
Nu is dus mijn vraag, is er uberhaubt mogelijkheid tot internet met mijn eisenpakket ? Budget per maand liever niet hoger als 80 euro.

Ik hoop dat mijn vraag hier terecht kan.

Verwijderd

Is er geen mogelijkheid om een telefoonkabel of coaxkabel te laten aanleggen?
Op welke afstand van de stacaravan is er een kabel of telefoonverbinding?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat was ook mijn eerste idee. Op het werk hebben we het in gebruik (als demo verbinding, puur om te kijken in hoeverre Astra interessant is als medium voor streaming IPTV) en het werkt op zich best goed. Snelheden zijn acceptabel en stabiel, het enige nadeel is dat je zit met een vrij hoge ping (logisch, gezien het signaaltje 17000KM de lucht in moet en ook weer terug moet komen). Maar wil je het gebruiken om wat te e-mailen, wat te internetten en niet voor online gamen, dan is dit een prima mogelijkheid.

Verwijderd

Satelliet, lijkt mij niet de beste optie.

Download snelheid: tot 1024 kb/sec
Upload: tot 128 kb/sec
Maandelijkse kosten: € 48,50

Met zijn eisen heb je minimaal de dubbele snelheid nodig.

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-11 11:23

InSanex

serenity now!

Is een mobiel internet abbo van T-mobile of iets dergelijks niets voor dit geval ?
Alleen liggen campings vaak wat afgelegen dus of je volle snelheid haalt valt te betwijfelen.
Die pcmia kaartjes kan je dmv adapters best in een pci slot krijgen trouwens!

[ Voor 18% gewijzigd door InSanex op 31-07-2008 23:58 ]

Het weer in Halfweg

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Ik denk dat je iets in moet leveren op je wensen. Voor dit budget zit je aan 3G/HSDPA/SAT en dan mag je blij zijn met 1 of 2 mbit/s. Da's overigens ruim genoeg om lekker te kunnen internetten en een streampje aan te zetten.

Overigens bestaat onbeperkt internetten niet. Overal heb je een Fair Use Policy.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:23

wontcachme

You catch me? No you wont

http://www.xs4all.nl/allediensten/mobiel/deabonnementen.php

Maar dan moet je voor die snelheden echt met je stacaravan onder de mast gaan zitten. Campings zijn vaak wat buitenaf dus of je bereik hebt?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Vraag me af, hoe ver je kunt komen met netwerk via stroomvoorziening, maar ja, dan zit je nog steeds met probleem, dat je ergens op een netwerk moet koppelen, wat wel internet toegang heeft.

Misschien een idee voor camping eigenaar.....
Ik heb geen flauw idee hoever de technische mogelijkheden op dit moment zijn met zulke netwerken.
Ik weet alleen, dat sommige mensen netwerk via hun eigen stroomkring in eigen huis hebben.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@TS: als er al internet op die camping is , is een nette 5GHz straalverbinding prima. Desnoods zelfs 2.4, maar dan is minder leuk met bomen enzo.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

wontcachme schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:54:
http://www.xs4all.nl/allediensten/mobiel/deabonnementen.php

Maar dan moet je voor die snelheden echt met je stacaravan onder de mast gaan zitten. Campings zijn vaak wat buitenaf dus of je bereik hebt?
Valt wel mee. Ik heb met dit abo vrijwel overal in Nederland een retestabiele verbinding, ook al is er niet overal hsdpa beschikbaar. Als je dat wel hebt, dan kan je gerust een online gamesessie opstarten, is mijn ervaring. Ter modificering: ik ben wel een enorme xs4all fanboy :P

Forza Mucca!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Heeft KPN niet een 100% leveringsplicht op hun telefoonlijnen? :p

sudo apt-get rekt

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
MazeMouse schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:41:
Heeft KPN niet een 100% leveringsplicht op hun telefoonlijnen? :p
Waarschijnlijk ligt er ook gewoon een telefoonlijn naar de camping. Voor de campingbeheerder of zo. KPN heeft echt geen leveringsplicht op een bepaald stukje van dat perceel.

En al had KPN leveringsplicht, ik zou er als campingeigenaar niet bepaald vrolijk van worden als een campinggast KPN opdracht geeft mijn halve camping open te graven...

Punctuality is the politeness of kings

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:50

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

dreamscape schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:51:
[...]

Waarschijnlijk ligt er ook gewoon een telefoonlijn naar de camping. Voor de campingbeheerder of zo. KPN heeft echt geen leveringsplicht op een bepaald stukje van dat perceel.

En al had KPN leveringsplicht, ik zou er als campingeigenaar niet bepaald vrolijk van worden als een campinggast KPN opdracht geeft mijn halve camping open te graven...
Er zijn genoeg campings waar voor iedere stacaravan een apart IS/RA is. Maar ik had de smilie er ook bij gezet om aan te geven dat ik de opmerking niet geheel serieus bedoelde.

(maar als die stacaravan als apart huisnummer bij de gemeente geregistreerd staat dan kan die campingeigenaar er misschien niet blij mee zijn maar dan heeft KPN te graven om dat ding aan te leggen omdat ze daar wettelijk toe verplicht zijn :P)

sudo apt-get rekt

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:02
http://zakelijk.kpn.com/b...mobiel-werken-laptop1.htm
Zie de flat fee abonnementen, zonder limiet. Snel genoeg voor streamen.

Vodafone bied ook wel abonnementen zonder limiet aan...

Verwijderd

Topicstarter
Nou de campingbeheerder komt uit het jaar 0. Dus dat valt eigenlijk wel af.

Wat betreft dat onbeperkt internet niet bestaat, ben ik niet helemaal mee eens. Omdat KPN een ander verhaal heeft:
Met Flat Fee Lite en Flat Fee kunt u binnen Nederland onbeperkt internetten en e-mailen met uw laptop. Bij Flat Fee Lite geldt een fair-use policy (pdf).
Flat Fee Lite € 39,95 onbeperkt 1500/384 -
Flat Fee € 79,95 onbeperkt 3600/1400 -
Dan lijkt mij dus dat die van 80 euro een "onbeperkt" datalimiet heeft.

In ieder geval, bedankt voor de reacties zover. Het komt zo'n beetje wel overeen met wat ik dacht.

Heeft overigens iemand een dergelijke verbinding ?
Pagina: 1