Geforce & Quake III

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik zou willen willen weten,of het wat uitmaakt of je een Geforce videokaart gebruikt of een TnT2 Ultra.En dan vooral als je op het internet speelt.Ik zelf heb een TNT2 Ultra maar ik moet wel het een en ander in Quake III disablen om een beetje FPS te hebben.Maar dan ziet het spel er niet uit.
Maar zijn de mensen met een Geforce kaart in het voordeel tegen mijn TNT 2 kaartje ??
En de ping speelt natuurlijk ook mee.

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

???ik draai quake arena 3 op`t net met een tnt2 pro en dat is gewoon goed te doen..heb je wel de juiste drivers geinstalleerd?

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

hehe die riva tnt 2 ultra van mij creative draaid echt goed gewoon 1280 1024 alles full dan nog 30 fps ...

• Macaco
Ik gebruik Nvidia display driver 5.13 en heb nu ook maar directx 8.0a er opgezet.
Ik vraag mij dus af als je meer frames/s haalt of je daar voordeel mee hebt met Quaken.

Verwijderd

Ik haal op het moment met Q3 op 1024*32 alle details aan omgeveer 32 in de benchmark. (P3 500, 128, TNT2 ultra. Een vriend van me heeft een celeron 500, + 128 mb, maar die haalt wel 40+ in de timedemo! De T&L wordt goed gebruitk dus is ie waar dat het geval is sneller dan een TNT2

• Macaco
Mijn TNT2 ultra loopt ook best wel,maar ik zelf ben van mening als je op t'net wil spelen dat je gemiddeld rond de 60 FPS moet zitten,en dat is te bereiken door eigenlijk alle detail in Quake weg te laten.Dus ziet het er niet uit.Maar soms denk ik hoe kan dat nou ik schieten en die ander gaat maar niet neer terwijl ik hem toch echt goed in het vizier hebt.En dan ben ik gauw geneigd te gaan denken zouden mijn tegenstanders soms een snelle Geforce gebruiken.waardoor hun net een paar fracties sneller zijn.Mischien als over een tijdje de Geforce 3 in de schappen ligt dan is het wel weer waard om eens te gaan upgraden.Ik heb trouwen nog nooit met eigen ogen een Geforce zien draaien ben ik wel benieuwd naar.

Verwijderd

Ik heb geforce 2 met P3 550 en heb alles in 1024 op max. Draait keurig op gem 50 a 60 fps.

Upgraden kan wel zin hebben maar als je cpu zo traag als stront is heeft het natuurlijk weinig zin.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
zie me specs hieronder
heb in timedemo 1 gemid 60 fps
1024x768 32 bit alles hq
had ervoor een tnt2
vet veel minder fps en in andere spellen
was t verschil ook merkzaam

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Macaco
Oke zou het te doen zij om straks een Geforce 3 te nemen in combinatie met mijn huidige Pent III 650.Deze CPU kan 900 Mhz draaien alleen zal ik side-band adressing moeten disablen.
Is de beeld kwaliteit ook weer beter met een geforce tegenover de oude tnt2 ?

Ik hoop wel dat de Geforce 3 uitgevoerd zal worden met een behoorlijke koeling.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Quake 3
Gemiddeld 90 :)

wat betreft je ping, weet ik niet.
sorry
Pagina: 1