[WIN Printserver] Slechts enkele afdrukken, daarna reinstall

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb een Windows XP Pro bak staan die als printserver fungeert voor een 30 labelprinters en een 10-tal diverse laserprinters. Met deze laserprinters is geen enkel probleem.

Het gaat om de Zebra LP2844 labelprinters die de problemen geven.
Deze zijn met een simpel printservertje verbonden aan het netwerk. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Tot vandaag....

De labelprinters stoppen willekeurig spontaan met printen.
Er wordt een afdruk gestuurd, deze wordt voor het oog verwerkt, maar vervolgens komt er niets uit.

Wanneer de printer verwijderd wordt op de printserver en met indentieke instellingen, naamgeving en driver weer wordt geinstalleerd werkt het vervolgens wel.

Het vreemde is dat het bij alle label printers voorkomt, maar niet tegelijk |:( De ene kan het een paar uur goed doen, terwijl een andere het na 1 afdruk al begeeft.

Ik kan niets vinden in de eventvwr. En heb slechts 1 oplossing; alle printers gedurende de dag te verwijderen en opnieuw te installeren.

Kan iemand me op weg helpen?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Paar dingen:
  • Wat voor driver gebruik je? PCL / PS?
  • Verander je bepaalde instellingen in de driver, of staan deze op default?
  • Begrijp ik het goed dat je dus 2 printservers gebruikt? Een WinXP Pro machine waar ze allemaal op staan geinstalleerd en een andere 'printserver' nog voor de printer?
  • Is deze laatste 'printserver' verbonden dmv parallel, USB of UTP met de LP2844? (Is het de ZebraNet PrintServer II die je gebruikt? :) )
  • Communiceer je dmv RAW (TCP 9100) of LPR (UDP / TCP 515)?
  • Wat gebeurt er als je de spool herstart wanneer het niet werkt?
    cmd.exe
    net stop spooler

&
    cmd.exe
    net start spooler
  • Hoe groot zijn de jobs?
  • Zit hier een verschil in met de laserprinters?
    note: het gaat dan niet om de filesize van de bestanden, maar om de spoolfiles. Kijk hiervoor dus in de printjob viewer onder het kopje "Size" wanneer hij bezig is met spoolen.
  • Je kan het volgende eens testen om e.e.a uit te sluiten; op het moment dat het niet werkt:
    cmd.exe
    telnet <ip adres printer> 9100

Mocht je een blanco zwart scherm krijgen: prima, tik wat random text in en sluit de window. Nu zou er een printje uit desbetreffende printer moeten komen rollen. Werkt dit ook al niet; is het niet driver-gerelateerd en is er een connectiviteits-probleem.
    Mocht deze geen verbinding kunnen leggen; check even of port 515 (LPR) misschien werkt; werkt ook deze niet dan heb je een connectiviteits-probleem.
Dit zijn even wat verschillende dingen om het probleem (hopelijk) te lokaliseren. :)
edwardVdV schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:45:
Ikzelf heb dergelijke ellende ook gehad met Dymo labelwriters die na een tijdje op "offline" gingen ("printer offline gebruiken" stond dan aangevinkt). Domeingebruikers zónder adminrechten konden vervolgens de printer niet meer online krijgen. Verwijderen en herinstelleren met localadminrechten was de enige oplossing.

Later bleek dat als ik normale domeingebruikers volledig toegangsrecht gaf voor de printer, alles probleemloos werkte.

My 2 cents.
offtopic:
Printer properties > Ports > Juiste TCP/IP port > Properties > "SNMP Status Enabled" uitvinken geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 31-07-2008 16:06 ]

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:03

edwardVdV

I shall say this only once!

Ikzelf heb dergelijke ellende ook gehad met Dymo labelwriters die na een tijdje op "offline" gingen ("printer offline gebruiken" stond dan aangevinkt). Domeingebruikers zónder adminrechten konden vervolgens de printer niet meer online krijgen. Verwijderen en herinstelleren met localadminrechten was de enige oplossing.

Later bleek dat als ik normale domeingebruikers volledig toegangsrecht gaf voor de printer, alles probleemloos werkte.

My 2 cents.

Knockwurst.

Verwijderd

edwardVdV schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:45:

My 2 cents.
Dit kan bij Dymo software beter. Onder DCOM CONFIG kun je de security aanpassen van de DymoAddIn DymoDuoD1 en DymoOffice DymoTBCmb onderdelen. (hiermee krijg je ook de laatste software weer werkend onder Windows 2003 x64 in office 2007)

Misschien dat Topicstarter hier wat mee kan of IIG doorgeven welke systemen versies ed hij heeft draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 16:39 ]

• BP_LOZ
Het gaat om deze printers.
http://www.zebra.com/id/z...ters/desktop/tlp2844.html

Dit zijn de gebruikte drivers:
http://www.zebra.com/id/z...esults.html?productType=7

Dit is het printservertje dat ertussen zit
http://www.planet.com.tw/en/product/product_ov.php?id=2359

Maar wat ik absoluut niet snap..
Hoe kan het dat printer 01 wel kan printen en 09 niet
2 Min later kan 01 nog steeds printen, maar 09 ook?
Ondertussen stoppen 07 en 04 ermee?
Zo gaat het eindeloos door... Terwijl het maanden zonder een enkel probleem gewerkt heeft. |:( 8)7 }:O :( }) :r
Wat voor driver gebruik je? PCL / PS?
Voor de lasers PCL, maar die hebben dan ook geen problemen. Voor de zebra's heb ik geen keuze. 1 driver. Met:
Product Verion V5.3.5.15
Lanuage Monitor 1.0.0.42
Driver 1.0.0.34
Verander je bepaalde instellingen in de driver, of staan deze op default?
Alles default op het label format na.
Begrijp ik het goed dat je dus 2 printservers gebruikt? Een WinXP Pro machine waar ze allemaal op staan geinstalleerd en een andere 'printserver' nog voor de printer?
Het zijn printers met USB/LPT/RS232. Op de LPT poort zit een printservertje.
Alle printers zijn op een printserver geinstalleerd. Via \\printserver\printer connecten de mensen naar de printers.
Is deze laatste 'printserver' verbonden dmv parallel, USB of UTP met de LP2844? (Is het de ZebraNet PrintServer II die je gebruikt? )
zie /\
Wat gebeurt er als je de spool herstart wanneer het niet werkt? cmd.exe net stop spooler& cmd.exe net start spooler
Spoolertje stoppen en starten.. Allemaal al 10000x gebeurd. Laatste drivers geinstalleerd.
Hoe groot zijn de jobs?
Max 100kb

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erhm..

je gebruikt XP als printserver. Je bent op de hoogte dat je dan beperkt bent tot 10 concurrent usersessies?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BP_LOZ
Eh nee, verklaar je aub nader....

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:06

rimpeldinky

nani?

in jouw geval: maximaal 10 printjobs tegelijk, daarna zal de server de nieuwe jobs droppen of de oude afkappen

(als ik alt-92 goed begrijp)

[ Voor 12% gewijzigd door rimpeldinky op 31-07-2008 18:01 ]

*burp*

• BP_LOZ
rimpeldinky schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:00:
in jouw geval: maximaal 10 printjobs tegelijk, daarna zal de server de nieuwe jobs droppen of de oude afkappen

(als ik alt-92 goed begrijp)
Vind ik toch vreemd.. Meer dan 10 job @ the same time...
Dan zouden 10 man tegelijk een job uit moeten voeren?.. Dat gebeurd bij ons echt niet... Wat ook vreemd is dat wanneer een printer uninstalled wordt en vervolgens weer installed alles weer gewoon functioneerd..
Pagina: 1