MF2 HD Double sided High Density 2.0 MB diskette uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste Tweakers,

Misschien een hele stomme vraag maar ik heb van mijn vader 2 Nashua MF2 HD Double sided High Density 2.0 MB diskettes gekregen met daarop zijn proefschrift. Hij wil z'n proefschrift gewoon op z'n normale computer hebben, m.a.w. ik moet die floppies dus kopieren naar z'n harde schijf. Nou is mijn vraag wat voor diskettes dit precies zijn? Windows of Apple? En hoe ik die kan uitlezen, zodat ik ze vervolgens kan kopieren? Zijn er bedrijven die dit bijvoorbeeld nog kunnen? Ik neem aan dat er wat oudere apparatuur voor nodig is namelijk.

Alvast bedankt

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ga eens naar de plaatselijke kringloopwinkel, of marktplaats, en tik een oude computer met zo'n drive op de kop. Tenminste, zo zou ik het aanpakken denk ik.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zijn gewoon normale 3.5" diskettes, die moet iedere oude PC met diskdrive gewoon aankunnen. Even met USB-stick bij iemand met antieke hardware langsgaan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit zijn gewoon heel normale diskettes die gewoon met een diskette station uitgelezen kunnen worden. Deze diskette stations zaten nog niet zo heel lang geleden in elke Pc, dus zo moeilijk moet het niet zijn om er een te vinden.

Zo antiek zoals sommige personen hier beweren is een diskette station niet. Draai je Windows XP op een RAID controller dan heb je er al een nodig om Windows XP uberhaubt te kunnen installeren.

Verder mag TS zelf ook wel eens wat op onderzoek uit gaan alvorens een topic te openen. Op Got verwachten we toch echt dat je zelf ook wat werk verzet, we zijn hier geen 1ste lijns helpdesk. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 31-07-2008 22:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.