Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OpenOffice Calc] Cellen selecteren op basis van kleur

Pagina: 1
Acties:

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 11:19

TNH

Pura Vida!

Topicstarter
Hallo allemaal!

Op dit moment ben ik dagelijks aan het werk met een OpenOffice calc (.ods) sheet van meer dan 700 regels. In deze sheet worden dagelijks wijzigingen bijgehouden over onbereikbare apparaten en hun status. Zo kan een apparaat (al dan niet na reparatie) weer bereikbaar zijn, wachten op reparatie of zojuist onbereikbaar zijn geworden.

Deze 3 verschillende 'statussen' worden weergegeven door middel van 3 verschillende kleuren. Wit als alles in orde is, lichtblauw voor wachten op reparatie en donkerblauw voor vandaag onbereikbaar geworden. Nu is het de bedoeling dat zowel de lichtblauwe als de donkerblauwe rijen goed in de gaten gehouden worden.

Op zich is het geen probleem om dagelijks door de lijst te scrollen en te kijken bij de verschillende kleuren. Het lijkt mij echter handig als ik in een keer een overzicht kan krijgen van bijvoorbeeld alle donkerblauwe rijen. Tot op heden is mij dit niet gelukt in Calc. Via zowel de zoekfunctie hier als via Google vind ik allemaal mooie oplossingen, echter deze werken niet in OpenOffice maar alleen in Excel :(. Of ze gebruiken VB, óf de functie die genoemd wordt bestaat niet in OpenOffice.

Kort samengevat is mijn vraag: weet iemand hoe ik in OpenOffice Calc rijen van een bepaalde kleur kan selecteren?

Alvast mijn hartelijke dank!