Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Xbox360] Wireless / DVD-Drive

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Verwijderd

Topicstarter
Wireless

Ik heb een Xbox360 met GTA4. Omdat ik GTA4 net heb uitgespeeld en het vrij saai is om alleen te spelen wou ik via Xbox live connecten.

Natuurlijk zit er geen wireless functie ingebouwd in de Xbox360 en moet je een netwerk adapter van €79,- kopen. €79,- euro !!! :X

Een beetje zoeken op internet geeft verhalen waar men de Xbox360 op de laptop aansluit met [mysterieus] "een kabel" [/mysterieus].
Welke kabel dat is word zoals gewoonlijk nergens gezegd. De kabel ("Internet kabel") duwen ze in de Xbox360 en in de laptop, zodat je via de laptop, die al wireless verbinding maakt, je Xbox360 met je modem kunt verbinden.
Mijn vermoeden is dat het een UTP twisted kabel is zoals je bijvoorbeeld 2 computers met elkaar kunt verbinden maar, dat weet ik dus niet.

Heeft iemand enige ervaring met deze optie? Ik heb namelijk nog een UTP kabel liggen en wil, voordat ik de hele kamer om ga bouwen, eerst weten of het uberhaupt werkt met een normale UTP kabel.

DVD-Drive

Het volgende euvel waar ik erg tegenop zie is de DVD-Drive die ontzetted veel lawaai maakt. De Xbox360 maakt over het algemeen al veel lawaai zonder DVD.
Met DVD lijkt het alsof het ding op wilt stijgen en uit het raam wilt vliegen, als het dat niet doet word je van je bank/stoel geblazen.
Is er een manier waarop de DVD-speler minder lawaai maakt zonder hem eruit te moeten slopen, kun je bijvoorbeeld spellen installeren op de harde schijf zodat je nog wat kunt horen van het spel?

Sorry voor het zeiken/afkraken, dat ding is tot nu toe het enige waar ik van denk "Pure geldverspilling". Als ik een van deze dingen niet goedkoop kan oplossen gaat hij terug in de doos en word hij op de zolder gezet :/

Gelukkig heb ik nog een Wii!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Punt 1:

Je hebt denk ik of niet goed gezocht of je denkt te moeilijk. Ik bedoel, dit filmpje is imo erg duidelijk:

http://www.youtube.com/watch?v=NpBOnPB1jMU

En deze hits zijn ook erg duidelijk:

http://www.google.nl/sear...adapter&btnG=Zoeken&meta=

Pak een normale UTP kabel, plug die in je PC dan wel laptop, deel op die PC danwel laptop je internet verbinding en gaan met die banaan. Doe ik zelf ook en works like a charm ;) Daarnaast kan je dan meteen je Xbox inrichten als media centre ;)
Daarnaast, waarom wireless als er een UTP ingang in de achter kant zit? Tenzij je hele netwerk uit wireless acces points bestaat, dan is het wel handig om een andere oplossing te vinden

Punt 2:

Een Xbox maakt helemaal geen lawaai zonder de dvd , dat is nu echt overdrijven. Goed je hoort de fans een beetje, maar dat is echt mierenneuken. True; met een DVD erin maakt hij aardig wat lawaai (die nieuwere modellen overigens een stuk minder!) Maar niks, wat een beetje geluid niet kan oplossen imo. Op het moment van schrijven is het nog niet mogelijk alleen van de HDD te spelen. Echter zit er een update aan te komen die dit mogelijk maakt. (zie: nieuws: Xbox 360-update zorgt voor 16:10-beeld en games op de harddisk )

Helaas zit er nu dus even niks anders op dat het geluid van je TV harder te zetten en ff door te bijten. Wellicht had jij je eerst moeten inlezen alvorens je de XBox kocht gezien dit alom bekende 'euvels' zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 31-07-2008 17:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mening, jij hebt een mening. Dat jij vind dat ik mierenneuk is ook weer erg overdreven. Dat ding maakt lawaai, en niet zo'n beetje ook. Alsof er 2 mensen aan het praten zijn terwijl je aan het gamen bent.

Vergelijk het eens met de Wii, die heb ik ernaast staan. Het geluid van de Xbox360 is kwa DB ernstig veel meer.
De Xbox360 met een DVD erin maakt 67DB geluid (Ik heb een DB meter), dat is niets iets wat je verwacht te krijgen van Microsoft apparatuur.

"Hij maakt meer lawaai dan de Wii"
Onder meer lawaai versta ik een beetje (50% a100% meer kwa cijfers), en niet 3 keer zoveel ._.
Lange leve de geweldige reviews van jan met de pet op :+

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Duh maakt hij lawaai, maar dat was al bekend toen dat ding 3 jaar geleden uitkwam :Z

Daarnaast maakt hij niet veel meer lawaai dan je CD-Rom speler die je prolly ergens in 1995 had hoor. Het is maar wat je gewend bent.

Daarnaast, ik twijfel erg aan je search skills. Want er zijn zat dingen te vinden waarop staat hoeveel de Xbox wel of niet maakt. O.a [url=http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=494183]hier[/url=], hier en hier . Allemaal met een simpele search query ('noise xbox 360' )

Maar goed genoeg offtopic gelul, je hebt je antwoord. Wat je er verder mee doet moet je zelf weten. Ik ga lekker verder met AC/GTA IV/ w/e en zet het volume wat harder ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eigenlijk alletwee je punten zijn prima met behulp van de grote vriend Google op te lossen. Je eerste punt is duidelijk uitgelegd, en mij maak je niet wijs dat Microsoft nergens in een handleiding of op een support-center heeft uigelegd hoe je dit doet. Je tweede punt is al 3 jaar bekend, al dan niet mogelijke oplossingen ook.

Met dit topic kunnen we niet veel, er komt dus een slotje aan.

Dit topic is gesloten.