Draadloos netwerk trager dan bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:18
Ik heb zojuist een sitecom mimo-xr router gekocht (versie WL-153) en ik had in mijn pc nog een Linksys wmp11 draadloosnetwerk kaartje (versie 2.0) zitten maar nu is mijn snelheid volgens speedtest:

Download : 560.6 KByte/sec
Upload : 173.4 KByte/sec
Connection : 1718.0 Conn/min
Ping test Nederland : 8.0 ms

En met een vaste kabel van mijn modem naar mijn pc zijn de resultaten:

Download : 929.6 KByte/sec
Upload : 168.4 KByte/sec
Connection : 1839.0 Conn/min
Ping test Nederland : 8.0 ms

Zal de draadloze netwerk kaart de snelheid niet aan kunnen? Of is er een andere optie die ik anders in zou moeten stellen? Ik heb al in de router zelf gekeken maar ik kan het daar niet vinden en ik durf er eerlijk gezegd ook niet teveel in veranderen. Als ik op mijn startbalk kijk bij het draadloze pictogram geeft hij wel aan dat hij een zeer goede verbinding heeft en dat de snelheid 11 Mbps is. Via het boekje en google kom ik ook niet echt verder dus ik hoop dat iemand het hier misschien weet :)

©2004

Verwijderd

idd dat klopt je hebt altijd verlies met draadloos ....

en ik haal ook maar 2mbit wifi internet netwerk en 100mbit met draad

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33

BCC

Klok Klepel. TS is aan het downloaden vanaf internet niet lokaal. Plus de snelheden zitten nog onder de 11 MBit die zijn WIFI maximaal aankan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als mijn draadloze verbinding 54Mbps aangeeft, haal ik dat ook nooit. Je zit immers nog met allerlei overhead, pakketjes die opnieuw verzonden moeten worden, synchronisatiesignalen, enzovoort

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je weet dat de Linksys WMP11 een 802.11b kaartje is? En dat die maar een snelheid van maximaal 11Mbps ondersteunt? Geen wonder dat de download beperkt wordt tot 561KB/s (ofwel ~4,5Mbps). Dat is het praktische maximum ongeveer. De upload zit daar ver onder, dus zal je logischerwijs geen verschil zien in de twee situaties (draadloos & bedraad).

Zie ook de Linksys-website overigens.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:17
TS heeft een verouderd kaartje (802.11b). Deze kan theoretisch 11Mbit aan, maar in de praktijk liggen de maximale snelheden rond de 600kB/s. TS kan het beste een ander WiFi kaartje halen (802.11g of n).

• hk12nl
Bedankt voor de reacties dan ga ik dat doen. Heb je overigens veel verlies met draadloos t.o.v. bedraad of valt het wel mee?

©2004

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:35

RnB

Met een g of n kaartje zal het verlies minimaal zijn, tot op een bepaalde hoogte natuurlijk. Ik zou niet weten wat het praktische maximum is van g en n, maar met mijn 8mbit lijntje haal ik even grote snelheden met wireless als met wired. Wel met een goede ontvangst uiteraard. ;)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Harem.nl schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:19:
Bedankt voor de reacties dan ga ik dat doen. Heb je overigens veel verlies met draadloos t.o.v. bedraad of valt het wel mee?
Als je alleen een internet is er niets aan de hand. Uitgaande van de bedrade downloadsnelheid die je vermeldt in de TS, ga je dat draadloos makkelijk redden met een wireless g kaartje. Die ondersteunt tot 54Mbps (=~20-25Mbps in praktijk). De grootste snelheid (download) die je gaat halen is ~1MB/s (=~8Mbps). De enige beperking die je mogelijk zult hebben is het kopieren binnen het netwerk. Daar zal je zien dat bedraad een stuk sneller is.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• hk12nl
RnB schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:22:
Met een g of n kaartje zal het verlies minimaal zijn, tot op een bepaalde hoogte natuurlijk. Ik zou niet weten wat het praktische maximum is van g en n, maar met mijn 8mbit lijntje haal ik even grote snelheden met wireless als met wired. Wel met een goede ontvangst uiteraard. ;)
Me verbinding is zeer goed dus dat moet het probleem niet wezen. Wat bevelen jullie voor netwerkkaart aan? Ik zie ook veel sitecom usb adapters zit daar nog veel verschil in i.v.m. een pci kaart?
_the_crow_ schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:23:
[...]
Als je alleen een internet is er niets aan de hand. Uitgaande van de bedrade downloadsnelheid die je vermeldt in de TS, ga je dat draadloos makkelijk redden met een wireless g kaartje. Die ondersteunt tot 54Mbps (=~20-25Mbps in praktijk). De grootste snelheid (download) die je gaat halen is ~1MB/s (=~8Mbps). De enige beperking die je mogelijk zult hebben is het kopieren binnen het netwerk. Daar zal je zien dat bedraad een stuk sneller is.
Kopieren gaat niet of weinig gebeuren aangezien het alleen om een pc gaat en een ps3. Maar bedankt voor de duidelijkheid :)

[ Voor 73% gewijzigd door hk12nl op 31-07-2008 18:26 ]

©2004

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Met alle respect, maar je mag ook zelf een beetje zoeken. ;) :>

[search=pci usb wireless]

• hk12nl
_the_crow_ schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:27:
Met alle respect, maar je mag ook zelf een beetje zoeken. ;) :>

[search=pci usb wireless]
Je heb gelijk maar nu ik toch aan het vragen was, dacht ik vraag ik maar gelijk door :+ Maar bedankt voor je link er is dus geen groot verschil :)

©2004

Pagina: 1