Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TU/e mail forwarden naar gmail

Pagina: 1
Acties:

• stefanos1990
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb vandaag mijn inlog codes gekregen van de TU/e, inclusief een emailadres waarop ik blijkbaar allerlei belangrijke mails ga ontvangen. Om te zorgen dat ik ze ook daadwerkelijk lees wil ik ze doorsturen naar mijn gmail account. Maar met Outlook Web Acces lijkt dat niet te kunnen, of mis ik iets? Het is de eerste keer dat ik het gebruik namelijk.

Ik heb er ook aan gedacht om gmail mijn berichten te laten downloaden maar ik heb geen pop3 gegevens, iemand die er ervaring mee heeft en me verder kan helpen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Links onder in OWA staat een button "regels". Hiermee kun je regels instellen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:25
Ook bij OWA kun je regels instellen...

Edit: spuit 11 :(

[ Voor 21% gewijzigd door asfaloth_arwen op 31-07-2008 12:18 ]

Specs

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tenzij ze dat uitschakelen, wat ze bij de HU doen :(

• stefanos1990
Bedankt voor de snelle antwoorden.

Blijkbaar werkt OWA niet goed met Firefox 3, Als ik het met Internet Explorer open is er inderdaad linksonderaan een "Rules"-button.

• stefanos1990
voor de geinteresseerden, bijgevoegd mijn conversatie met de webmaster van de onderwijsportaal:

Vraag:

Kan ik mijn TU/e mail laten doorsturen naar Gmail of door Gmail laten downloaden van de TU/e servers?

Antwoord:

Beste Stefan,

Je kunt in outlook doorgeven dat je al je e-mailberichten die je ontvangt op je TU/e-mailbox doorstuurt naar een ander adres. Hoe je dit precies doet, kun je het beste tijdens de aanvang van je studie navragen bij het Notebook Service Centrum. We raden trouwens niet aan om je mail door te sturen naar een ander adres: de TU/e stuurt alle berichten naar je TU/e mailadres en als deze mailbox vol zit, worden de veelal voor jou belangrijke berichten niet doorgestuurd naar Gmail. Het is daarom belangrijk om regelmatig je TU/e-mailadres te lezen.

Met vriendelijke groet,

M. V.

Mijn antwoord daarop:

Beste meneer V,

voor het geval meer mensen mijn vraag hebben, bij deze het antwoord:
Outlook Web Acces heeft in Firefox (3) minder functionaliteiten, het is daarom aan te raden het te openen in Internet Explorer.
Links onder staat vervolgens een button "Rules" of "Regels". Klik daarop. Klik op de radio button met het bijschrift "forward it to", en vul daarachter je emailadres in. Schakel het selectie vakje "keep a copy in my inbox" uit. In dat geval raakt de mailbox dus nooit vol.
Pagina: 1