Toon posts:

Dynamic disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Samsung 1T in mijn computer gehangen en van twee partities voorzien (gelijke grootte).
Ik geloof met Diskmanagement of met Partition manager8, dat weet ik niet meer zeker........... |:(
Nu heb na een herinstallatie van XP ook weer Partition manager geïnstalleerd. Nu zag ik in PM dat de schijf als één dynamische schijf gezien wordt (is dit erg? hij werkt goed). Geen partities te zien
In Disk Management zijn de partities wel te zien maar wel als dynamische schijven. De rest is als logische schijven te zien.

Vraag: kan ik zonder gegevensverlies er logische partities van maken? Zoja hoe en is dit nodig. :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij moet je eerst alle data los opslaan, want het wordt wel verwijderd.
Zie ook : upgrade naar dynamische schijf lukt niet -> redfoxert in "upgrade naar dynamische schijf lukt niet"

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord, het maakt het niet geheel duidelijk wat ik gedaan heb om hier te geraken..
Kan het zijn dat ik de schijf vergeten ben te formateren? 8)7

Ik ben alle gegevens aan te verspreiden over de andere schijven en ben van plan eerst de volumes te deleten en dan geheel formateren, daarna nieuwe partities maken.

Ik heb op het net een paar gebruikers fora en microsoft gelezen over dynamische disk maar nergens iets over het voordeel hiervan, ze hebben het wel steeds over upgraden naar dynamisch.....
Ik heb het gevoel dat ik iets aan info mis :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou dit is een reden:
With dynamic storage, you can perform disk and volume management without the need to restart Windows.
Als je een beetje googled dan vind je er veel over.
B.t.w. partities verwijderen is niet voldoende, je moet er weer een basic disk van maken.
You must first delete all dynamic volumes on the disk and then convert the dynamic disk back to a basic disk. If you want to keep your data, you must first back up the data or move it to another volume.

[ Voor 44% gewijzigd door KillerAce_NL op 31-07-2008 19:59 ]

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een keer per ongelijk alle partities van een dynamic disk verwijdert. Met dit programma heb ik toen de partities terug gehaald en toen kwamen ze als basic disk weer terug en kon ik windows er weer van opstarten.

Dat dit bij mij zonder data verlies is gegaan hoeft nog niet te betekenen dat dit bij jouw ook zo gaat. Dus mocht het niet werken, don't blame me.

Verwijderd

Topicstarter
:) Iedereen heel hartelijk dank, _/-\o_ de situatie is terug normaal met twee logische partities. Eerst met TestDisk (bedankt Rudoph) de dynamische volume verwijderd en toen met PM8 van de unallocated space weer twee logische partities gemaakt. Nu alleen nog de data terug zetten............dan kunnen we weer rustig slapen :z

Ik weet trouwens nog steeds niet hoe ik aan die dynamische volumes kwam.

Bedankt

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat je omschrijft kan ook heel goed met disk managment van XP(Vista?) zelf. Je hebt dan ook helemaal geen third-party tooltje nodig om dat op te knappen!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1