Multiplier A7M266

Pagina: 1
Acties:

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Topicstarter
Wat die Multiplier betreft zit het volgens mij zo in elkaar (corrigeer mij als het niet zo is)
1) Er zit geen multiplier dip-switch op de A7M266 rev 1.3 dan wel de huidige 1.04
2) De multiplier kan je middels de BIOS instellen wijzigen uitsluitend als:
a. de CPU UNLOCKED is
b. je de meest recente BIOS versie hebt,
c. je board minimaal firmware rev 1.04 heeft
b. je de multiplier/clock settings op manual hebt staan

NB
Als je een TB 1.2 hebt vanaf week 1 zijn ze naar hoor ik zeggen unlocked.
Bij de unlocked TB 1.2 neemt ASUS voor zijn A7M266 als default een multiplier van 9

(8>

Samsung S23 Ultra

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Dan mag je mij vertellen waar je dat gelezen hebt :).
Elke review over de A7M266 die ik kon vinden op de bekendere sites heb ik gelezen, en ik heb nog nergens gezien dat je de multiplier in de bios in kon stellen.

Ik kan er uiteraard naast zitten, maar ik zou in ieder geval zorgen dat je dit heel erg zeker weet. Anders moet je het op de cpu gaan instellen door met de multiplier bruggen te gaan klooien (L2 bruggen dacht ik) en da's ook zo'n gekloot;)

De Gigabyte heeft in ieder geval wel de mogelijkheid om de multiplier in te stellen en is ook erg goed volgens de reviews. IS dat dan niks voor je?

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Topicstarter
Ik heb de info van verschillende bronnen, echter ik moet ook bekennen dat het nergens voor 100% helder wordt.

Allereerst is de de manual van de A7M266 op de duitse ASUS site www.asuscom.de

Vervolgens is er een review wat de FSB weet op te jagen tot 158 Mhz

zie http://www.socketa.com/reviews/asus/a7m266/3.shtml
citaat:

Update: I received a new heatsink and thermal paste in the mail just after completing this review. With the Globalwin WBK38 and Artic Silver I was able to run at 9X159MHz and get into Windows. This was not super stable, but by dropping down to 9X158MHz or 1422MHz I was able to run some benchmarks. This was at the default voltage of 1.75V and with 2 dimms of 256MB PC1600 Crucial memory set at 2-2-2 with all other bios settings maxed out. This is a great boost over what I was previously able to achieve. That is a 318MHz FSB!

Naar mijn optiek hebben ze daarbij geen mutiplier modding toegepast.

:(

Samsung S23 Ultra

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 13:05

Shuriken

Life is all about priorities

Op deze pagina staan plaatjes van een maffe japaner die zijn A7M266 gemod heeft zodat ie de multiplier kan aanpassen. Maar erg duidelijk is het allemaal niet

http://www.valley.ne.jp/~marc/athlon.htm

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie