[SBS2003]Afspraken accepteren kan niet

Pagina: 1
Acties:

• kevinvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 10:14

kevinvs

Iedereen: BEDANKT!

Topicstarter
In het verleden heeft bij een vriend en bij mij altijd een Microsoft Windows 2003 Enterprice server gestaan met daarop Exchange geinstalleerd. We hebben allerbei een eigen domeinnaam, en de e-mail wordt afgehandeld door onze eigen exchange servers.

Nu was het voor ons mogelijk om een afspraak te maken in onze eigen agenda en daarvoor een deelnemer uit te nodigen, daar voerde je dan het e-mail adres van de ander in en die kreeg netjes een mailtje met daarin een vergader verzoek. Deze kon je accepteren en dan ging er automatisch een mailtje terug dat hij geaccepteerd was, en dan zagen we het beide in onze agenda staan. Dat werkte goed.

Nu is die vriend van mij overgestapt op SBS2003, aangezien het om zeer weinig accounts/berichten ging is de migratie gedaan dmv een kale installatie en PST bestanden, en nu werkt de e-mail weer volledig. We kunnen elkaar gewoon berichten sturen. Echter gaat het mis op het moment dat hij mij een vergaderverzoek stuurt, ik kan deze niet meer accepteren. Ik krijg te zien als ik de afspraak open (die in een vorm van een bijlage aan de e-mail zit);

"U hoeft niet te reageren, omdat u de organisator van de vergadering bent"

Onder het veld waar ik normaal op accepteren moest klikken staan nu ook geen knoppen meer, dus ik kan het niet eens accepteren. Ook via mijn PDA en via een andere pc op OWA kan ik hem niet accepteren. Daar staat hij gewoon als de bijlage "meeting.ics". Als ik dan 'toevallig' Outlook geintsalleerd heb staan dan opent hij de afspraak wel in Outlook en dan kan ik hem wel accepteren, en komt hij ook netjes in mijn agenda. Maar dat werkt dus wel heel omslachtig.

Waarom kan ik nu met SBS2003 niet netzoals ik altijd deed met Server 2003 + Exchange iemand uitnodigen die dat gewoon kan accepteren?

Bij mij komen de problemen dus voor op Outlook 2003, Outlook 2007, Windows Mobile 6 en Outlook Web Access. De verzende partij gebruikt nogsteeds Outlook 2003, en heeft het ook geprobeerd om te versturen met zijn PDA op Windows Mobile 6 en via Outlook Web Access.

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Afijn, de hele dag ermee bezig geweest en wel iets tegen gekomen wat interessant is.
http://gathering.tweakers...sages/1190245///afspraken

Het ging daar erom dat wanneer er een SMTP van een provider tussen zit dit een probleem kan zijn. Daarom ben ik wezen testen met een andere SMTP server (mail.eigendomein.nl) over poort 26 ipv de standaard smarthost.direct-adsl.nl over poort 25.

Toen werkte het inderdaad wel goed, tot mijn frustratie. Want deze SMTP server die ik gebruikte is niet van mij o.i.d. en kon ik enkel ter test gebruiken. Voor de rest ben ik dus door mijn provider gebonden aan smarthost.direct-adsl.nl

Weet iemand of het nog mogelijk is om dit te doen via de smarthost/smtp van direct-adsl(.nl)?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
kevinvs schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:08:
Afijn, de hele dag ermee bezig geweest en wel iets tegen gekomen wat interessant is.
http://gathering.tweakers...sages/1190245///afspraken

Het ging daar erom dat wanneer er een SMTP van een provider tussen zit dit een probleem kan zijn. Daarom ben ik wezen testen met een andere SMTP server (mail.eigendomein.nl) over poort 26 ipv de standaard smarthost.direct-adsl.nl over poort 25.

Toen werkte het inderdaad wel goed, tot mijn frustratie. Want deze SMTP server die ik gebruikte is niet van mij o.i.d. en kon ik enkel ter test gebruiken. Voor de rest ben ik dus door mijn provider gebonden aan smarthost.direct-adsl.nl

Weet iemand of het nog mogelijk is om dit te doen via de smarthost/smtp van direct-adsl(.nl)?
Zie hier (truukje in je DNS)

• kevinvs

kevinvs

Topicstarter
Dat truukje is de oplossing die KPN bied voor het toch kunnnen mailen met een eigen mailserver terwijl poort 25 geblokkkeerd is. Dat houd dus in dat de inkomende mail via de mailrelay.direct-adsl.nl gaat (wat je dus doet via je MX records) en dat de uitgaande via een smarthost gaat: smarthost.direct-adsl.nl. Dat heb ik altijd al gebruikt, anders zou de normale mail ook niet werken.

Het gaat er hier om dat een afspraak die via 'mail' verzonden wordt niet meer overkomt als een afspraak e-mail maar als een normale e-mail met een bijlage. Het lijkt wel of er attributen van de e-mail onderweg verloren raken. En dat gebeurd dus niet meer als ik een andere smarthost gebruik dan die door KPN verplicht wordt gesteld.

Verwijderd

Vergelijk de headers van een afspraak die werkt en een afspraak die niet werkt eens. 9 van de 10 keer zit eer een virusscanner of spam appliance tussen die de mails vernaggelt en daar kan je dan weinig aan doen.