Freeware Document Management System (DMS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik ben op zoek naar een open source / freeware Document Management System (DMS). Ik wil mijn documenten voortaan (beschermd) online kunnen plaatsen, zodat ik overal er over kan beschikken. Ik wil deze kunnen installeren op de server van mijn hostingprovider.

Ik kan echter door de bomen het bos niet meer zien, er zijn zo veel verschillende systemen en ik kom er niet meer uit.

Ik heb een paar vereisten:
  • Freeware / Open source
  • Privégebruik
  • Te installeren via browser / ftp ('k kan niet ff mijn hostingprovider vragen of zij voor mij een server willen configuren en rebooten etc.)
  • Relatief makkelijk te installeren & te gebruiken ('k ben uiteraard niet vies van een beetje knutselen maar ik moet dus niet eerst 3 boeken doorwerken voordat ik er iets van begrijp.)
Maken jullie reeds gebruik van zo'n systeem en welke ervaringen heb je met wel DMS?

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Google Docs?

Maakt verder ook niet uit dat het op je eigen server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021
ThomasB schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:02:
Google Docs?

Maakt verder ook niet uit dat het op je eigen server staat.
Google Docs is wel handig en zoiets heb ik ook voor ogen.

Echter ik heb twee bezwaren tegen GoogleDocs;
  • beperkte configuratiemogelijkheden, ik wil e.e.a. integreren in mijn huidige site.
  • Google doorzoekt en indexeert alle bestanden. Het is onduidelijke hoe zij omgaan met privacy

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zegt DMS maar je beschrijving gaat niet verder dan beveiligde documentopslag. Wat voor functies zoek je?

Alfresco is een optie voor een behoorlijk 'echt' DMS, maar zou behoorlijke overkill kunnen zijn en krijg je AFAIK niet aan de praat met alleen uploaden via FTP. Zoek je niet gewoon een eenvoudig PHP tooltje? Als het puur voor eigen gebruik is, zou je al een heel eind zijn met htaccess + een uploadknop. En dat valt simpel zelf te maken en vast ook wel ergens van wat code-sites af te plukken.

Edit: als je via je ISP al via de website kunt uploaden, dan ben je er toch al? Zet er een wachtwoord voor en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 01-08-2008 08:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
Al eens op SourceForge gekeken? :)

Simple Document Repository lijkt vrij interessant. Mocht je het nog simpeler willen, misschien Document Manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Epiware Open Source?

http://www.epiware.com/
Pagina: 1