Toon posts:

Internet delen win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: ik probeer windows 2000 te delen op 2 computers met win2k professional. Het lukt me wel om met de ene computer in te bellen met internet via de andere computer. Maar voor de rest komt er geen data binnen. IE geeft aan dat hij gewoon geen pagina's kan vinden. Wie weet wat de oplossing is van dit probleem?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Em, wat voor inet share util gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet gewoon de inbelverbinding van de ene computer op delen en probeer via de andere computer via de lan in te bellen. en het inbellen gaat dan wel 1 keer nadat je de wizard verbinding nagelopen hebt maar dan kun je verder niet internetten

Verwijderd

Dus je maakt geen gebruik van inet share progje? die heb je dus nodig, in win2k zit een standaart progje, maar je kunt beter iets als www.winroute.comgebruiken.

Als je dan ff op astalavista zoekt heb je zo de full version :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, 'k zal ff gaan zoeken.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 19:48

cemtex

Version 1.1.1

Gelul , de internetshare op win 2k werkt ook goed, heb je de gegevens goed ingevoerd op je netwerk kaart van de "client" Heb je hetzelfde gedaan op de server of host , check anders nog even met ipconfig in de dospromt of het er allemaal wel klopt. Ook een hele goede optie in ie is automatic detect settings , aldus voor de client ...

Verwijderd

Die werkt wel misschien goed, maar niet zo goed als winroute >:)

Verwijderd

GELUL dat winroute beter werkt want ze doen beide hetzelfde.
de een doet het via een proxy de ander via een deel systeem het enige nadeel van ics is dat je geen beperkingen kan invoeren
maar terug naar de topic vergeet niet op de client de ip van de server in te vullen dit moet je doen bij de gateway van de client en bij de dns
je vind ze beide bij tcp/ip properties

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx ik zal dat ff proberen ik had dat nog niet ingesteld.. valt nog niet mee om winroute te vinden

Verwijderd

effe een snel voorbeeldje voor je
bij een server heeft hij automatisch de ip:192.168.0.1

dus wat stel je in bij de client:
tcp/ip 192.168.0.x(x=2t/m999)
gateway:192.168.0.1
dns:hostname de naam van de client compu)
en bij de ip:192.168.0.1
en dan moet het allemaal werken succes ermee als je vragen hebt kun je berichtje sturen via icq.8-)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Rabbi 't werkt!

Verwijderd

Jo graag gedaanB-)
en als je het gaaf vind kun je ons komen helpen grazen (als je nog niet in een team zit)}:O}:O}:O

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 22:22 schreef blody_rabbi het volgende:

en dan moet het allemaal werken succes ermee als je vragen hebt kun je berichtje sturen via icq.8-)
Idee is juist maar klopt niet (helemaal)!

InbelPC (met modem en dial-up):
-------------------------------
nic:
ip= 192.168.1.x (x = 1/254!!!) Geen 0'en ,
dat zijn hele ip-ranges!!!
netmask= 255.255.255.0
dns= niks

dial-up:
ip= provider wijst waarschijnlijk toe
dns= 1e en 2e dns van je provider

clientPC
--------
nic:
ip 192.168.1.x (x = 1/254 anders dan inbelpc)
netmask= 255.255.255.0
gateway= ip van je inbelpc
dns= dns'en van je provider

Verwijderd

We hadden beide een foutje
want ook jij heb er 1 de server krijgt namelijk automatisch de ip 192.168.0.1 aangewezen als ics installeert dit is in ieder geval bij win2k maar boeiend we hebben hem geholpen want het werkt nu*D

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Wat heeft dit met Programming & webscripting te maken :?

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 21:59 schreef Kremez het volgende:
Dus je maakt geen gebruik van inet share progje? die heb je dus nodig, in win2k zit een standaart progje, maar je kunt beter iets als www.winroute.comgebruiken.

Als je dan ff op astalavista zoekt heb je zo de full version :)
_ONZIN_
ICS werkt prima, zowel voor netwerk als inbel verbindingen... kost ook minder resources als een extern progje.

Verwijderd

Van Zanten wil hier ook graag wat over kwijt. Dat sharing in Windows lukt op zich wel maar niet altijd vlekkeloos. Bij mij liep de zaak regelmatig vast met ICS. Nu heb ik Sygate geinstalleerd en loopt alles zonder problemen.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 12:37 schreef msturm10 het volgende:
Wat heeft dit met Programming & webscripting te maken :?
Helemaal nix, en daarom zitten we hier ook in "Windows Operating Systems" |:(

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op dinsdag 20 februari 2001 22:22 schreef blody_rabbi het volgende:

Ik heb ook internet gedeeld thuis maar heb niks ingevuld bij gateway. Wat houdt gateway precies in en waarom werkt het bij mij ook zonder gateway in te stellen?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 21 februari 2001 14:48 schreef x-wolf het volgende:

[..]

Ik heb ook internet gedeeld thuis maar heb niks ingevuld bij gateway. Wat houdt gateway precies in en waarom werkt het bij mij ook zonder gateway in te stellen?
EEHHh, volgens mij is Gateway dus erg bealngrijk, want zo kan je provider erachter komen dat de een netwerk hebt draaien, als je geen gateway invoert.

Gateway, je gaat als het waren door de server(poort = gateway), als je het internet op wilt. Stle je dit niet in, dan kan volgens mij je provider dit zien, en dan zullen ze boos worden :P

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1