[GFI] System administrator in spamfilter

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
ik gebruik een tijdje GFI mail essentials als spam filter, dit werkt verder heel goed.

Ik heb zo ingesteld dat alle als spam gemarkeerde mails in een aparte mailbox komen. Echter komen daar ook mails in van de lokale exchange "System Administrator", dus deze meestal NDR komen in de spam map zodat mijn gebruikers geen melding krijgen als er iets fout gaat.

Ik heb door de configuratie zitten kijken en met google zitten zoeken maar kan niet vinden hoe ik dit voorkom.

NDR moeten dus altijd terug komen bij mijn gebruikers, zodat zij weten wanneer een email niet is verstuurd.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

ik ken het product niet, maar het ondersteund white listing. problem solved lijkt me :)

Alleen ik lees ook min of meer dat dit een smtp scanner is. Oftewel het draait niet "in" exchange, maar ervoor (ik weet het niet helemaal zeker, maar die indruk kreeg ik), wat je ndr's van jou system administrator helemaal niet door het spamfilter heen haalt. Dus vreemd dat het als spam aangemerkt wordt...

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:59:
ik ken het product niet, maar het ondersteund white listing. problem solved lijkt me :)

Alleen ik lees ook min of meer dat dit een smtp scanner is. Oftewel het draait niet "in" exchange, maar ervoor (ik weet het niet helemaal zeker, maar die indruk kreeg ik), wat je ndr's van jou system administrator helemaal niet door het spamfilter heen haalt. Dus vreemd dat het als spam aangemerkt wordt...
whitelisten was ook het eerste waar ik aan dacht, maar ik kan alleen email adressen en/of domeinen white listen. Maar: 1 ik weet niet wat het echte email adres van de "system administrator is en 2 ik kan geen lokale adressen/domeinen(beheerd door de exchange) in de whitelist zetten want dan geeft hij aan dat dat niet mag.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Heb je al goed gekeken of de NDR geen daadwerkelijke spam is? Ik neem aan dat correcte NDR meldingen naar de gebruiker gaat en niet naar de System Administrator

Vanaf versie 12 scant hij nl op NDR. Verder zou je wel wat meer info moet geven hoe je GFI verder hebt geconfigureerd.

http://kbase.gfi.com/showarticle.asp?id=KBID003322
http://www.gfi.com/whitepapers/ndr-spam.pdf

... EDIT >>> Je hebt toch wel bij de IP whitelist het juiste IP-Adress en Mask ingevoerd van je mailserver 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 16:30 ]