Intro
Stel ik heb een twee classes: Persoon en Adres. Deze twee classes hebben een 1-op-1 relatie.
Probleem
Stel ik heb het object Jan. Jan is een Persoon met een Adres. Ik wil middels reflection alle properties ophalen:
Jan.GetType().GetProperties()
Hiermee krijg ik netjes "Naam" en "PostAdres" terug, maar ik krijg niet de properties van het Adres terug. Ik wil dus ook "Straat" en "Postcode" krijgen.
Nou had ik gehoopt dat het volgende zou werken:
Jan.GetType().GetProperty("PostAdres").GetType().GetProperties()
Maar daarmee krijg ik niet de properties van het Adres te zien.
Vraag
Heeft iemand een idee hoe ik toch de properties van een subclass kan opvragen middels reflection?
Stel ik heb een twee classes: Persoon en Adres. Deze twee classes hebben een 1-op-1 relatie.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| public class Persoon { public Persoon(){} public virtual string Naam { get ... set ... } public Adres PostAdres { get ... set ... } } |
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| public class Adres { public Adres(){} public virtual string Straat { get ... set ... } public string Postcode { get ... set ... } } |
Probleem
Stel ik heb het object Jan. Jan is een Persoon met een Adres. Ik wil middels reflection alle properties ophalen:
Jan.GetType().GetProperties()
Hiermee krijg ik netjes "Naam" en "PostAdres" terug, maar ik krijg niet de properties van het Adres terug. Ik wil dus ook "Straat" en "Postcode" krijgen.
Nou had ik gehoopt dat het volgende zou werken:
Jan.GetType().GetProperty("PostAdres").GetType().GetProperties()
Maar daarmee krijg ik niet de properties van het Adres te zien.
Vraag
Heeft iemand een idee hoe ik toch de properties van een subclass kan opvragen middels reflection?