Toon posts:

[Wireless] Sitecom wl-160 laag bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij hebben het volgende probleem.
Ik zal eerst even een korte intro geven van de voorgeschiedenis.

Intro:
Mijn tante wilt graag draadloos internet omdat ze nu een nieuwe pc hebben en die komt boven te staan. Op deze pc stond windows 98 maar ik heb er windows xp op geinstalleerd en ik heb er een linksys wireless netwerk kaart ingestopt.

Bij me tante thuis hebben ze internet van Casema ( nu ziggo ). Ze hebben dus als modem staan de
Motorola SBV5120E.
Als router heeft ze staan de sitecom wl-160.
dit was de intro zodat jullie weten wat er staat etc.

Gisteren:
Ik ben gisteren bij haar langs geweest om te kijken of er nog wat gekocht moet worden.
Maar in principe heeft ze alles al staan om een goed wireless netwerk op te zetten.

Ik heb gisteren even gekeken of ze toevallig al een wireless netwerk heeft draaien. dit klopt wel want de sitecom wl-160 heeft dit natuurlijk.

Ik probeerde dus te connecten met mijn ipod touch en zodra ik 1/2 meter van de router afstond connecte hij perfect.
Maar als ik verder ga dan 2 meter dan heb ik geen verbinding meer!
heeft deze sitecom zo weinig bereik? Ze hebben hem vorig jaar namelijk nieuw in de winkel gekocht en je zou toch zeggen dat het gewoon een goed bereik moet hebben.

Oplossing:
Ik zat aan de volgende oplossing te denken. Deze sitecom wl-160 helemaal wegdoen en een Linksys WRT54G aanschaffen ter vervanging.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00071672

Ik neem aan dat alle gegevens voor het internet opgeslagen worden op de Motorola SBV5120E? En dus kan ik de router vervangen en dan zou het allemaal toch weer moeten werken?

Overigens snap ik niet waarom een sitecom wl-160 zo een mager bereik heeft van 1/2 meter.
Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen hiermee.

Alvast bedankt,

Mvg,

Jeroen P

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Leuke Topic start , Maar heb je meer niet getest met een laptop en eventueel naar de instellingen gekeken ?

Lijkt mij een beetje overdreven om extra geld uit te geven als het hoogstwaarschijnlijk niet nodig is .....
Hang er is een laptop/pc aan en check is of je geen goede instellingen kan vinden mbt WiFi , En een Ipod Touch heeft natuurlijk een slechter bereik dan een Laptop he :+

Edit:
Ook al een firmware Upgrade gedaan ?

[ Voor 5% gewijzigd door LuckY op 31-07-2008 10:27 ]

Verwijderd

Hmmm, lijkt me meer een channel probleem. Zet je router eens op een channel die de buurtjes niet gebruiken...denk dat je dan al meer suc6 zult hebben...
:-P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook al getest met die pc waar de linksys kaar inzit he ;)
Maar channel staat op auto dus zou idd kunnen dat er een conflict optreed.

Ik ga dat even proberen en dan schakel ik terug naar hier om te vertellen hoe en wat.
bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:00:
Ik heb het ook al getest met die pc waar de linksys kaar inzit he ;)
Maar channel staat op auto dus zou idd kunnen dat er een conflict optreed.

Ik ga dat even proberen en dan schakel ik terug naar hier om te vertellen hoe en wat.
bedankt!
Je kan met behulp van network stumbler kijken welke kanalen in de buurt actief zijn. Maak vervolgens een keuze voor een kanaal dat niet in gebruik is (en de kanalen erom heen bij voorkeur ook niet) en stel dat in op je AP/router.

offtopic:
(zie ook iwan1971)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Er schiet me even iets te binnen.
Gisteren kon ik geen keuze maken tussen de channels.

komt omdat de mode op infrastructure staat en dan blijft de channel lijst grijs.
Als ik die op ad hoc zet dan kan ik wel een keuze maken, maar volgens mij moet deze op infrastructure staan aangezien we internet erbij willen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:39

lier

MikroTik nerd

Moet inderdaad op infrastructure staan. Volgens de handleiding zou je dan een keuze moeten kunnen maken uit het kanaal (maar in de handleiding staat ook dat de network type niet geselecteerd kan worden).

Heb je al gekeken of er een firmware update voor deze router beschikbaar is ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
op de site staan inderdaad firmware upgrades tot 1.71
Ik ga vanavond bovenstaand even proberen en daarna mocht het niet lukken doe ik even een firmware upgrade!

jullie horen meer hiervan.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!

Wat was nou het probleem?

De sitecom opereerde in de mode client.
Ik heb hem dus op mode AP+client gezet en sindsdien werkt hij perfect met een goed bereik, channel op auto.

Hier had ik dus de vorige keer even overheen gekeken.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1