• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 00:01
Hi,

voor een uitleg van licentieregels heb ik wat aanvullende informatie nodig over Processoren.
Het punt is dat onze leverancier zegt dat:

"Each chip in the multi-chip module requires one license" .

Laten we de Q6600 nemen. Bij mijn weten zijn dat 2 Multi-Core Mudules (MCM's). Met ieder 2 Core's.

1. Maar hoeveel 'chips' zijn dat dan? En...waarom?
1a: Wat is dan de definitie van een 'chip' ?
2: Is dat altijd gelijk toe te passen om te tellen, of zou de telling bij een Power6 van IBM weer anders uitpakken?

Hartelijk dank!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Misschien een open deur, maar bel even met de leverancier voor alle duidelijkheid. :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 00:01
Tja...amerikanen. Dan wil je het liefst goed voorbereid aan de onderhandelingstafel komen voordat ze je met allemaal onzin om de oren slaan.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dit geval is chip een cpu. Per cpu zal er een licentie nodig zijn en niet per core dat is wat ik eruit haal. ;)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

mad_max234 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:24:
Dit geval is chip een cpu. Per cpu zal er een licentie nodig zijn en niet per core dat is wat ik eruit haal. ;)
Dat is niet wat ik eruit opmaak, maar het zou wel (naar mijn mening) het meest logische zijn.

Volgens Wikipedia: Multi-Chip Module zijn bijvoorbeeld de Pentium D en de Q6600 (zoals de TS noemt) MCMs. De regel die de TS quote zou dan inderdaad betekenen dat het twee chips zijn en dat je twee licenties nodig hebt. Hoewel dat best absurd klinkt, vind ik. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat geval zou ik een amd quad core kopen. :) Zou namelijk nergens over gaan, maar je weet maar nooit.

Edit/

Nu ik het nog eens lees, staat dat er wel zou je inderdaad 2 licenties moeten kopen, maar volgens mijn bedoelen ze het niet zo, vraag het na bij die gene die het opgemaakt heeft of aanbied, denk niet dat wij je verder kunnen helpen.

[ Voor 54% gewijzigd door mad_max234 op 31-07-2008 20:54 ]

Pagina: 1