Toon posts:

Geen beeld op TV bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik weet niet of dit het juiste topic is voor dit onderwerp, anders merk ik het wel.

Het volgende is er aan de hand:

Een collega van mij heeft een TV aangesloten op zijn PC, met het volgende probleem:.

Maar.... zodra hij de PC uitzet en opnieuw opstart geeft de TV geen beeld (no signal - melding).
Hij moet dan eerst zijn oude TFT scherm op de PC aansluiten, daarmee opstarten. Wanneer hij daarna de TV weer aansluit op zijn PC heeft ie wel weer beeld.

Dit alles via een standaard VGA kabel. Verder heb ik helaas (nog) geen info van 'm

Is dit een standaard instellingsprobleem van XP of ligt dit echt aan resolutie bij de TV ?

Hij gebruikte eerst een 22" wide TFT , dus dat zal wel resolutie 1680x1050 zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Beetje te weinig info? Wat voor grafische kaart heeft hij, moederbord, wat voor TV en wat voor kabel zit er tussen de PC en de monitor?

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Misschien de goede video source kiezen op de TV zelf? VGA in dit geval dus.. ?

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
TV heb ik alleen het merk van. Salora.

Verder heb ik helaas geen info. Zei het ook al tegen m'n collega dat ik hier weinig mee kan. Zit ie me eerst raar aan te kijken " Het is toch allemaal hetzelfde?? "

Ja, alle koffie smaakt ook hetzelfde....

Verwijderd

Topicstarter
Speek schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:15:
Misschien de goede video source kiezen op de TV zelf? VGA in dit geval dus.. ?
De source van de TV lijkt mij wel goed te staan. want zodra hij eerst z'n TFT en daarna z'n LCD aansluit ( bij een volledig doorgestartte PC ) werkt het weer wel.

Tenminste, dat is wat hij verteld.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

Wat ie nou gedaan heeft weet ik niet precies. Uitleg van 'm was een beetje omslachtig.
Pagina: 1